جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چه کسب و کارهایی به طراحی پورتال نیاز دارند؟

يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 804298

طراحی پورتال یکی از کارهای ویژه ای است که برخی از کسب و کارها در روند طراحی سایت به آن نیاز دارند. به طور کلی، پورتال سبب می شود اطلاعاتی که درون سایت وجود دارند به خوبی دسته بندی شوند و این امر می تواند به کاربران کمک کند تا زودتر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.  وب سایت ها باید مطابق با نظر و خواسته های مشتریان طراحی شوند و در این صورت است که می تواند منجر به افزایش فروش گردد. مهم نیست شما می خواهید طراحی سایت با وردپرس و یا زبان های دیگر برنامه نویسی انجام دهید، مهم این است که پلن های شما از قبل برای بالا آوردن وب سایت مشخص شده باشد.

 


آیا سازمان بزرگی هستید؟

طراحی پورتال به طور ویژه به کسب و کارهایی پیشنهاد می شود که سازمان بزرگی هستند. در سازمان های بزرگ،  اطلاعات زیادی وجود دارند که تمامی آنها برای تمامی کاربران مناسب نیستند. به طور مثال، تصور کنید شما یک نهاد آموزشی دارید و می خواهید فضای مناسبی را برای کاربران، دانشجویان و اساتید خود به وجود بیاورید تا اطلاعات مورد نیاز خود را از وب سایت تان استخراج کنند. در این صورت باید برای هر یک پورتال جداگانه ای طراحی کنید. در این شرایط، طراحی پورتال دانشجویان و اساتید باید با یکدیگر متفاوت باشد و دقیقا متناسب با نیازهای آنها شکل گرفته باشد.

آیا نیازهای کاربران شما متفاوت است؟

طراحی پورتال برای کسب و کارها و یا نهادهایی مناسب است که کاربران آنها نیازهای متفاوتی دارند. در ادامه همان مثال بالا باید بگوییم کاربری که به عنوان دانشجو وارد سایت می شود می خواهد اطلاعاتی در مورد درس ها و واحدهایی که باید پاس کند داشته باشد، اما کاربری که به عنوان استاد وارد سایت می شود می خواهد بداند که چه دروسی را باید تدریس کند و یا تاریخ جلسات چه موقع است! گاهی کاربری تنها تصمیم دارد در مورد نهاد آموزشی شما کسب اطلاعات کند، در این صورت باید وارد فضایی شود که بتواند به اهداف خود دسترسی پیدا کند و تمامی این موارد با طراحی پورتال رخ می دهند.



 

طراحی پورتال چه مزایایی را به همراه دارد؟

این کار می تواند مزایای زیادی را برای نهادها به همراه داشته باشد که در ادامه به معرفی مهمترین آنها می پردازیم:

*پورتال ها به بهبود روابط کمک می کنند و سبب می شود تا هر شخص بهتر بتواند روابط خود را با دیگران مدیریت کند.

*پورتال ها باعث می شوند تا اطلاعات به صورت یک پارچه در دسترس باشند و در این میان اطلاعاتی از دست نمی رود. به طور مثال بیمه و بانک ها که از نهادهای بزرگ هستند، اگر پورتال مناسبی داشته باشند، به خوبی می توانند مشتریانشان را مدیریت کنند.

*پورتال ها سبب می شوند تا نظم در امور درون سازمانی افزایش پیدا کند.

*وجود پورتال ها منجر به بهبود شرکت ها می شود و آنها را در مسیر رشد قرار می دهد ( البته باید بدانید این رشد تدریجی است و هرگز شما یک شبه به موفقیتی که مد نظر دارید نمی رسید!).

در طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر می خواهید برای طراحی وب سایت اقدام کنید، بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

*قبل از طراحی، از قبل اهداف خود را تعیین کنید.

*قبل از طراحی، ماهیت کسب و کار را به دقت مشخص کنید و به طراح بگویید می خواهید چه مواردی در سایت تداعی شود.

*قبل از طراحی، المان هایی را که مشتریان و یا کاربران شما به آنها نیاز خواهند داشت مشخص کنید. در غیر اینصورت ممکن است هرگز نتوانید سایت خوبی را بالا بیاورید.

آیا طراحی سایت با وردپرس ایده خوبی است؟
طراحی سایت با وردپرس می تواند ایده خوبی برای کسانی باشد که می خواهند سایتی را با قابلیت های متعدد بالا بیاورند. ورد پرس از جمله پلت فرم هایی است که قابلیت نصب افزونه های متعدد بر روی آن وجود دارد. این افزونه می توانند سایت را ارتقا دهند. همچنین، ورد پرس یک منبع اوپن سورس است و برنامه نویسان از سراسر دنیا می توانند مشکلات آن را تغییر دهند و به ارتقا آن سایت کمک کنند. به همین دلیل، طراحی سایت با وردپرس می تواند به درخشش کسب و کارها کمک کند.


برای طراحی پورتال به کجا مراجعه کنیم؟
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد طراحی پورتال درا ختیار شما قرار دهیم. وجود پورتال در سایت ها باعث می شود تا اطلاعات یکپارچه شوند و این امر نقش بسیار مهمی در موفقیت نهاد ها دارد. معمولا پورتال به نهادهایی پیشنهاد می شود که سازمان های بزرگی هستند که میان آنها می توان به بانک ها، دانشگاه ها و نهادهای بیمه اشاره کرد. اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای طراحی پورتال هستید، می توانید به شرکت ایران سایت مراجعه کنید. این شرکت اولین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران است و تجربه فراوانی در این زمینه دارد. ایران سایت به درخشش کسب و کار شما در فضای اینترنت کمک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *