کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ بازیکن برتر آسیا از نگاه نشریه فورفورتو

ایسنا , 1 تير 1401 ساعت 11:58

مجله "فورفورتو" ۱۰ بازیکن برتر فعلی قاره آسیا را معرفی کرده است که نام دو بازیکن ایرانی در آن دیده می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فورفورتو، بسیاری از بازیکنان آسیایی در لیگ‌های برتر اروپا بازی می‌کنند و درخشش خوبی نیز دارند. برای هواداران فوتبال در اروپا، اغلب مشخص نیست که بهترین بازیکنان آسیایی جهان چه کسانی هستند. 

اما با توجه به این‌که جام جهانی برای اولین بار پس از ۲۰ سال، امسال در آسیا برگزار می‌شود و پنج کشور آسیایی با تیم‌های دیگر رقابت می‌کنند ارزش این را دارد که بدانیم چه کسانی بهترین بازیکنان فعلی قاره آسیا هستند. 

۱۰. علی مبخوت (الجزیره و امارات متحده عربی)
مبخوت با ۸۰ گل تا به حال برای امارات متحده عربی زده است، چهارمین گلزن فعال ملی جهان است. در سن ۳۱ سالگی هنوز زمان برای رسیدن به ۱۰۰ گلی ملی باقی مانده است. او  همیشه یکی از مخوف‌ترین مهاجمان آسیا بوده است،  هر چند باید قبول کرد او در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بهترین بازیکن تیمش نبود.  

۹. الدور شاه مورادوف (رم و ازبکستان)
برترین بازیکن منطقه آسیای مرکزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، یکی از معدود افرادی است که توانسته فراتر از فوتبال ازبکستان خودش را نشان دهد. این بازیکن ۲۶ ساله در آگوست گذشته با قراردادی ۵ ساله به رم ژوزه مورینیو پیوست. او مهاجم اول تیم ملی ازبکستان نیز هست.

۸. المعز علی (الدحیل و قطر)
بهترین گلزن در دو تورنمنت بین‌المللی کار ساده‌ای نیست و مهاجم سودانی‌تبار این کار را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و جام طلای کونکاکاف ۲۰۲۱ (و همچنین مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۸) انجام داد. او هم‌چنین در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ گلزنی کرد.  این بازیکن امیدوار است که در چهارمین تورنمنت بین‌المللی در جام جهانی نیز برای کشورش گلزنی کند. 

۷. تاکهیرو تومیاسو (آرسنال و ژاپن)
او می‌تواند در هر نقطه از خط دفاعی در دفاع سه یا چهار نفره بازی کند و با وجود مصدومیت، فصل بسیار خوبی را در شمال لندن پشت سر گذاشت و به  آرسنال در خط دفاعی آرامش و خونسردی داد.  از این بازیکن ۲۳ ساله در فصل آینده انتظار زیادی می‌رود. او در جام جهانی نیز برابر آلمان و اسپانیا وظیفه دشواری را پیش رو خواهد داشت.

۶. واتورو اندو (اشتوتگارت و ژاپن)
مردم همیشه در مورد سون هیونگ مین صحبت می‌کنند و او را بهترین بازیکن آسیا می‌دانند و کمتر کسی درباره هافبک دفاعی ژاپنی شنیده است. او در بوندسلیگا برای اشتوتگارت عالی بود و کاپیتان دوم این تیم شد و هم‌چنین چشم باشگاه‌های بزرگ‌تر هم در آلمان و هم در سایر نقاط اروپا را به خود جلب کرد. اندو با توپ و بدون توپ عالی است و هر کاری که برای باشگاهش انجام می‌دهد، برای ژاپن نیز انجام می‌دهد.

۵. اکرم عفیف (السد و قطر)
بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۹ نیز در سال گذشته در جام طلایی کونکافاف درخشید. او در خط حمله در کنار المعز علی بازی می‌کند. رکورد ۱۰ پاس گل در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از او به ثبت رسیده است و به میزان قابل توجهی نیز برای تیم ملی قطر گلزنی می‌کند. البته نکته منفی این‌که او تجربه کمی در اروپا دارد. جام جهانی فرصت بزرگی برای عفیف و قطر است.

۴. سلمان الدوسری (الهلال و عربستان)
از نظر فرم فعلی، الدوسری شاید بهترین بازیکن آسیایی باشد که در حال حاضر در آسیا بازی می‌کند. او بهترین بازیکن و ارزشمندترین بازیکن لیگ قهرمانان شد  و تیم باشگاهی او الهلال چهارمین قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در سال ۲۰۲۱ به دست آورد. او بازیکن هیجان انگیزی برای تیم ملی عربستان و الهلال است.

۳. سردار آزمون (بایرلورکوزن و ایران)
آزمون مدت زیادی را در روسیه گذراند، اگرچه برای زنیت سن پترزبورگ درخشید و در ژانویه به بایرلورکوزن رفت. این بازیکن ۲۷ ساله که تقریباً در هر ۱.۵ بازی برای ایران به طور میانگین یک گل به ثمر می‌رساند، در آلمان توانست اولین گل خود را در بوندسلیگا به ثمر برساند و قطعا فصل بعد بیش‌تر خواهد درخشید. آزمون یک مهاجم ذاتی است و به اوج خود نزدیک می‌شود و از شانس رویارویی با انگلیس، ایالات متحده و ولز لذت خواهد برد.

۲. مهدی طارمی (پورتو و ایران)
زمانی که این مهاجم در سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین باشگاه ایران پرسپولیس پیوست، خود را به عنوان یک مهاجم سخت کوش معرفی کرده بود، اما نشانه‌های کمی وجود داشت که او  به یکی از مهاجمان برتر آسیا تبدیل شود. پس از پیوستن به ریو آوه در سال ۲۰۱۹، او ۱۸ گل به ثمر رساند تا به باشگاه پورتو برود، جایی که به طور منظم به گلزنی ادامه داده است. طارمی آماده هدایت ایران در جام جهانی و افزایش اعتبار رو به رشد خود است.

۱. سون هیونگ مین (تاتنهام و کره جنوبی)
ستاره تاتنهام کارهایی انجام داده است که هیچ آسیایی دیگر موفق نشده است آن‌ها را انجام دهد. او به یکی از بهترین بازیکنان در  بهترین لیگ جهان تبدیل شده است. بردن کفش طلا بدون گلزنی از روی نقطه پنالتی، چیزی است که هیچ‌کس به آن نزدیک نشده است. عملکرد سون در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا برای سال‌ها عالی بوده است.


کد مطلب: 803893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803893/۱۰-بازیکن-برتر-آسیا-نگاه-نشریه-فورفورتو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com