جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

کسب مقام اول استان خراسان توسط تیم تئاتر دبیرستان هیبریدی شهریار توس

يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 804251
با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های نوینی در مدارس برای آموزش ابداع شده است که همگی به منظور تربیت دانش آموزان فرهیخته و تحویل آنها به جامعه است. در کشور ما مشکلات آموزش و پرورش کم نیست و به کمتر مدرسه‌ای می‌توان اعتماد کرد. شاید افراد زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که مدرسه هیبریدی هم در آموزش و هم در پرورش دانش آموزان بازده بسیار خوبی دارد. شما در این مطلب به طور کامل با اولین مدرسه هیبریدی ایران یعنی شهریار توس بیشتر آشنا می‌شوید.
 

دبیرستان هیبریدی شهریار توس
ما در دبیرستان غیر دولتی شهریار توس در خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد، هاشمیه 16 سعی کرده‌ایم تا فضای جدیدی برای آموزش معرفی کنیم و از هر نظر نتیجه فوق العاده‌ای بگیریم. خوشبختانه امسال بچه‌های تئاتر با کسب مقام اول در استان دوباره افتخار آفرینی کردند و نمره‌ی مثبت دیگر در کارنامه دبیرستان ثبت شد. فرزندان شما در این مدرسه به صورت هیبریدی به تحصیل مشغول می‌شوند. شاید این سوال در ذهنتان خطور کند که منظور از مدرسه هیبریدی چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد و البته در مورد افتخار آفرینی دانش آموزان نیز مطالبی خواهیم آورد.

مدرسه هیبریدی
در این نوع مدارس که متناسب با دانش و شخصیت هر دانش آموز، آموزش و تربیتی پی‌ریزی می‌شود، خبری از اتلاف وقت در کلاس‌های درس نیست. درست است که دانش آموز باید در این نوع آموزش تلاش بیشتری داشته باشد، اما مسئولیت‌پذیری هر فرد آموزش دیده در این مدارس تضمین می‌شود. می‌توان گفت همزمان توانمندی‌های نیمکره راست و چپ مغز تقویت می‌شود.

در یک مدرسه هیبریدی دانش آموز هم به صورت آنلاین به یادگیری خواهد پرداخت و هم در جلسات حضوری تعیین شده با دبیران خود نشست و برخاست خواهد کرد. ترکیب این دو حالت کمک می‌کند تا یادگیری به بهترین نحو ممکن انجام شود. ما در مدرسه شهریار توس که به عنوان اولین مدرسه در این حوزه شناخته شده است، به نتایج فوق العاده‌ای رسیده‌ایم. برای روشن کردن آینده کشور در این سیستم آموزش چند بعدی، شما نیز می‌توانید فزندانتان را به این سیستم آموزشی بسپارید.

تاکتیک‌های مدرسه شهریار توس
هر مدرسه از روش‌های خاصی برای ارائه آموزش استفاده می‌کند. خالی از لطف نیست تا با تاکتیک‌های مجموعه ما بیشتر آشنا شوید و شما نیز معرف ما برای دوستان و آشنایانتان باشید. از تاکتیک‌هایی که در مدرسه استفاده می‌کنیم به چند مورد اشاره می‌کنیم:

آموزش پیشرفته و فراگیر
برای کسب نتایج بهتر در کنکور باید برنامه عمیقی در همه امور داشت. این برنامه باید متناسب با هر فرد نوشته شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. ما در این مجموعه به طور کامل برای هر دانش آموز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و کارگاه‌های آموزشی فراشناختی را برگزار می‌کنیم. موفقیت در المپیاد، کنکور و امتحانات دیگر اتفاقی رخ نمی‌دهد و کارنامه مدرسه تماماٌ گویای همه چیز است.

استعداد یابی و توسعه فردی
شاید بزرگترین مشکل در کشور، نداشتن غربالی برای کشف استعدادها است. شاید در اطراف شما نیز کسانی باشند که بعد از چند سال افسوس می‌خورند که چرا به فلان حرفه نرفتند، در حالی که علاقه به آن حرفه و استعداد ذاتی در آن داشتند. استعداد یابی باعث شکفته شدن غنچه‌های درون هر فرد می‌شود و هر فردی در مدرسه شهریار توس به استعداد خود پی خواهد برد تا آینده درخشانی برای خود رقم بزند.

