کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسانسورهای مترو، اولویت مهم مدیریت شهری

2 تير 1401 ساعت 9:12

وقتی که استاندارد آسانسورهای مترو توسط سازمان ملی استاندارد تایید نشود ما نمی‌توانیم آن‌ها را بیمه کرده و همچنین نمی‌توانیم این آسانسورها را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.


به گزارش جهان نیوز، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در شرایط کنونی ما هم واقف هستیم که آسانسور جزو موارد اصلی و اولویت‌دار مسافران مترو در استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی شهری است.

وی تصریح کرد: بر اساس موارد فوق پیگیری نصب و راه اندازی آسانسور در ایستگاههای مختلف از اولویت‌های مهم ما در مترو تهران نیز محسوب می‌شود تا گروه‌هایی چون جانبازان، معلولان و ... از آن استفاده کنند و ما بتوانیم این خدمت را برای آن‌ها فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ سازمان ملی استاندارد بخش‌های استاندارد خود را تقویت کرده و افزایش داده است و آنچه که اتفاق افتاده است این است که در حال حاضر برای آسانسورهایی که در ایستگاه‌های مختلف مترو افتتاح می‌شود، گواهی استاندارد صادر نمی‌کند.

شایسته اصل تاکید کرد: وقتی که استاندارد آسانسورهای مترو تایید نشود ما هم نمی‌توانیم آن‌ها را بیمه کرده و همچنین نمی‌توانیم این آسانسورها را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وی در ادامه یادآور شد: یک تعداد از بخش‌هایی که شامل استاندارد آسانسورهای مترو می‌شود درست بوده و قابل حل است و ما در مترو مشکل خاصی برای رفع آن‌ها نداریم و البته مسئولیت این کار با شرکت هلدینگ و ساخت است اما چون در ما همه در مدیریت شهری تعریف می‌شویم، به نمایندگی آن‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اضافه کرد: نقطه‌ای که در حال حاضر برای ما سختی ایجاد کرده و باید در خصوص آن به گفتگو بنشینیم، بحث همان ۱۱ و نیم متری است که در سازمان ملی استاندارد معتقد هستند که هر ۱۱ و نیم متر ما باید دریچه‌ای تعبیه کنیم که در مواقع بروز سوانح و حوادث افراد بتوانند از آنجا خروج کنند.

حفظ جان مسافران مترو برای ما مهمترین اصل است
شایسته اصل همچنین تصریح کرد: در حالی که خیلی از ایستگاه‌های مترو ممکن است ۴۰ _ ۵۰ متر زیر ِ زمین باشد، خیلی شرایط ایجاد دریچه‌های فوق وجود ندارد و همین باعث شده است که تمام آسانسورهای ایستگاه‌های خط ۷ مترو تهران که دارای آسانسور هستند در حال حاضر از بهره‌برداری خارج شده و ما نمی‌توانیم آن‌ها را در اختیار مسافران مترو در این خط قرار بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهردار تهران در حاشیه افتتاحیه ایستگاه مترو هفده شهریور دستور ویژه‌ای صادر کردند که موضوع فوق را با مسئولان سازمان ملی استاندارد به بحث بنشینیم و حل کنیم و بنده طی این روزها مذاکره‌ای با مدیریت این سازمان داشتم و به گفته مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد به دلیل ایمنی و امنیت مسافران و حفظ جان افراد که مهمترین بحث است، مجبور هستیم که از استانداردهای تعیین شده عدول نکرده و به نوعی باید از آسانسورهای بهره‌برداری کنیم که هم ایمنی رعایت شود و هم در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی در مترو قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: قرار شده است که کارگروه مشترکی از طرف سازمان ملی استاندارد و شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تشکیل شود تا در خصوص چگونگی به بهره‌برداری رسیدن آسانسورهای ایستگاه‌های مترو به ویژه در خط ۷ تصمیم گیری نهایی انجام شود.


کد مطلب: 803961

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803961/آسانسورهای-مترو-اولویت-مهم-مدیریت-شهری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com