کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری عاملان سرقت بانک ملی در دنیا بی‌نظیر بود

3 تير 1401 ساعت 10:23

سرقت‌های خرد به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است؛ به همین منظور باید قوانینی وضع کرد که بازدارنده باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار قاسم رضایی سه شنبه در حاشیه اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری عاملان سرقت صندوق امانت بانک ملی سریع بود، اظهار کرد: اقدام نیروی انتظامی در این زمینه در دنیا بی‌نظیر بوده است.

با بیان اینکه فراجا تمام برنامه‌های خود را به منظور ایجاد امنیت و آرامش برای مردم هدف‌گذاری کرده است، گفت: در واقع مأموریت پلیس این است که آموزش و توجیه را برای مردم با هدف حفظ اموالشان داشته باشد.

رضایی در خصوص متهمانی که به کرات مرتکب سرقت می‌شوند گفت: نگاه ما این است که اقدامات تنبیهی باید به گونه‌ای باشد که مجرمان دیگر با نگاه اتهامی وارد جامعه نشوند. شاید زندان بردن و بیرون آمدن تأثیر زیادی نداشته باشد و در این بین انتظار ما از مجلس انقلابی این است که این مهم را رصد و علل را پیدا کرده و در صورتی که در قانون دچار ضعف هستیم بازنگری صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرقت‌های خرد به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است؛ به همین منظور باید قوانینی وضع کرد که بازدارنده باشد.

رضایی افزود: اینکه یک سارق بیش از چندین مورد سرقت را انجام می‌دهد و به زندان می‌رود و بعد از زندان نیز مرتکب اقدامات مجرمانه می‌شود نشان می‌دهد که قوانین موجود تأثیر زیادی بر ارتکاب جرم ندارند.

جانشین فراجا تأکید کرد: در حوزه قضائی نیز برخی قوانین دست دستگاه قضا را بسته و این مسائل در نهایت سبب اضطراب به مردم می‌شود و گاهی شاهد هستیم که در پرونده‌هایی مالباخته از شدت فشار روحی سکته کرده است. بر همین اساس انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که قانونی بازدارنده برای متهمان و مجرمان وضع و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز بتوانند بر اساس این قانون اقدام نمایند.

رضایی در ادامه به وضعیت البرز در مقابله با سرقت اشاره و اعلام کرد: نمره البرز در خصوص کشف و مقابله با سرقت ۸۵ است. در این استان مقرر شد تا پایان شهریور ماه نگهبان محله‌ها، باغبان و دشت بان‌ها سه برابر شود و بر همین اساس در مکان‌هایی که نیاز به نگهبان محله دارند نفرات مرتبط را شناسایی و معرفی شوند تا پلیس آن‌ها را سازماندهی و در کنار مأموریت‌ها و گشت‌های پلیسی قرار بگیرند.

وی در جمع فرماندهان و مدیران انتظامی استان هم گفت: ناامنی، اوباشی گری و اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز ما است و در صورت مواجهه با این موارد با اقتدار با قانون گریزان برخورد خواهد شد.

جانشین فراجا با اشاره به لزوم پایش هوشمند عملیات‌های پلیس، گفت: فراجا یکی از سازمان‌های پیشرو در بحث هوشمندسازی است و ما باید با پشتکار بیشتر از تجهیزات نوین برای ارتقای بازدهی مأموریت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

رضایی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در مأموریت‌های پلیسی، خاطرنشان کرد: در صورتی که در متهمی تسلیم پلیس شود حتی یک تلنگر به او ممنوع و حرام است، اما اگر شخصی به مأمور ما جسارت کند باید با او مقتدرانه برخورد شود.

وی در پایان گفت: به همه مجرمان و هنجارشکنان هشدار می‌دهیم که دست از اعمال خلاف قانون بردارند، چراکه در صورت قانون شکنی با برخورد سخت فرزندان ملت در فراجا روبرو خواهند شد.


کد مطلب: 804042

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804042/دستگیری-عاملان-سرقت-بانک-ملی-دنیا-بی-نظیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com