شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۰ تا ۱۰۰ پروتئین وی: عوارض، مزایا، نحوه مصرف و...

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 803929
همه ورزشکاران و کسانی که ورزش را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، حتماً برای یک بار هم که شده سرچ کرده‌اند: «پروتئین وی چیست؟ » یا ممکن است حتی نام پروتئین وی را بار‌ها شنیده باشید. باید بگوییم در دوران رژیم غذایی برای چربی سوزی و یا لاغری، این پروتئین که نوعی مکمل در بدن‌سازی است، از محبوب‌ترین محصولات برای عضله‌سازی است. در کل پروتئین به عنوان یکی از مواد سازنده بدن انسان می‌تواند در انواع و اشکال مختلف تولید شود. پروتئین وی یکی از انواع پروتئین‌ها است که به عنوان مکمل با هدف بهبود سنتز پروتئین و رشد عضلات در کنار ورزش‌های مقاومتی توسط ورزشکاران به کار برده می‌شود. علاوه بر این افزایش قدرت و از دست دادن مقدار قابل توجهی از چربی اضافه بدن و کمک به لاغری در افراد از جمله ویژگی‌های پروتئین وی است که امروزه مورد استقبال تمامی افراد به عنوان یک مکمل قرار گرفته است.
 
 
در این مقاله می‌خواهیم پروتئین وی برای شما بگوییم و یکی از فروشندگان معتبر در زمینه فروش این محصول را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.
 
 
پروتئین وی
پروتئین وی در دسته پروتئین‌ها قرار گرفته و از بخش مایع شیر تهیه می‌شود. در واقع شیر با مقدار ۲۰ درصد پروتئین وی و ۸۰ درصد کازئین در مرحله تولید پنیر، مقدار زیادی پروتئین وی را تولید می‌کند. در هنگام تولید پنیر، قسمت چرب دلمه بسته روی شیر را تحت فرایند‌هایی به صورت پودری به نام پروتئین وی تبدیل شده و روانه بازار می‌شود. در حالت کلی شیر و لبنیات تولید شده مانند ماست به عنوان منبعی برای پروتئین وی به شمار ‌می‌روند.

وجود مواد مغذی با خاصیت پروبیولوژیکی قوی در پروتئین وی موجب شده تا به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های تحت مطالعه در جهان شناخته شود. به دلیل طعم نامطلوب آب پنیر، در چرخه تولید آن را با اضافه نمودن اسانس‌هایی مانند کاکائو، شکلات، وانیل، توت فرنگی و... ترکیب و طعم دار می‌کنند. هنگام خرید پروتئین وی به برچسب ارزش غذایی آن توجه داشته باشید. ، قبلاً هم گفتیم پروتئین وی یک مکمل ورزشی است که برای بدنسازان و ورزشکارانی که قصد دارند در رژیم غذایی خود مقدار بیشتری پروتئین جذب کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش غذایی بالای پروتئین وی موجب شده تا به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین منابع تامن پروتئین با ویژگی هضم آسان شناخته شود.

یکی دیگر از مواد مورد نیاز بدن که می‌تواند در سالم نگه داشتن پوست و مو به بدن کمک کند، آنتی اکسیدان گلوتاتیون است. مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان توسط بدن تولید می‌شود که به مقدار اسید آمینه‌ها بستگی دارد. رد برخی موارد تولید این ماده کاهش می‌یابد که می‌توانید با مصرف پروتئین وی، مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تأمین کنید.

استفاده از پروتئین وی در روتین رژیم غذایی می‌تواند مقداری معادل ۲۵ الی ۵۰ گرم پروتئین مورد نیاز بدن را همراه با افزایش حجم عضلات و تقویت ماهیچه‌ها تأمین نماید. بهتر است برای کسب نتایج، پروتئین وی را در زمان ورزش و یا درست قبل یا بعد از آن مصرف کنید. پروتئین وی دارای مزایا و فواید متعددی است:

• کمک به کاهش وزن و چربی سوزی
• دارا بودن ترکیبات ضد سرطان
• کاهش کلسترول بد خون
• تقویت دستگاه ایمنی بدن به خصوص در بیماران مبتلا به آسم
• کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری‌های قلبی
• افزایش سطح پروتئین در بدن و به دنبال آن افزایش میزان آمینواسید و آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن
• افزایش حجم عضلات، رشد ماهیچه‌ها و تقویت آن‌ها

عوارض و خطرات مصرف پروتئین وی
هر چند استفاده از پروتئین وی در رژیم غذایی و به کار بردن آن به عنوان مکمل ورزشی می‌تواند مزایا و فوایدی برای فرد داشته باشد، استفاده بی‌رویه از آن نیز می‌تواند برای شما خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود به منظور استفاده بهینه و کسب نتایج از مصرف پروتئین وی، مطابق با دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی در طول روز استفاده شود.
 
