کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین زمان برای ورزش کردن در طول روز

6 تير 1401 ساعت 6:21

تعیین یک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز، آن هم با مشغله‌های کاری، تعهدات خانوادگی، کار‌های خانه و قرار‌های دوستانه نیز چندان آسان نیست و گاهی اوقات تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اگرچه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی هر دو فواید خود و همزمان مشکلات بالقوه‌ای برای سلامتی دارند، اما منظور از زمان مناسب برای ورزش کردن این نیست که در آن مدت چه مقدار کالری می‌سوزانید بلکه بیشتر این مهم است که چه وقت از روز با ورزش کردن احساس بهتری خواهید داشت و چطور می‌توان ورزش را به گونه‌ای در برنامه روزانۀ زندگی حفظ کرد.

بهترین زمان برای ورزش کردن، هر زمانی است که بتوانید. بنابراین هر زمان که می‌توانید ورزش کنید؛ حتی اگر تنها ۲۰ دقیقه باشد. با این وجود توصیه کارشناسان این است که به همین دورۀ کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای نیز پایبند باشید و آن را برای روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها تکرار کنید.

افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، در درازمدت نتایج کاهش وزن و تناسب اندام بهتری را مشاهده می‌کنند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که بدن شما می‌تواند خود را با برنامه‌های تمرینی منظم وفق دهد، بنابراین اگر هر روز صبح ورزش کنید، احتمالاً در ورزش صبحگاهی بسیار بهتر خواهید بود و همین موضوع برای ورزش‌های عصرگاهی یا شامگاهی نیز صادق است.

مطالعات نشان داده است افرادی که صبح‌ها قبل از رفتن به سر کار ورزش می‌کنند، به انجام آن پایبندتر هستند، زیرا اگر تمرینات ورزشی را به عصر‌ها بعد از پایان کار‌های روزانه موکول کنید، ممکن است هر روز این فرصت را نداشته باشید که عصر‌ها در زمانی مشخص از کارهایتان فارغ شده و به سراغ ورزش بروید.

ورزش روتین صبحگاهی به تدریج برنامه خواب شما را هم تنظیم می‌کند. ممکن است در روز‌های اول، زود بیدار شدن آسان نباشد، اما بدن به تدریج خود را با وضعیت جدید تطبیق خواهد داد. 

دیگر اینکه ثابت شده که بطور کلی ورزش با معده خالی از جمله ورزش صبحگاهی باعث می‌شود که بدن نسبت به ورزشِ بعد از غذا، چربی بیشتری بسوزاند. چراکه در زمان ورزش با معده خالی، بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی‌های ذخیره می‌رود و نه چربی غذایی که به تازگی خورده‌اید.


کد مطلب: 803619

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803619/بهترین-زمان-ورزش-کردن-طول-روز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com