کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امینی خواه: باید بفهمیم مردم چرا به سینما نمی‌آیند

1 تير 1401 ساعت 10:54

کاهش مخاطبان سینما را نمی توان به یک دلیل واحد ربط داد، کیفیت محصولات، گرانی بلیت، شرایط روحی جامعه بعد از کرونا و همچنین خانه نشینی دو ساله مردم به دلیل این بیماری عواملی هستند که می‌توان کاهش مخاطبان سینما را به آنها ربط داد.


به گزارش جهان نیوز، مهدی امینی خواه در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی فیلمبرداری دو فیلم «شهر پر ماجرا» و «دانه های سفید برف» را به پایان رسانده‌ام و برای حضور در دو پروژه دیگر مذاکرات را به اتمام رسانده و در انتظار شروع فیلمبرداری هستم.

وی درباره حضور در فیلم سینمایی «شهر پر ماجرا» افزود: این تله فیلم به کارگردانی «محمد بصیری» برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود، در این فیلم من نقش یک افسر راهبر راهنمایی و رانندگی را بازی می‌کنم، داستان فیلم حدودا ۱۰ سال آینده را نشان می‌دهد و مشکلاتی که یک راهبر در آن زمان با آنها روبرو می شود.

امینی خواه در همین رابطه ادامه داد: شهر پر ماجرا روایت جذابی است و دریچه نگاه جالبی به مشکلاتی که یک افسر راهنمایی رانندگی با آنها روبرو است می پردازد که امیدوارم توسط مخاطبان پسندیده شود.

 
وی با اشاره به حضور در فیلم «دانه‌های سفید برف» اضافه کرد: این فیلم به کارگردانی مجتبی اسدی‌پور اثری در ژانر دفاع مقدس است که به زندگی جانبازان شیمیایی پس از پایان جنگ می‌پردازد. اثری که حرف‌های تازه و زیادی برای گفتن دارد و برای حضور در جشنواره فیلم دفاع مقدس آماده می شود.

امینی خواه پیرامون دو پروژه آتی خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: هنوز نمی‌توانم اطلاعات دقیقی از این دو پروژه ارائه کنم اما داستان یکی از آنها در یک روستا اتفاق می‌افتد، روایتی کمدی که لحظات جذاب و کمدی فراوانی در خود دارد، داستان فیلم دوم هم در مورد کاروان زیارت «امام رضا (ع)» و اتفاقاتی است که برای زائران می افتد.

وی با اشاره به تاثیرات منفی کرونا بر هنر و فرهنگ افزود: قطعا کرونا لطمات جبران ناپذیری را بر بدنه فرهنگ و هنر کشور وارد کرده است، نه تنها هنرمندان بلکه تمامی مردم ایران و جهان روزهای سخت و سیاهی را پشت سر گذاشتند. ما یک خطر جهانی را پشت سر گذاشته‌ایم و طبیعتا برای بازگشت به شرایطی عادی باید زمان بگذرد.

امینی خواه: کاهش مخاطبان سینما مجموعه‌ای دلایل مختلف را در خود دارد
امینی خواه در همین رابطه ادامه داد: خوشبختانه با آمدن واکسن و بهتر شدن شرایط اوضاع تولید در سینما، تلویزیون و سایر هنرها بسیار بهتر شده است. این روزها می بینیم که تئاتر کاملا سرپا شده و هنرمندان زیادی به صحنه‌های تئاتر بازگشته اند اما در هر صورت برای عادی شدن کامل شرایط باید صبر کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره کاهش محسوس تعداد مخاطبان سینما تاکید کرد: کاهش مخاطبان سینما را نمی توان به یک دلیل واحد ربط داد، کیفیت محصولات، گرانی بلیت، شرایط روحی جامعه بعد از کرونا و همچنین خانه نشینی دو ساله مردم به دلیل این بیماری عواملی هستند که می‌توان کاهش مخاطبان سینما را به آنها ربط داد.

امینی خواه در همین رابطه خاطرنشان کرد: از نظر من موضوع کاهش مخاطبان سینمای پساکرونا نیازمند یک آسیب شناسی دقیق است، باید مدیریت و برنامه ریزی درستی را پای این قضیه بگذاریم و ببینیم که چرا مخاطبان به سالن سینما نمی آیند.

این آسیب شناسی قطعا می تواند ما را به دلیل اصلی این وضع برساند.


کد مطلب: 803884

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803884/امینی-خواه-باید-بفهمیم-مردم-چرا-سینما-نمی-آیند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com