سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اژه‌ای: تقویت قوه قضاییه به نفع دولت خواهد بود

دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 804341
باور دارم چنانچه قوه قضائیه از لحاظ عده و عُده و تجهیز نیروی انسانی و اداری و امکاناتی تقویت شود، دولت و مجلس نیز از این امر منتفع می‌شوند.
اژه‌ای: تقویت قوه قضاییه به نفع دولت خواهد بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه ششم تیرماه، طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای دستگاه قضا و شهید آیت‌الله بهشتی، همه شهدای دولت، مجلس، نیرو‌های نظامی و انتظامی و سایر ارکان نظام، با بیان اینکه خداوند متعال به ملت و امت ما منت گذاشت و انقلابی عظیم و بی‌مانند را در این عصر به پیروزی رساند، اظهار کرد: در شرایطی که جهان بین دو قدرت مادی شرق و غرب تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد که یک نهضت دینی بتواند بدون وام‌گرفتن و بدون اتکاء به یکی از قدرت‌های شرق و غرب پیروز شود، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

رئیس عدلیه افزود: در مخیله برخی‌ها خطور نمی‌کرد که چنین انقلابی در عصر حاضر به پیروزی برسد، اما خداوند متعال عنایت کرد و به دست یک بنده ساده خود و به دست یک امت دین‌باور، انقلاب عظیمی را علی‌رغم باور دشمنان و مستکبران به پیروزی رساند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) همراه با امت دین‌باور خود توانست در عصر حاضر یک معجزه بیافریند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ثابت کرد هرگاه که مردم توجه کنند، قدرت لایزال الهی بر همه قدرت‌های مادی و دنیوی پیروز خواهد شد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، یکپارچه، همدل و‌هم‌صدا با پیروی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، افزود: امام و امت با پیوند وثیقی که با هم پیدا کردند توانستند یک الگوی جدید از حکمرانی به نام مردم‌سالاری دینی را ارائه دهند و پایه‌گذاری یک عصر جدید را آغاز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: با انقلاب عظیمی که در ایران به وقوع پیوست و با تحولی که در اندیشه بسیاری از مردم جهان ایجاد شد، نه تنها کنگره کاخ ستمگران و مستکبران فروریخت بلکه به دنیا ثابت شد که می‌توان با اتکاء به خدا، بدون اتکاء به شرق و غرب و با دست به ظاهر خالی، اما پر از معنویت، در مقابل همه قدرت استکباری و فرعونی شرق و غرب ایستاد و کاخ آن‌ها را ویران کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به اقدامات و اهداف دشمنان طی بیش از ۴۰ سال گذشته گفت: دشمنان ما طی این ۴ دهه نتوانسته‌اند الگوی جدید مذهبی و دینی مردم را تحمل کنند و علی‌رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که دارند، شاهد هستند که نظام ما هر روز قوی‌تر و پویاتر، رو به جلو حرکت می‌کند.

قاضی‌القضات با بیان اینکه جنگ نظامی داخلی و خارجی، تحریم اقتصادی و تبلیغات بنگاه‌های تبلغاتی دشمن نتوانسته انقلاب و امت ما را متوقف کند، گفت: دشمن امروز با اقدامات ترکیبی، موذیانه و مزورانه خود به دنبال تغییر اراده و الگوی مردم است و به زعم باطل خود، دین و باور مردم را نشانه رفته است.

رئیس عدلیه افزود: دشمن امروز آنچه را که با جنگ، تحریم اقتصادی و پمپاژ دروغ و نفاق به دست نیاورده، می‌خواهد با تضعیف ایمان، تضعیف اخلاق و ارزش‌های اسلامی، هدف گرفتن اراده مردم و ایجاد و القاء یأس در جوانان و ناامید کردن آن‌ها نسبت به آینده، به دست بیاورد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز امام ملت و کشور ما را راهبری و هدایتگری می‌کند، گفت: امروز امام این امت به نیابت از حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) سخن می‌گوید و هدایت و راهبری می‌کند و مردم متدین کشور ما نیز با تمام وجود پشت سر امام خود ایستاده‌اند.

رئیس عدلیه افزود: امروز کارگزاران و مسئولان نظام و قوای سه‌گانه و نیرو‌های مسلح، با وحدت، یکپارچگی و همدلی در مقابل این ترفند‌های دشمن ایستاده‌اند.

محسنی اژه‌ای در ادامه همایش سراسری قوه قضائیه، اظهار کرد: اگر با اتکاء به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دل‌ها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دل‌های مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است.

رئیس عدلیه بیان داشت: اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آن‌ها تلاش می‌کنند تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز رئیس جمهور، گفت: امروز قوه قضائیه وظیفه خود می‌داند که با تمام توان به قوه مجریه کمک کند؛ امروز بار سنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم.

رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: قوه قضاییه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر نقش و مسئولیت قوه قضائیه در حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم و جامعه در نتیجه همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بیان داشت: باور دارم چنانچه قوه قضائیه از لحاظ عده و عُده و تجهیز نیروی انسانی و اداری و امکاناتی تقویت شود، دولت و مجلس نیز از این امر منتفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: تقویت قوه قضائیه سبب می‌شود این قوه با توان بیشتری در جهت گسترش عدالت و کمک به دولت گام بردارد و دستگاه قضایی با تقویت شدن می‌تواند حمایت بیشتری از ناحیه مردم برای نظام بدست آورد.

رئیس عدلیه در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در نتیجه تقویت شدن می‌تواند با اهتمام و توان بیشتری در راستای نظارت بر حُسن اجرای قوانین مصوب مجلس گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *