پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۰
بیست و ششمین سفر استانی؛ خراسان شمالی

تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم/ درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بخشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتورهای دولت قبل می‌شود/ فوتی‌های کرونا را از ۷۰۰ نفر به صفر رساندیم +تصاویر

پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 803964
به کشاورزی استان باید توجه خاص شود. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، بازارچه‌های مرزی زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند.
تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم/ درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بخشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتورهای دولت قبل می‌شود/ فوتی‌های کرونا را از ۷۰۰ نفر به صفر رساندیم +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه برای برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.
 

رئیسی در بدو ورود به بجنورد:
خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است/ بازارچه‌های مرزی استان زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان خراسان شمالی به منظور برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، گفت: خراسان شمالی مردمان بسیار خون‌گرم و پرتلاشی دارد که حقیقتاً در عرصه‌های مختلف امتحان و آزمون بسیار خوب درخشیدند.

رئیس جمهور با اشاره به نوپا بودن استان خراسان شمالی افزود: اگر چه از تشکیل استان سال‌ها گذشته است، اما همچنان به دلیل برخی از محرومیت‌ها شرایط یک استان را ندارد. این موضوع از نکاتی است که همکاران ما پیش از برگزاری سفر در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان محترم و مدیران، مسئولان و کارشناسان مورد بررسی قرار داده‌اند و باید نسبت به آن توجه خاصی شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه برخی مشکلات از جمله وجود تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در استان‌های مختلف و از جمله این استان مردم را رنج می‌دهد، اظهار داشت: دولت از همین رو در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را راه انداخته است. در این دولت دنبال کلنگ زدن یا اینکه پروژه جدیدی را شروع کنیم، نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم تا طرح‌های نیمه تمام که مردم را رنج می‌دهد زودتر به سامان برسد.

رئیس جمهور خراسان شمالی را از قطب‌های کشاورزی کشور دانست و تصریح کرد: به کشاورزی استان باید توجه خاص شود. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، بازارچه‌های مرزی زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند. در سفری که به ترکمنستان داشتم دیدم که در آنجا تمایل جدی برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهره‌های تحصیلکرده بسیاری داریم و باید زمینه‌ها و جاذبه‌هایی فراهم کنیم که این نیروها بتوانند در همین استان شغل شایسته و مناسبی برای خود بیابند. زمینه اشتغال و کار در استان وجود دارد و این افراد می‌توانند در عرصه تولید فعال باشند و دولت نیز در عرصه‌های مختلف از تولید حمایت کند.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواست تا تسهیلات را در اختیار کارآفرینانی بگذارند که می‌خواهند در همین استان فعالیت کنند و گفت: آنچه در بررسی‌های قبل از سفر انجام شده در طول سفر و نهایتاً در شورای اداری استان مرور می‌شود تا در گام اول به عنوان مصوبات سفر دولت به استان نهایی شود و در گام بعد به دنبال اجرایی شدن این مصوبات باشیم.
 
رئیسی از پتروشیمی خراسان بازدید کرد
سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در ابتدای سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، با حضور در پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آن صادر کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این واحد تولیدی که از سال ۱۳۷۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار داشت: توسعه این واحد تولیدی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

آیت الله رئیسی در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت:

تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می کند.

دکتر رئیسی افزود: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته و دستش جلوی بیگانگان دراز نباشد و در نتیجه اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد.

آیت الله رئیسی ضمن خدا قوت به تمامی دست‌اندرکاران این مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد.
 
رئیسی در جمع خانواده شهدای محله جوادیه بجنورد:
هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید حرمت خون شهدا را حفظ کند
سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان شمالی با حضور در منزل یکی از شهدای دفاع مقدس با خانواده تعدادی از شهدای محله جوادیه در حاشیه شهر بجنورد دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خانواده شهدا را پرچم برافراشته انقلاب برشمرد و تصریح کرد: خانواده شهدا این پرچم را تا ابد برافراشته نگه خواهند داشت.

آیت الله رئیسی با تاکید بر جایگاه رفیع خانواده معظم شهدا در جامعه، اظهار داشت: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید حرمت خون شهدا را حفظ کند.

در این دیدار والدین شهید حجی رمضانی و شهید عیسی دلیر از شهدای دفاع مقدس و همسر و فرزندان شهید فیروز حمیدی زاده از شهدای مدافع حرم حضور داشتند.
   

با حضور رئیس جمهور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد صورت گرفت؛
پیگیری رفع مشکلات دامداران در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی
رئیس جمهور در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالی، با حضور در شهرک دامپروری «قارلق»، ضمن بازدید از چند واحد دامپروری از نزدیک با دامداران و فعالان این حوزه گفتگو کرد و در جریان مشکلات، خواسته‌ها و مسائل آنها قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در این بازدید که سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی رئیس جمهور را همراهی می‌کرد، ضمن شنیدن مشکلات و پیشنهادات دامداران، بر ضرورت بررسی درخواست‌های چون نحوه تامین نهاده‌های دامی، خرید تضمینی دام و تسهیل در پرداخت وام‌های کشاورزی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که عصر امروز برگزار می شود، تاکید کرد.
 

 
آیت الله رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی (ره) محله جوادیه بجنورد:
تقدیر از تلاش گروههای مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با محوریت تذکر به دستگاه‌های اجرایی برای انجام بهتر وظایف ضرورت دارد


آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی (ره) محله جوادیه در حاشیه شهر بجنورد، در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت ۲۳ ذی العقده روز زیارتی امام رضا (ع) ضمن تشکر از تلاش گروههای مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منطقه جوادیه گفت: مومنین نسبت به آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارای احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی هستند.

آیت الله رئیسی با ضروری دانستن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با محوریت تذکر به دستگاه‌های اجرایی برای انجام هر چه بهتر وظایف خود، تصریح کرد: فرهنگ غنی دینی ما به آحاد جامعه متذکر شده که در مقابل تخلفات، کوتاهی ها و ترک فعل مسئولان و مدیران جامعه نباید بی تفاوت باشد و در اصلاح این مسیر مسئولیت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر جا مردم حضور داشتند و کارها به آنان واگذار شده، نتیجه موفقیت آمیز بوده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) توضیحاتی درباره فعالیت‌های جهادی بسیجیان این مسجد برای محرومیت زدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح منطقه ارائه کرد.
 
آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از مردم خراسان شمالی؛
بزرگترین توفیق دولت ایجاد زمینه کار و تولید و استفاده صحیح از امکانات و ظرفیت‌ها است/ به برکت اقتداری که مردم خلق کردند، بدون ایجاد تعهد جدید برای کشور، فروش نفت را افزایش دادیم/ هیچ ساعتی نیست که از زندگی و تلاش برای رفع مشکلات مردم غافل باشم

آی
ت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، در دیدار جمعی از آحاد مختلف مردم خراسان شمالی، اهالی این استان را همسایگان امام رئوف و مردمانی بسیار با بصیرت، متدین، وفادار، با احساس مسئولیت و خونگرم دانست که در طول هزار سال گذشته روحیه پذیرایی از زائران امام رضا (ع) را داشته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اهالی خراسان شمالی با گویش‌های مختلف ترکی، کردی، کرمانج، ترکمن و فارس، دل‌های در گرو یکدیگر دارند و متحد، منسجم و پرتلاش هستند، افزود: مردم این استان هم در پیروزی انقلاب اسلامی، هم در دوران دفاع مقدس، هم در دفاع از حریم و حرم خوش درخشیدند و مردمانی کوشا در امر تولید هستند که امروز در کشور بسیار مهم است.

دکتر رئیسی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند، امروز تولید محور کار در کشور است، اظهار داشت: خراسان شمالی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی خوبی دارد که مردان و زنانی فرهیخته و نیروهای ارزشمندی پرورش داده است. باید زمینه کار و تلاش برای این عزیزان فراهم شود تا ثمره تلاش‌های خود را در روند پیشرفت استان و کشور ببینند.
رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین توفیق دولت این است که خدمتگزار مردم در ایجاد زمینه کار و فعالیت و تولید و استفاده صحیح و بهره‌برداری درست از امکانات و ظرفیت‌ها باشد، تصریح کرد: در بازدید امروز خود از مجتمع پتروشیمی دیدیم که کار ارزشمندی توسط مهندسان، کارگران و دست‌اندرکاران در حال انجام است اما باید اصلاحاتی در آنجا اتفاق بیفتد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: اولین تغییر ضروری در فعالیت این واحد پتروشیمی جایگزینی استفاده از پساب به جای آب شرب است. مقرر شد حداکثر تا آخر سال جاری تمام زمینه‌ها برای جایگزینی پساب در این مجتمع فراهم شود و آب مصرفی در این واحد در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین با سرمایه‌گذاری می‌توان علاوه بر ارتقای ظرفیت تولید، فرصت‌های شغلی این واحد را که در حال حاضر ۱۲۰۰ است، تا ۲ یا ۳ برابر افزایش داد.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای قابل پیش‌بینی شدن فعالیت کشاورزان و دامداران و خرید تضمینی محصولات آنان تاکید کرد و گفت: باید با ارائه تضمین برای خرید محصول و پرداخت تسهیلات به رونق تولید محصولات کشاورزی و دامداری کمک کرد.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به آمار حدود ۷۰۰ نفره قربانیان ناشی از شیوع کرونا در ایام شروع به کار دولت مردمی افزود: امروز در حالی آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورمان به شدت کاهش یافته که در برخی کشورها شاهد قربانی شدن روزانه چندصد نفر هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به لطف خدا و به برکت دعا و همکاری مردم و از همه مهم‌تر به برکت مجاهدت‌های کادر درمانی و پرستاری کشور روزهایی را می‌گذرانیم که آمار قربانیان کرونا تک رقمی شده و بعضا صفر است. باید صمیمانه از کادر درمان که مجاهدانه و شبانه و روزی از جان، زندگی، خانواده و سلامت خودشان گذشتند تا از سلامت مردم صیانت کنند و همچنین از کمک‌های مومنانه مردم سپاسگزاری کنم.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به مواجه دولت مردمی در آغاز فعالیت خود با مشکلات مالی و کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفت تا بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که خود موجب تورم می‌شود سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود، هر ماه، علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد، بین ۱۰ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌هایی پرداخت می‌کند که در این دولت انجام نشده است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: امروز به برکت اقتدار و عزتی که شما مردم خلق کردید، بدون اینکه قراردادی امضا کنیم یا تعهد جدیدی برای کشور بپذیریم، فروش نفت را به حد قابل قبولی رساندیم، در حالی که قبلا می‌گفتند امکان فروش نفت نیست. تامین کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و پرداخت بدهی‌های مربوط به گذشته از محل افزایش درآمدهای ناشی از همین افزایش فروش نفت حاصل شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنبال عادلانه کردن حقوق و دستمزدها هستیم، خاطرنشان کرد: به همه اقشار جامعه می‌گویم که درخواست‌های هیچکدام‌تان درباره حقوق و مزایا نادرست نیست، اما اجازه دهید عدالت را در پرداخت حقوق اجرا کنیم تا همه راضی باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سفرهای خود به استان‌های مختلف گفت: می‌توان در تهران نشست و گزارش‌ها را از استان‌ها دریافت کرد، اما شنیدن کی بود مانند دیدن. حضور در کنار دامدار، کشاورز، استاد، دانشجو، بازاری و کسبه درک متفاوتی به انسان می‌دهد و بنده به این تجربه افتخار می‌کنم. ممکن است برخی که سفرهای استانی دولت را مورد سرزنش قرار می‌دهند، تجربه دیدارها و حضور در جمع مردم را نداشته باشند که به آنان توصیه می‌کنم چنین دیدارها و حضورهایی را تجربه کنند.

رئیس جمهور به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار مبنی بر افزایش نرخ رشد اقتصادی از ۴ دهم درصد به حدود ۵ درصد در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این دستاورد این نوید را می‌دهد که با مراقبت و پیگیری و برنامه‌ریزی می‌توان زمینه رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را در جامعه فراهم کرد.

دکتر رئیسی اظهار داشت:‌ اگر پول ملی بی‌ارزش شود، هر چه هم حقوق افراد را افزایش دهیم، باز هم حریف تورم نمی‌شویم. تورم حتما باید مهار شود. دولت مردمی از ابتدای کار خود به دنبال مهار شیوع کرونا، رفع کسری بودجه، تامین مطمئن کالاهای اساسی و مهار تورم بود که این مسائل همچنان در دستور کار قرار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از وضعیت زندگی مردم عزیزمان در شهر و روستا اطلاع دارم، تصریح کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعاً نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غفلت کنم. شبانه روز دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند و مردم شاهد رشد اقتصادی باشند و گشایشی در زندگی و کسب‌وکارها ایجاد شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای بازگشایی مراکز آموزشی و مشاغل با مهار شیوع کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا شاهد یک روند افزایش قیمت در عرصه جهانی بودیم که با وقوع جنگ در اوکراین این افزایش قیمت‌ها شدت بیشتری گرفت. امروز همه کشورها با این موضوع درگیر هستند، اما ما در کشورمان بعد از اتکال به خداوند و اعتماد به رهبری، سرمایه بزرگ پشتیبانی ملت ایران را داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با توکل بر خدا، هدایت‌های رهبری و مشارکت مردم و الگو گرفتن از منش شهدا به ویژه شهید سلیمانی می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم، گفت: رهبری بصیرت‌آفرین ما فرمودند که مشکلی نداریم، الا اینکه راه‌حل آن در کشور وجود دارد. ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور، مشارکت و پشتیبانی مردم، اراده دولتمردان، تلاش مجاهدانه کارگران، کشاورزان، کارمندان، ‌اساتید، دانشجویان و طلبه‌های فاضل، کاسبان و همه اقشار و اصناف کشور را سرمایه‌های بزرگی می‌دانم که با اتکا بر این سرمایه‌ها و پشتیبانی‌های عظیم، آینده کشور بسیار روشن و درخشان است.

دکتر رئیسی افزود: در شرایط جنگ و در روزگار تحریم که دشمن شرایط را برای ما سخت کرده، شما مردم خراسان شمالی در کنار دیگر مردم ایران صبورانه مقاومت کردید و کاری کردید که امروز آمریکا رسماً اعلام کند، فشارهای حداکثری بر جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است؛ این پیروزی شما و پیروزی ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور اظهار داشت: به عنوان نماینده شما مردم، به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بدانید با ملت ایران نباید با زبان زور سخن بگویید. زبان زور جواب نمی‌دهد. این ملت جنگ را با پیروزی و اقتدار پشت سر گذاشت و در این ۴۰ ساله مقاومت کرده است. این ملت حتماً در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای نیز پیروز خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه مشارکت در جهاد تبیین و روشنگری در برابر تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: ‌هر کسی در هر کجا مشغول است و هر کاری انجام می‌دهد و هر مسئولیتی که دارد، باید در دل مردم امید ایجاد کند. امید نه با حرف و بخشنامه بلکه در عمل ایجاد می‌شود. هر کس، هر کجا که هست، اگر با قلم و بیان‌اش در مردم ایجاد و یأس و ناامیدی کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه مسئولین و ادارات و سازمان‌ها و تمام کسانی که به نام حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، باید با همه اقدامات‌شان برای مردم و در دل جوان ایرانی امید ایجاد کنند تا دشمن روز به روز بیشتر احساس شکست و ذلت کند.

دکتر رئیسی ادامه داد: در این مسیر سردار شهید سلیمانی و شهدا الگوهای ما هستند که بدون دسترسی به امکانات و با دست خالی همه موانع را کنار زدند،‌ راه‌ها را هموار کردند و پیروزی به دست آوردند. حاج قاسم علیرغم همه حمایت‌های مالی و پولی و اطلاعاتی و تسلیحاتی که از داعش می‌شد، با پشتکار، پیگیری، توکل به خدا و اعتماد به نفس پیروزی‌های بزرگی برای کشور حاصل کرد.

رئیس جمهور خطاب به دختران و پسران ایران اسلامی با بیان اینکه با اراده پولادین و اتکال به خداوند متعال، دستیابی به پیروزی‌ها و به موفقیت‌ها امکان‌پذیر است، گفت: به عنوان خدمتگزار مردم به چیزی جز مردم و پیدا کردن راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فکر نمی‌کنم و با همه وجود با اتفاق همکارانم تلاش می‌کنیم که وضعیت زندگی مردم در حد تراز جمهوری اسلامی ایران شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: امکان رفع همه نیازهای استان در قالب اعتبارات یک سفر استانی وجود ندارد و لذا اولویت‌ها مورد توجه ماست. امروز به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم، اما در سفرهای استانی پروژه‌های اولویت‌دار شناسایی و برای تکمیل آنها اعتبار تخصیص داده می‌شود. در سفر به خراسان شمالی با نظر به مصوبات سفر مقام معظم رهبری تکمیل طرح‌های اولویت‌دار را دنبال خواهیم کرد و از مدیران می‌خواهیم که با روحیه جهادی کارها را دنبال و مردم و رسانه‌ها نیز فعالیت آنان را رصد کنند.
 

 
آیت‌الله رئیسی در نشست با جمعی از نخبگان استان خراسان شمالی:
در مالیات‌سِتانی مبنا اعتماد به اصناف است/ وقتی صحبت از دولت مردمی می‌کنیم حتماً باید نگاه مردم و نخبگان در اداره کشور تأثیر داشته باشد/ یکی از ضرورت‌های خراسان شمالی توسعه زیرساخت‌های ریلی است


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در نشست با جمعی از نخبگان استان خراسان شمالی با گرامیداشت روز بیست و سوم ذی‌القعده و بیان اینکه این روز، روز زیارت مخصوص حضرت رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: سال‌ها مردم استان خراسان شمالی مهربانانه و مشتاقانه میزبان زائرین امام رضا(ع) بودند و این سعادت بزرگی برای مردم این استان است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بهره گرفتن از نظرات نخبگان در اداره کشور، خطاب به آنان گفت: شما نخبگان در ارتباط گرفتن با دولت به این نوع جلسات بسنده نکنید و سعی کنید پیشنهادات خود را به دولت منتقل کنید.

رئیس جمهور با تأکید به استاندار خراسان شمالی مبنی بر برگزاری مداوم جلسه با نخبگان استانی، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های مطرح شده در این نوع جلسات می‌توان تدابیر خوبی برای حل مسایل و مشکلات استان بکار گرفت. تردیدی ندارم که شما نخبگان خیرخواه کشور هستید و باید به نظرات شما به چشم غنیمت نگاه شود. هر جا مردم در میدان بودند کشور توفیقات زیادی پیدا کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: استان‌های خراسان شمالی و جنوبی همزمان با یکدیگر به استان تبدیل شدند، اما علیرغم کارهای خوبی که انجام شده، استان خراسان شمالی کمبودهای زیادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی است، گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه آن در این استان می‌تواند یک ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگ در کشور باشد. توسعه کشت گیاهان دارویی نباید در حد حرف باشد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره تلاش دولت برای رفع مشکلات زنان بدسرپرست و بدون سرپرست، اظهار داشت: موضوع زن و خانواده بسیار مهم است که تنها یکی از مسایل آن مشکلات زنان بدسرپرست است. در این دولت صندوق حمایت از زنان بدسرپرست را تشکیل دادیم و نیاز است دفتر امور زنان و خانواده در استانداری‌ها فعال شوند.

رئیس جمهور خطاب به استاندار خراسان شمالی افزود: زمینه ارائه محصولات و صنایع دستی را که در خانه‌ها توسط بانوان ساخته می‌شود، فراهم و ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی، ارائه تسهیلات و خرید این نوع محصولات را در استان پیگیری کنید.

رئیس جمهور با تشریح اهمیت نقش مالیات در اداره و تقویت اقتصاد کشور و اهمیت مقابله موثر و جدی با فرار مالیاتی، بر لزوم حمایت از اصناف در این زمینه تأکید و خاطر نشان کرد: پیش از این هم به متولیان امور مالیاتی تاکید کردم که در تعامل با اصناف، بنا را بر اعتماد به اصناف بگذارند.

آیت‌الله رئیسی افزود: مهم این است که ممیزان مالیاتی از فرار مالیاتی جلوگیری کنند. دلالانی هستند که درآمد زیادی دارند اما مالیات آن را نمی‌دهند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با مهم و موثر توصیف کردن فعالیت گروه‌های جهادی در رفع مشکلات کشور، گفت: در حسینیه جماران هم گفتم برخی از دختران و پسرانی که در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند، ماه عسل خود را برای خدمت به مناطق محروم می‌روند. ارزش جهاد در بین ملت ما هنوز بسیار بالاست و این ارزش امروز در گروه‌های جهادی دنبال می‌شود. دولت وظیفه دارد از گروه‌های جهادی حمایت کند.

رئیس جمهور یکی دیگر از ضرورت‌های استان را توسعه زیرساخت‌های ریلی برشمرد و گفت: توسعه ریلی بخصوص در بخش‌ مسافری ضرورت بسیاری دارد.

آیت‌الله رئیسی در مورد گران شدن اقلام و کالاهای اساسی گفت: اصلاح نحوه تخصیص یارانه‌ها تنها یکی از عوامل گرانی این نوع محصولات بود و همزمان قیمت‌های جهانی نیز افزایش پیدا کرد که یکی از عوامل آن جنگ اوکراین است.

دکتر رئیسی افزود: برخی از کشورهای اروپایی نیز به دلیل گرانی کالاهای اساسی روش تخصیص کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفتند و برخی کالاها را بدین شکل در کشورشان توزیع می‌کنند.

آیت الله رئیسی با ضروری دانستن کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم، گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تقریبا تمام مبلغ ۸ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تامین کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته بود، در همان ۵ ماهه اول سال توسط دولت قبل هزینه شده بود و دیگر پولی برای ما نمانده بود، اما با این وصف ۷ ماه کشور را مدیریت کردیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت، اجرای این کار را صرفا با کمک کشاورزان امکان‌پذیر دانست و تأکید کرد: باید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم و برای تحقق این هدف باید کشاورزی را برای کشاورزان قابل‌ پیش‌بینی کنیم. در بسیاری از روستاها تمامی امکانات زندگی وجود دارد، اما به دلیل اینکه اقتصاد روستا برای روستائیان صرفه اقتصادی ندارد، این عزیزان روستاها را ترک می‌کنند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: باید کاری کنیم که اقتصاد روستا برای روستائیان صرفه داشته باشد و یکی از برنامه‌های دولت مردمی فعال کردن اقتصاد روستا است.

رئیس جمهور تأکید کرد: اکیداً از مدیران می‌خواهم افراد بدون انگیزه و فاقد روحیه تحول‌گرا را در مناصب مهم قرار ندهند و راه را برای افراد متخصص، متعهد و تحول‌گرا باز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی می گویند سعی بر دیدار با مردم دارند اما از نتیجه چیزی بیان نمی‌شود. ... اگه گفته بشه خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
اداره کشور در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی یادگار ماندگار روحانی
Iran, Islamic Republic of
مردم ما صبور هستند و تلاشهای دولت انقلابی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی را می‌بینند. همین الان هم وضع مردم نسبت به قبل بهتر شده است و این سبب افزایش محبوبیت دولت است
Iran, Islamic Republic of
فایده این سفرها را برای مردم تبیین فرمایید. ...؟
Iran, Islamic Republic of
مردم از دولت راضی هستند به خاطر همین تلاشها .الان وضعیت اقتصادی مردم از زمان طاغوت به مراتب بیشتر است ولی ناشکری زیاد است.
Iran, Islamic Republic of
آقای رییسی مجددا فرمودند بانیان وضع موجود عزل شوند.
امین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سخن مردم بالا بودن تورم ، مشکلات معیشتی و شرمندگی در برابر خانواده هایشان ، بیکاری جوانان ، بالا رفتن سن ازدواج ، گرانی افسار گیخته قیمت خودرو و مسکن و اقلام خوراکی ، پائین بودن حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان و مواردی از این قبیل می باشد که باید فکری اساسی و عاجل شود .
جوادی
Iran, Islamic Republic of
شما به صفر رساندی یا خدا به صفر رساند؟÷
Iran, Islamic Republic of
موضوع به صفر رساندن بدهی های دولت قبل چند ماه است مرکز ثقل دولتیان شده است. واقعا آیا قرار نیست صراحتا بیان شود چه زمانی بعد از به صفر رساندن رشد اقتصادی شروع خواهد شد.
آیا دولت فرصتهای اقتصادی در منطقه و سرمایه گذاری های خارجی و داوطلبانه داخلی را مورد ارزیابی و عملیاتی نموده است.