کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر

6 تير 1401 ساعت 10:43

بخشی از ماموریت پلیس مثل مبارزه با موادمخدر جهان شمول و بین‌المللی است و پلیس در خط نخست و خط مقدم این مبارزه حضور دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود که امروز دوشنبه ششم تیر ماه برگزار شد، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظایف متعدد و گوناگونی بر عهده دارد و پلیس باید با هوشمندی و با برنامه بتواند نقش خود را به عنوان ضابط قانون ایفا کند.

وی تصریح کرد: بخشی از ماموریت پلیس مثل مبارزه با موادمخدر جهان شمول و بین‌المللی است و پلیس جمهوری اسلامی ایران در خط نخست مبارزه حضور دارد.
سخنگوی فراجا اضافه کرد: در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ تن موادمخدر در مرزبانی و پلیس مبارزه با موادمخدر کشف شده است.

سردار حاجیان تاکید کرد: پلیس آمادگی دارد در صورت فراهم بودن شرایط و زیرساخت‌ها کمتر از یک هفته اکثر معتادان متجاهر خیابان ها را جمع‌آوری کرده و به نهادهای مسئول تحویل بدهد.

وی افزود: وجود معتادان متجاهر در خیابان ها موجب ناامنی است و باید جمع آوری و برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی عادی تلاش شود.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: از بهمن ماه موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها در دستور کار دولت قرار داشته و عده‌ای برای منفعت بیشتر از تغییر روند قیمت گذاری سواستفاده کرده و کالاها را احتکار کردند و در راستای کنترل و نظارت بیشتر قرارگاه اقتصادی پلیس از همان زمان راه اندازی شد.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ هزار تن آرد، ۸ هزار و ۷۰۰ تن برنج و ... به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال از احتکار کنندگان کشف و ضبط شده است.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: احتکار کالاها و موادغذایی مختلف بر گرانی سایر اجناس تاثیر گذاشته و محتکرین اخلالی جزئی را هم در دارو ایجاد کرده بودند.

سردار حاجیان یادآور شد: در مجموع بیس از ۱۴ هزار نفر از مخلان اقتصادی که نظم بازار را به ریخته بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بازار جدیدی از رمزارز‌ها ایجاد شده و پرونده‌های مربوط به رمزارز‌ها روبه افزایش است و این در حالی است که بازار رمزارز حوزه مطمئن و امنی برای سرمایه گذاری نیست و عده‌ای از روی ناآگاهی و بی اطلاعی در این بازار ناامن گرفتار شده‌اند.

 وی افزود: یک طرح عملیاتی برای برخورد با کسانی که با لایو و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی راه‌اندازی شده و در حال اجرا است و به لحاظ قانونی در همه کشور‌ها جرم انگاری شده است.

 وی افزود: یک طرح عملیاتی برای برخورد با کسانی که با لایو و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی راه‌اندازی شده و در حال اجرا است و به لحاظ قانونی در همه کشور‌ها جرم انگاری شده است و برای مجرمان از ۲ ماه تا ۲ سال حبس تعیین شده است.

 سخنگوی فراجا تصریح کرد: اگر سرقتی اتفاق افتاده باشد و فیلم آن توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده و در فضای مجازی منتشر شود جرم است و هر کسی که فیلمی را ضبط کند باید به مراجع ذیصلاح مربوطه مثل پلیس تحویل بدهد تا منجر به هتک حرمت دیگران نشود. سردار حاجیان افزود: در خصوص سرقت از بانک ملی عملیاتی با عنوان یا ثامن الحجج برای شناسایی سارقان حرفه‌ای که ماه‌ها برای این سرقت کار کرده بودند، سارقان را با تجهیزات به روز شناسایی و دستگیر شد، اما آنچنان که به واقعه سرقت پرداخته شد، به عملیات بعد از آن و عملکرد پلیس پرداخته نشد.

وی افزود: عملیات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقین صندوق امانات بانک ملی نشان از هوش و توان پلیس است که در کمتر از ۴۸ ساعت اینکار را انجام داده و خیلی از کشور‌ها درخواست این را داشتند که چگونه این عملیات موفق بدون داشتن هیچ سرنخی اجرا شده است و بخش گسترده‌ای از اموال به سرقت رفته هم کشف و تحویل شده است.

سردار حاجیان افزود: هزینه جرم در کشور بسیار پایین است و مبنای دستگیری و تعقیب قانون است و پلیس در کشف موفق‌تر از همیشه عمل کرده و در این ۴ ماهه ۲۵۲ مورد سرقت را کشف کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.
 
وی تاکید کرد: سایر دستگاهها باید در بحث پیشگیری از وقوع جرائم پای کار بیایند و در بحث کشف جرائم جنایی در نقطه مطلوبی قرار داریم و در بحث کشف قتل به کشف ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.


کد مطلب: 804342

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804342/پلیس-ایران-خط-مقدم-مبارزه-موادمخدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com