کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توفیقات مرزبانان در کنترل مرزها

1 تير 1401 ساعت 15:28

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در تشریح اقدامات فرماندهی مرزبانی در سال ۱۴۰۱، به بیان توفیقات مرزبانان در کنترل مرزها و مقابله با پدیده شوم قاچاق پرداخت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی ضمن تشریح عملکرد ۳ ماهه گذشته مرزبانانی اظهار داشت: فرماندهی مرزبانی وظیفه حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی را برعهده دارد و علاوه بر آن مسئول استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزها نیز است.

وی افزود: مرزبانان چشمان بیدار و سینه ستبر کشور در مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مرزها هستند و در کنار تأمین امنیت، فرصت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نیز در مرزها مهیا می کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی با عنوان اینکه مرزبانان از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزها حفاظت و پاسداری می‌کنند، به تهدیدات پیرامون مرزهای ایران اسلامی اشاره و تاکید کرد: امروز می توان گفت امنیت پایدار از مرز تا مرکز در کشور برقرار است و مردم قدردان این نعمت الهی هستند.

وی با بیان اینکه مرزها مستعد سرمایه‌گذاری هستند، ادامه داد: به برکت وجود امنیت در مرزهای ایران اسلامی، مبادلات اقتصادی به بهترین نحوه ممکن صورت می گیرد.
سردار گودرزی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری فرماندهی مرزبانی انتظامی قلمداد کرد و اظهار داشت: وجود مرزبانان و عشایر در مرزها فرصتی مغتنم برای تامین امنیت مرزهاست و این عزیزان باید از فرصت های اقتصادی مرز منتفع شوند.

وی با اشاره به نقش موثر دیپلماسی در تأمین امنیت مرزها گفت: با همسایگان، دیپلماسی فعال داریم و این مهم نشان از اقتدار دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

سردار گودرزی بر هوشمندسازی مرزها تاکید کرد و اظهار داشت: هوشمندسازی مرزها یکی از مهمترین اولویت‌های فرماندهی کل انتظامی است و به تأسی از این مهم، تجهیز مرزبانی به امکانات هوشمند مرزی در راستای ارتقاء امنیت مرزها در دستور کار قرار دارد.

توفیقات مرزبانان در کنترل مرزها
این مقام ارشد مرزبانی انتظامی کشور در ادامه به توفیقات مرزبانان در مرزها اشاره داشت و گفت: مرزبانان در سال جاری بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر، ۳۰ هزار و ۷۴۸ رأس دام سبک و سنگین، بیش از ۷ میلیون و ۶۲۴ هزار لیتر سوخت، یک میلیون و ۵۲۷ هزار قلم انواع دارو، ۸۸ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت، ۵ کیلو و ۲۸ گرم طلا، ۳۰۵ دستگاه ماینر، ۳۲ دستگاه وسایل راه و شهرسازی، ۸۴۸ قبضه سلاح و مهمات جنگی و شکاری را کشف و در این رابطه تعدادی قاچاقچی را دستگیر کردند.

سردار گودرزی به انهدام باندهای قاچاق در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای کنترل و مراقبت از مرزها، باندهای قاچاق سلاح و مهمات، باندهای قاچاق انسان، باند قاچاق مواد مخدر، کالا، اقلام ممنوعه و باند سوخت را منهدم و متلاشی کردند.

وی با بیان اینکه مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جان و دل به رهنمودهای داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز “مدظله العالی” لبیک می‌گویند، خاطرنشان کرد: مرزبانی انتظامی با رصد و پایش اطلاعاتي، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی و تشديد مقابله با هرگونه قاچاق، اقدامات موثري در سراسر مرزهای ایران اسلامی انجام داده است.


کد مطلب: 803920

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803920/توفیقات-مرزبانان-کنترل-مرزها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com