جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

این بیماری‌ها بیشترین علت مرگ و میر هستند!

يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب: 803771
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز: همکاری بین بخشی و ادارات و دستگاه‌ها برای اجرای سند تدوین بیماری‌های غیرواگیر ضروری است.
این بیماری‌ها بیشترین علت مرگ و میر هستند!
به گزارش  جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر پورمازار در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، بیشترین علت مرگ و میر در جامعه را بیماری‌های غیرواگیر دانست و همکاری بین بخشی و ادرات و دستگاه‌ها جهت اجرای سند تدوین بیماری‌های غیرواگیر را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه دیابت یکی از بیماری‌های شایع در استان است، تصریح کرد: اولویت این کمیته‌های سلامت و امنیت غذایی باید بیماری دیابت باشد و بر آموزش افراد و مردم و راه‌های کنترل و پیشگیری و درمان بیماری تاکید شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود پشه آئدس به استان را خواستار شد و افزود: دفن بهداشتی زباله و خشکاندن جا‌های مرطوب و خودداری از نگهداری لاستیک‌های مرطوب که محل رشد این پشه‌ها است برای جلوگیری از شیوع این بیماری تاثیرگذار است.

مدیر گروه سلامت در بلایا و حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم اظهار داشت: جامعه‌ای ایمن است که با مشارکت مردم و نهاد‌های مختلف و دخالت مسئولان محلی و همکاری‌های بین بخشی تلاش می‌شود تا رخداد سوانح و حوادث در آن به حداقل یا به صفر برسد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های ایمن محور و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های تمام بخش‌های درون سازمانی و بین بخشی به ویژه استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و تقویت حس مشارکت شهروندان از جمله مولفه‌های پیوستن به جامعه ایمن است.

جان فدا استخر‌های ناایمن کشاورزی و معابر و مدارس ناایمن و پارک‌ها و فضای سبز را از مهمترین موارد نا ایمن برشمرد و بیان داشت: این موارد باید در اولویت دستگاه‌های متولی برای ایمن سازی قرار گیرد.

زارع زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مهریز نیز آموزش و پرورش را بستر مناسب برای جامعه ایمن دانست و گفت: در حوزه آموزش و پرورش با آموزش معلمان و همچنین دانش آموزان و خانواده‌ها می‌توان در راستای جامعه ایمن گام موثری برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *