جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۳

مسئولین باید در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 803878
مسئولین باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند.
مسئولین باید در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، خدمت رسانی به مردم را توفیق الهی توصیف نموده و افزودند: یکی از عنایت خاص خداوند متعال به مسئولین و دست‌اندرکاران نظام توفیق خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و برطرف نمودن کمبودهای آنان می باشد و بر اساس فرهنگ اسلامی بهترین عبادات خدمت رسانی به مردم است.
 
ایشان در ادامه سیره امیر مومنان (ع) را بهترین الگو برای مسئولین دانسته و خاطرنشان کردند: امیر مومنان در عهد نامه خود به مالک اشتر می نویسد: که ای مالک! بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند. بنا بر این رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولین باشد. باید توجه داشت هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود همه آحاد جامعه حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می کند بر گردن شما حق دارد.

آیت الله نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را یکی از ظرفیت مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی دانسته و خاطرنشان کردند: باید به حرف دلسوزان و متخصصان متعهد گوش داد و اگر جایی خطا و اشتباهی رخ می‌دهد همه ما مسئول هستیم آن را بیان کنیم و باید آن اشتباه برطرف شود.

ایشان یکی از وظایف مسئولین را در کنار مردم بودن دانست و خاطرنشان کردند: دست اندرکاران و مسئولین باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درددل آنها گوش دهند مردم مشکلات شان را برای ما می نویسند به ما می گویند و ما هم حرف مردم را به شما می گویم باید مشکل فقر و بیکاری و گرانی برطرف شود.

مرجع تقلید شیعیان صداقت در گفتار و حسن نیت را یکی از عوامل مهم در رفع مشکلات بیان کردند و گفتند: باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق شان آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده اند با جان و دل در کنار شما می ایستند.

ایشان در ادامه افزودند: ما باید این نظام را نگه داریم و راه نگهداشتن این نظام که ثمره خون شهیدان و مجاهدت های امام راحل است با خدمت به مردم حفظ خواهد شد همه باید تلاش کنیم مردم نسبت به آینده امیدوار باشند و آینده این کشور روز به روز روشن تر و محکم تر خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی افزودند: مسئولین باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند. نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.

ایشان در پایان ضمن دعای خیر برای مسئولان و توفیق روزافزون دلسوزان نظام عنوان کردند: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان دلسوز نظام و توفیق پروردگار اقدامات موثری در رفع کمبود ها و بر طرف نمودن گرانی صورت گیرد و مسئولان دلسوز و خدمت گذار بدانند خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم ترین مسئولیت شما است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آفرین....
Iran, Islamic Republic of
الان هم با حضور دولت و مجلس انقلابی همینطور است. اگرچه اندکی از مسولین رفاه طلب را نمیتوان نادیده گرفت ولیکن تعداد آنها بسیار ناچیر است و نباید به همه تسری داد
Canada

بر خی مسئولین ایران که در حال حاضر اینطور نیستند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این درسته و الگوی سیاسی امام علی هم همین بوده.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت‌الله، با سلام و ادب آن زمانی که اون شخص مغروق در خطبه‌های نماز جمعه، توصیه به مانور تجمل و اشرافیت به مسئولین کرد، ساده زیستی در بین برخی مسئولین فراموش شد
Iran, Islamic Republic of
حتما همينطوره!.
United Arab Emirates
۵۰۰۰ آقازاده در خارج با خرج بیت المال خیلی فقیرانه زندگی میکنند
Iran, Islamic Republic of
اصلا نمیدونم 5000 از کجا اومده. بالای 50000 هست!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر هر کسی که رفته خارج لزوما در رفاه است. بسیاری از همین افراد با سختی زندگی میکنند و درس میخوانند. حالا چون فرزند مدیر هستند نباید زندگی کنند.
United States
این تیتر مارو یاد شعارهای اول انقلاب میندازه
شرط اول انقلابی رودن
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه همه مسئولین در دولت ، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشور شرط اول انقلابی بودن را رعایت نکنند و از تجمل گرایی ، مال اندوزی و اشرافی گری دست برندارند ، اقتصاد کشور روز به روز بدتر از قبل خواهد شد.
United Kingdom
.....