کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چمران به روایت یک ارتشی

30 خرداد 1401 ساعت 9:55

شاید بتوان گفت که بین رزمندگان ستاد نامنظم و پرسنل یگان خودشان فرقی قائل نبودند و برای پیشرفت اهداف جنگ و بیرون راندن دشمن از سرزمین مقدس ایران همه‌گونه همکاری و مساعدت را می‌نمودند و ارتش، همراه و همکاری صدیق، باوفا، بی‌توقع، دلسوز و پرتلاش و ایثارگر برای دکتر چمران بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ دوم ابراهیم مرآتی درباره رابطه صمیمی شهید چمران با ارتشی‌ها و فرماندهان روایت کرده است: آقای دکتر چمران به همه ارتشی‌هایی که در منطقه حضور داشتند، علاقه و محبت خاصی داشتند و فرقی نداشت که در یگان‌های نظامی مشغول نبرد هستند یا در ستاد جنگ‌های نامنظم از درجات بالای نظامی یا از درجات پایین‌تر؛ آنچه افراد را متمایز می‌ساخت و رشادت، شهامت، تعهد، افراد بود و هرکسی که این معیار‌ها را داشت مورد توجه و علاقه آقای دکتر چمران قرار می‌گرفت.

وی افزود: آقای دکتر رابطه بسیار نزدیگ و صمیمی با فرماندهان یگان‌های ارتشی داشتند. به‌طوری‌که در خاطرم هست تیمسار فلاحی و تیمسار ظهیرنژاد رؤسای وقت ستاد مشترک ارتش به محض ورود به خوزستان اولین اقدامشان این بود که جهت دیدار و هماهنگی با دکتر چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم برای بررسی پیشرفت اوضاع جبهه‌ها بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: فرمانده لشکر۱۶ قزوین جناب سرهنگ لطفی و همچنین جناب سرهنگ نیاکی فرمانده لشکر ۹۲ اهواز که هر دو از افسران مخلص، شجاع، فداکار و با اخلاق ارتش بودند، رابطه بسیار صمیمی و نزدیکی با دکتر چمران داشتند و هر زمان که ستاد نامنظم بطور اختصاصی یا عملیات‌های مشترک با ارتش یا سپاه برنامه‌ای داشت با اعلام نیازمندی‌ها از قبیل وسائل مهندسی یا پشتیبانی مهمات یا پشتیبانی رزمی توسط ستاد جنگ‌های نامنظم، این فرماندهان عزیز با تمام وجود و مخلصانه سعی خود را برطرف کردن این نیازمندی‌ها مبذول می‌داشتند. شاید بتوان گفت که بین رزمندگان ستاد نامنظم و پرسنل یگان خودشان فرقی قائل نبودند و برای پیشرفت اهداف جنگ و بیرون راندن دشمن از سرزمین مقدس ایران همه‌گونه همکاری و مساعدت را می‌نمودند و ارتش، همراه و همکاری صدیق، باوفا، بی‌توقع، دلسوز و پرتلاش و ایثارگر برای دکتر چمران بود.

وی در پایان توضیح داد: لازم می‌دانم به دست نوشته‌ای از دکتر چمران در رابطه با ارتش و جایگاه آن را نظر ایشان که نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و هم چنین نماینده مردم تهران در مجلس بودند. اشاره شود که سند افتخاری برای ارتشیان غیور و بی‌توقع است. در این دوست نوشته که در کتاب «حماسه، عشق و عرفان» وجود دارد می‌خوانیم: «امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که به خاطر خدا و خلق خدا می‌جنگد مطمئن است که برای دفاع از میهن می‌جنگد. امروز دنیا در مقابل انقلاب ایستاده است و ما با دنیا طرف هستیم. ارتش ما در شرایط سخت و نابرابر با محاصره اقتصادی، با همه فشار‌های سیاسی و تبلیغاتی در مقابل در ابر قدرت و دست نشانده‌های آن‌ها می‌جنگد. امروز ارتش برپای خود ایستاده است. افتخار خلق می‌کند و نقش را که وظیفه طبیعی ارتش است ایفا می‌کند و نشان می‌دهد که شایسته یک شخصیت تاریکی و انقلابی اوست. نوکر آمریکا بودن در زمان طاغوت که هنری نیست هنر وقتی است که یکه و تنها برپای خود در مقابل همه دنیا بایستی و دست رد برسینه. ابر قدرت‌ها بزنی و افتخار و شرف خود را به هیچ چیز نفروشی و جان شیرین خود را بدهی تا آزادی و استقلال میهن خود را برای پرسنل نسل‌های آینده تأمین کنی.»


کد مطلب: 803632

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803632/چمران-روایت-یک-ارتشی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com