کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از چای کیسه‌ای چه خطراتی دارد؟

1 تير 1401 ساعت 9:57

نتایج مطالعات یک متخصص ترکیه‌ای در دانشگاه سقاریه نشان داده است که حدود ۱۳ هزار ذره میکروپلاستیک از هر عدد چای کیسه‌ای (تی بگ) وارد آب جوشی می‌شود که از آن برای درست کردن چای استفاده می‌کنیم و می‌خوریم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از همشهری آنلاین، پلاستیک‌هایی که قرن‌ها طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شوند، می‌توانند به ذرات یک میکرومتری و پنج میلی‌متری تبدیل شده و در نتیجه تبدیل به میکروپلاستیک شوند.

نتایج یک مطالعه مشابه در هلند نیز که در مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که میکروپلاستیک برای اولین بار در خون انسان یافت شده است. در این مطالعه، پلاستیک PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) که به طور گسترده در بطری های نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی و تولید لباس استفاده می شود، پلی‌استایرن مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی و محصولات خانگی و پلی‌اتیلن مورد استفاده در کیسه های پلاستیکی، در نمونه‌های خون شناسایی شدند.

این محقق همچنین در مورد انتقال این ذرات از چای کیسه ای به آب جوش تحقیقاتی را انجام داده است. او در این باره گفت: دستکم ۱۳ هزار ذره میکروپلاستیک از چای کیسه‌ای وارد آب جوشی می‌شود که ما می‌خوریم.

وی افزود: با تکنیکی که من در مطالعه خود استفاده کردم، می‌توانیم ذرات میکروپلاستیک تا اندازه سه میکرومتر را شناسایی کنیم به عبارت دیگر می‌توان گفت که حدود ۱۳ هزار میکروپلاستیک بین سه میکرومتر تا پنج میلی‌متر وارد چای می‌شود.

این محقق با تاکید بر اینکه هیچ یک از خواص پلاستیک‌ها حتی اگر به قطعات کوچک تقسیم شوند تغییر نمی‌کند، اظهار کرد که بلعیده شدن یا تماس با میکروپلاستیک‌ها باعث ایجاد اثرات سمی می‌شود.

وی همچنین استفاده از چای دمی را به جای چای کیسه‌ای توصیه کرد و افزود: بهتر است مصرف کننده به محصولاتی روی آورد که در واقع بسته بندی زیادی ندارند.


کد مطلب: 803869

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803869/استفاده-چای-کیسه-ای-خطراتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com