مهارت ورزی و اشتغال پذیری
بزرگترین خلائی که در جامعه در زمینه اشتغال وجود دارد این است که افراد تحصیل کرده پذیرای شغل نیستند و تا به ایده آل خود نرسند، سال‌های زیادی را در بحران به سر می‌برند. اگر در مدارس با مهارت ورزی دانش آموزان را با واقعیت‌های جامعه آشنا کنیم تا به تدریج به ایده آل شغلی خود برسند، اوضاع بهتر خواهد شد. ما در این مدرسه در این راستا کارگاه‌های مختلفی اعم از کارگاه‌های "از صفر به یک"، "از خوب به عالی"، تولید و اجرای ایده، تقویت مهارت‌های بنیادین و ... برگزار می‌کنیم.

هویت یابی و معنا شناسی
بسیاری از افراد، از کودکی تا بزرگسالی در برزخ افکار خود باقی می‌مانند و برای بسیاری از سوالات خود پاسخی پیدا نمی‌کنند. این مسئله مشکلی در هویت فرد و واقع بینی او ایجاد می‌کند. در شهریار توس ما تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان با خلقت، خدا، باورها، عمق دادن به زندگی و ... بیشتر آشنا شوند و خودشان توانایی یافتن پاسخ بسیاری از سوالات را  داشته باشند.

مدیریت مجازی و تولید دیجیتال
بسیاری از دانش آموزان در دنیای امروز در اقیانوس اینترنت غرق می‌شوند و به دلیل نداشتن اطلاعات و سواد رسانه‌ای از جنبه‌های مثبت آن بی بهره می‌مانند. دانش آموزان در دبیرستان شهریار توس با شرکت در کلاس‌هایی نظیر آموزش سبک زندگی دیجیتالی، آموزش سواد رسانه‌ای، کارگاه‌های تولید محتوا و ... خود را برای استفاده بهتر از دنیای مجازی آماده می‌کنند.

از دیگر تاکتیک‌هایی که در این مجموعه به کار برده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• پایش جسم و روان
• آفرینش‌های هنری و ادبی
• بازی، لذت و طبیعت

افتخار آفرینی گروه تئاتر دبیرستان شهریار توس
فعالیت در حوزه هنر و ادب در مدارس کار آسانی نیست و لازم است وقت زیادی برای این فعالیت‌ها گذاشته شود. در این راستا زحمت‌هایی که دانش آموزان می‌کشند و زمانی که برای این کار می‌گذارند قابل تحسین است. خوشبختانه پس از چند سال تلاش، زحمات مربیان و دانش آموزان در شهریار توس به بار نشست و با شرکت در مسابقات تئاتر مدارس، پس از رد کردن مرحله ناحیه‌ای، در مرحله استانی نیز افتخار آفرینی کردند و به مقام اول رسیدند.

امید است این دانش آموزان با ادامه دادن تلاش‌ها در مرحله کشوری نیز با ارائه یک نمایش فوق العاده کسب مقام داشته باشند. از کشف استعداد و تقویت مهارت‌های ادبی توسط مربیان نباید غافل بود و این کار با یک برنامه دقیق و منظم انجام شده است.

موفقیت‌های دانش آموزان دبیرستان شهریار توس
به جرات می‌گوییم که دبیرستان غیر دولتی شهریار توس، مدرسه‌ای برای همه استعدادها است. اگر بخواهیم از موفقیت‌های دانش آموزانمان در المپیاد آماری بدهیم، در سه سال اخیر 149 نفر در مرحله اول المپیاد امتیاز لازم را کسب کرده‌اند. در مرحله کشوری 6 مدال شامل سه مدال نقره و سه مدل برنز و همچنین  113 مقام ارزنده در جشنواره خوارزمی در سه سال گذشته در رشته‌های مختلفی کسب شده است.

در کنکور تجربی دانش آموزان مدرسه در سه سال اخیر در رشته‌های پزشکی، داندان‌پزشکی و داروسازی موفق به قبولی 35 درصدی در بهترین دانشگاه‎‌های کشور شده‌اند. 40 درصد قبولی در رشته‌های پیراپزشکی نیز در ادامه افتخارات دانش آموزان رشته تجربی در این مدرسه ثبت شده است.

در رشته ریاضی فیزیک، قبولی 12.5 درصد از دانش آموزان در بهترین رشته‌های دانشگاه‌های تهران و 65 درصد در دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور از افتخارات این مدرسه است.

نتیجه گیری
در هر جامعه‌ای که آموزشی درست و نهادینه‌ در مدارس اجرا شود، افراد با حرفه و مهارت خاصی وارد جامعه می‌شود و بسیاری از مشکلات بر طرف خواهند شد. در این مطلب شما با اولین مدرسه هیبریدی کشور یعنی دبیرستان شهریار توس آشنا شدید. کارنامه ما معرف کامل نوع آموزش و پرورش ما است و از همین کارنامه می‌توان به کیفیت مدرسه پی برد. گروه تئاتر شهریار توس در مرحله استانی افتخار آفرینی کردند و به مقام اول رسیدند و به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *