کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش کیفیت هوا در غرب کشور/ هوا گرم‌تر می‌شود

30 خرداد 1401 ساعت 12:36

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای مازندران، شرق تهران، ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردیبل و طی روز پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب انتظار رگبار موقتی و وزش باد و گردوخاک را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روز جمعه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی‌ می‌شود، افزود: طی ۲ روز آینده شاهد وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور هستیم.

گودرزی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه در نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک مواجه هستیم، اظهار کرد: از روز چهارشنبه شرایط برای تشکیل توده گردوخاک در شرق سوریه و عراق فراهم می‌شود و از این رو پیش‌بینی می‌شود آخر هفته خیزش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا در نوار غربی کشور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رو به رو هستیم، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و وزش باد و در شهرهای جنوبی استان باد و گردوخاک رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.


کد مطلب: 803663

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803663/کاهش-کیفیت-هوا-غرب-کشور-گرم-تر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com