جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

این مواد غذایی شما را گرسنه‌تر می‌کند!

يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۱
کد مطلب: 804331
سیب‌زمینی سرخ‌کرده را می‌توان سردسته‌ی غذا‌های گرسنگی آور دانست.
این مواد غذایی شما را گرسنه‌تر می‌کند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیب‌زمینی سرخ‌کرده سرشار از روغن و نمک است و به هورمون‌های سیستم گوارشی آسیب می‌رساند، حالا تصور کنید به این غذا سس گوجه هم اضافه کنیم.

بهتر است سیب‌زمینی پخته مصرف کنید، نه سرخ‌شده. بدین‌ترتیب میزان بیشتری ویتامین و نشاسته‌ی مقاوم را وارد بدن خود می‌کنید.

دومین مورد از غذا‌های گرسنه کننده آب پرتقال است. تصور عام بر این است که روزانه با یک لیوان آب پرتقال زندگی سالم‌تری را در پیش می‌گیرند، اما مسئله این است که آب پرتقال موجب گرسنگی است.

مورد بعدی ماست کم‌چرب است که در نظر همه یکی از مواد غذایی بسیار سالم است، اما این مورد نیز همچون دو مورد قبل کمکی به رفع گرسنگی نمی‌کند و خود موجب گرسنگی است؛ بنابراین هنگام خرید این محصول لبنی حسابی دقت کنید و از مصرف ماست پرکالری نیز بپرهیزید.

ماست چکیده به قدر کافی پروتئین دارد که نیاز بدن را رفع کند.

زرده‌ی تخم مرغ را فراموش نکنید. برخی هنگام طبخ املت فقط از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده می‌کنند، غافل از اینکه زرده‌ی تخم مرغ باعث می‌شود مدت بیشتری سیر باشید و همچنین سایر مواد مغذی تخم مرغ را هم از آن دریافت کنید.

سس سالاد نیز یکی دیگر از غذا‌های گرسنگی آور است. حتی آن دسته از سس‌های مخصوص سالاد که بدون چربی هستند هم به قدر کافی نمک و شک دارند تا طعم خوبی داشته باشند.

اما آنقدر به مصرف سس زیاد عادت داریم که تمام سطح کاهو را با سس می‌پوشانیم. بهتر این است که سالاد را بدون سس مصرف کنیم و اینکه روی سالاد مقداری پروتئین، همچون گوشت یا ماهی، بگذاریم.

افراد بسیاری به این خیال آدامس می‌جوند که به خاطر جویدن مدام ذهنشان دیگر فکر غذا نمی‌افتد. اما جالب است بدانید که این ترفند دقیقاً نتیجه‌ی عکس دارد.

از آنجایی که شیره‌ی معده باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید بهتر است مواد مغذی ساده مصرف کنید تا سیر شوید.

اگر دلتان خواست غذای سبکی بخورید، آجیل همچون بادام و گردو، انتخاب مناسبی است. بادام و گردو نه تنها موادی مغذی و سالم و سرشار از پروتئین و چربی هستند، بلکه حتماً باید بسیار آن‌ها را جوید (مثل آدامس).

بادام را حداقل باید ۴۰ بار بجوید، بدین‌ترتیب اثر سیرکنندگی‌اش به مراتب بیشتر از موقعی خواهد بود که با چند بار جویدن آن را می‌بلعید.

میوه‌ها بی‌شک جزء مواد غذایی به حساب می‌آیند که تأثیر بسیاری در سیری دارند، اما سیب در این میان استثناست. با این حال کافی است بدانید که هرگز نباید سیب را به تنهایی مصرف کنید.

چراکه برای هضم سیب بدن باید قند بسوزاند و در نتیجه خیلی سریع احساس گرسنگی می‌کنید؛ بنابراین سیب را بهتر است همراه مواد پرپروتئین مثل آجیل یا مواد دیگر مصرف کنید.

غلات صبحانه دارای مواد قندی یا قند‌های مصنوعی است و فیبر و پروتئین چندانی ندارد، اما صبحانه باید به حدی مغذی باشد که قند بدن خون را طی روز تأمین کند.

حتی غلات صبحانه‌های رژیمی هم کالری پایین و فیبر ناچیزی دارند. غلات دیگر همچون بلغور جو دوسر جایگزین مناسبی است، چرا که حاوی فیبر بالاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *