جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انگلیس خواستار ادامه درگیری در اوکراین شد

يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 804296
نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با رئیس جمهور فرانسه با هرگونه تلاش برای توقف درگیری در اوکراین ابراز مخالفت کرد.
انگلیس خواستار ادامه درگیری در اوکراین شد
به گزارش جهان نيوز، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با هرگونه توقف درگیری در اوکراین مخالفت کرد.

دولت انگلیس در وبگاه خود درباره دیدار سران فرانسه و انگلیس در حاشیه نشست گروه هفت نوشت: «آن‌ها بحران اوکراین را به بحث گذاشته و تأیید کردند که لحظات خطیری برای مسیر درگیری در حال سپری شدن است و فرصت تغییر روند جنگ وجود دارد».

در این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر جانسون و رئیس جمهور ماکرون بر لزوم حمایت از اوکراین به‌منظور تقویت کارت های بازی این کشور در جنگ و مذاکرات آینده [با روسیه] تأکید کردند».

خانه شماره ۱۰ می‌افزاید: «نخست‌وزیر تأکید کرد هرگونه تلاش برای ایجاد سازش در درگیری در حال حاضر فقط موجب بی‌ثباتی ماندگار شده و به ولادیمیر پوتین اجازه می‌دهد کشورهای مستقل و بازارهای جهانی را به‌طور دائمی ابزار دست خود کند».

ماکرون چندی پیش به اوکراین پیشنهاد کرده بود بخش‌هایی را که در جنگ به روسیه واگذار کرده رها کند و با مسکو توافق آتش‌بس و مصالحه امضا کند. این پیشنهاد خشم «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را درپی داشت.

از سوی دیگر، جانسون با دو سفر از پیش اعلام نشده، حمایت مالی و نظامی از کی‌یف تا زمان «آزادسازی تمام اوکراین و پیروزی بر روسیه» را وعده داده است.

ماه گذشته «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز پیشنهادات درباره توافق صلح میان روسیه و اوکراین را «مماشات» و «عقب‌نشینی» توصیف و آن را رد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «باید برای تضمین برتری اوکراین از طریق کمک نظامی و تحریم [روسیه] بی‌امان تلاش کنیم. اکنون زمان آن نیست که پا را از روی پدال گاز برداریم».


از زمان مطرح شدن پیشنهاد ماکرون تا به حال، اوکراین بخش زیادی از منطقه دونباس، شهر ماریوپول و سیوردونتسک را از دست داده اما همچنان به ادامه دادن جنگ تا زمان پیروزی در برابر روسیه اصرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روباه پیر مکار فتنه