پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عامل افزایش مرگ بر اثر بیماری قلبی

پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 804084
نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد، قرار گرفتن در معرض یک عامل منجر به افزایش مرگ و میر در اثر بیماری قلبی می‌شود.
عامل افزایش مرگ بر اثر بیماری قلبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک مطالعه سراسری در چین نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گاز اوزون با افزایش خطر مرگ و میر قلبی عروقی مرتبط است.

براساس نتایج منتشر شده در مجله معتبر «Lancet Planetary Health»، این مطالعه بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال چینی ۱۸ سال و بالاتر را تحت بررسی قرار داده است و شرکت کنندگان به مدت نه سال تحت نظر بوده‌اند.

محققان چینی از دانشگاه فودان و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین این مطالعه را انجام دادند و ارتباط قابل‌توجهی بین گاز اوزون و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را مشاهده کردند که خطر ابتلا به آن به ازای هر ۱۰ میکروگرم در متر مکعب افزایش در فصل گرم ۹.۳ درصد افزایش می‌یابد.

نتایج نشان می‌دهد در همین شرایط، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی به ترتیب منجر به افزایش ۱۸.۴ درصدی و ۶.۳ درصدی خطر مرگ و میر آنها شده است.

آنها همچنین دریافتند که ارتباط قرار گرفتن در معرض طولانی مدت اوزون با مرگ و میر قلبی عروقی در میان شرکت کنندگان ۶۵ سال و بالاتر برجسته‌تر است که نشان می‌دهد، افراد مسن ممکن است در برابر آلودگی اوزون آسیب پذیر باشند.

به گفته کان هایدونگ، استاد دانشگاه، نتایج مطالعه احتمالاً بازنگری‌های استاندارد کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *