کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۵ طرح خارج از قرعه‌کشی خودروسازان اعلام شد

2 تير 1401 ساعت 15:19

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: در اولین گام حذف قرعه‌کشی خودرو 15 طرح فروش بدون انجام قرعه‌کشی عرضه می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: این 15 طرح فروش در اولین دوره عرضه سامانه یکپارچه تحویل خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش آنها قرعه‌کشی برگزار نخواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: متقاضیان برای خرید این خودروها می‌توانند به سایت‌های فروش خودروسازان مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

وی گفت: شرکت سایپا از 2 تیر و ایران‌خودرو و دیگر خودروسازان از هفته آینده در سایت‌های خود اقدام به فروش خودرو خواهند کرد.

قالیباف بیان داشت: به تدریج و با افزایش تولید خودرو که شاهد آن هستیم، سایر طرح‌های فروش خودرویی نیز از شمول قرعه‌کشی خارج خواهند شد.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش مهمی در کاستن از التهابات بازار خودرو و حذف واسطه‌ها داشت، به طوری که پیش از این در ازای عرضه 20 هزار خودرو توسط یکی از خودروسازان حدود 11 میلیون نفر برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کردند، اما در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ازای 176 هزار خودرو، چهار میلیون نفر ثبت‌نام کردند که نشان می‌دهد این سامانه توانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند.

پیش از این هم خودروی شاهین سایپا با افزایش تولید سه برابری نسبت به سال قبل از قرعه‌کشی خارج شده بود.



کد مطلب: 804009

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804009/۱۵-طرح-خارج-قرعه-کشی-خودروسازان-اعلام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com