شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

قطر: ورود همجنسگرایان و روابط نامشروع در جام جهانی ممنوع +فیلم

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 803822
مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محدودیت‌هایی تاریخی برای میهمانان این کشور در ایام برگزاری جام بیستم وضع کرده‌اند.
قطر: ورود همجنسگرایان به جام جهانی ممنوع +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از نشریه دیلی‌استار، کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فهرست‌ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم‌الاجرا در ایام برگزار این تورنمنت را اعلام کرد.

بر اساس اعلام رئیس کمیته عالی برگزاری و میراث جام جهانی قطر  مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، داشتن روابط نامشروع در قطر در یک ماه برگزاری مسابقات (از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر) ممنوع و غیرقانونی است و هر شخصی که اقدام به چنین کاری کند ممکن است به ۷ سال حبس محکوم شود.

در بیانیه‌ای که کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی در این خصوص منتشر کرده، آمده است: «قطر کشوری محافظه‌کار است. برای ما هر گونه ابراز علاقه علنی در مکان‌های عمومی صرف‌نظر از جنسبت افراد ناپسند تلقی می‌شود.»

ناصر الخاطر رئیس کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ نیز در همین راستا اظهار داشت: در جام جهانی قطر، خبری از ماجراجویی‌های یک شبه نخواهد بود. رابطه جنسی جایی در «مِنو»ی ما ندارد، مگر اینکه زوجین به عنوان زن و شوهر آمده باشند. قطعاً اینجا خبری از روابط نامشروع نخواهد بود؛ خبری از میهمانی‌های شبانه (پارتی) نیست. همه موظف هستند که آداب و شئون را رعایت کنند و رفتاری عقلانی داشته باشند، مگر اینکه بخواهند خودشان را در معرض خطر افتادن به زندان بیندازند. جام جهانی قطر اولین جام جهانی تاریخ خواهد بود که در آن روابط جنسی ممنوع خواهد شد.

پیش از این و در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نیز ناصر الخاطر اعلام کرده بود که ورود همجنسگرایان به قطر ممنوع است. او در آن زمان اظهار داشت: قطر و کشورهای همسایه آن بسیار محافظه‌کار هستند و ما از هواداران می‌خواهیم که به قوانین آنها احترام بگذارند. ما مطمئنیم که آنها این کار را انجام خواهند داد همان‌طور که ما به فرهنگ‌های مختلف احترام می‌گذاریم.

در همین حال قطری‌ها محدودیت‌های دیگری هم برای گردشگرانی که در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ در نظر گرفته‌اند که شامل هرگونه ممنوعیت تبلیغ برای همجسنگرایی و مصرف مشروبات الکلی می‌شود.
 
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچند تحت سیطره آمریکا هستند اما دمشون گرم که حداقل در این جا بخاطر مسائل تجاری و مادیات مسائل حرام را ممنوع اعلام کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
فرق قطر و امارات اینجا معلوم میشه
بیتا
Iran, Islamic Republic of
حالا باز خوبه یه نشانی از مسلمانی دارند