 
از جمله عوارض و مضرات مصرف بی‌رویه پروتئین وی، عبارتند از:
• ایجاد مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، نفخ شکم و...
• درد شکم و اسهال
• کاهش اشتها و لاغری بیش از اندازه
• سر درد
• خستگی
• پیدایش جوش روی پوست صورت

در حالت کلی افرادی که به شیر حساسیت داشته باشند، جزء افرادی هستند که نسبت به مصرف پروتئین وی واکنش نشان داده و عوارض را زودتر بروز می‌دهند. شما می‌توانید متناسب با نوع بدن خود از انواع پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و یا هیدرولیز شده استفاده کنید در داروخانه روشا شما به آسانی به تعداد متنوعی از این نوع ویتأمین دسترسی خواهید داشت.

نحوه استفاده از پروتئین وی
چنانچه بدن شما با کمبود پروتئین جدی مواجه باشد و یا غذا‌هایی که استفاده می‌کنید هم از پروتئین تشکیل نشده باشند، جذب پروتئین وی برای بدن شما سخت خواهد شد و در بسیاری از موارد این جذب صورت نخواهد گرفت. ورزشکاران به دلیل مصرف ماهی، گوشت، تخم مرغ و... در طول روز و بر اساس رژیم غذایی تمرینات خود می‌توانند در صورت استفاده از پروتئین وی، نتیجه دلخواه خود را به دست آورند.
برای مصرف پروتئین وی شما می‌توانید، یک یا دو مرتبه در طول روز در حدود ۲۵ تا ۵۰ گرم در هر روز استفاده داشته باشید. همان طور که گفته شد، مصرف بیش از اندازه این مکمل غذایی می‌تواند برای شما مشکل آفرین باشد. شما می‌توانید پروتئین وی را به صورت‌های مختلف همراه با شیک، ترافل و یا اسموتی مصرف کنید.
 
 
نقش مکمل‌ها در رژیم غذایی
پروتئین وی و کراتین از جمله مکمل‌هایی هستند که توسط ورزشکاران و بدنسازان و حتی افراد معمولی با هدف عضله‌سازی، تقویت و رشد ماهیچه‌ها و عضلات از بین رفته در اثر افزایش سن و هم چنین افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی در روتین غذایی به کار برده می‌شوند.

استفاده از این مکمل‌ها در طول روز علاوه بر مزایا و فوایدی که می‌توانند برای فرد داشته باشند دارای عوارضی هم هستند که باید با توجه به نوع بدن و مقدار مورد نیاز مواد مغذی بدن به کار برده شوند. چنانچه میزان مصرف این مکمل‌ها مطابق با دستورالعمل آن‌ها باشد هیچ عوارضی را در پی نخواهد داشت.

به عنوان مثال یکی از عوارض کراتین بر کلیه‌ ها می‌تواند در اثر استفاده بیش از اندازه آن باشد. مصرف کراتین بیشتر موجب افزایش سطح کراتنین موجود رد خون شده و همین امر باعث می‌شود تا نارسایی کلیه را به مرور زمان به وجود آورد. بنابر این توصیه می‌شود در هنگام مصرف مکمل‌ها دقت لازم را داشته باشید.
 
 
کلام آخر
بسیاری از افراد به منظور تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود که توانایی جذب توسط مواد غذایی را ندارند از مکمل‌هایی مانند پروتئین وی و کراتین در زوتین روزانه خود استفاده می‌کنند. هر دوی این مکمل‌ها به بدن انسان در تقویت و رشد عضلات و ماهیچه‌ها و هم چنین افزایش قدرت و قوی شدن کمک می‌کنند به خصوص ورزشکاران و بدنسازان که بدن آن‌ها بیشتر از یک فرد عادی نیاز به پروتئین دارد. هر چند مصرف این مکمل‌ها می‌تواند فوایدی برای فرد داشته باشد اما مصرف بیش از اندازه دستورالعمل درج شده و نیاز بدن می‌تواند عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد. داروخانه روشا برای شما عزیزان این امکان را فراهم کرده که بتوانید هم حضوراً و هم به صورت انلاین محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. امیدواریم از مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم لذت برده باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *