کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری

30 خرداد 1401 ساعت 8:50


 در سال‌های اخیر استفاده از پوستر دیواری برای دیوارهای منزل و محل کار و نمای داخلی خانه بسیار رواج یافته است و فضای جذابی را به خانه و محل کار می‌دهد. بسیاری از افراد کاغذ دیواری و پوستر دیواری را یکی دانسته و تفاوتی بین آن‌ها نمی‌گذارند در صورتی که این دو با هم تفاوت دارند. در ادامه قصد داریم به شرح تفاوت پوستر و کاغذ دیواری بپردازیم.

پوستر دیواری یا سه بعدی

پوسترهای دیواری دارای محدودیت در زمینه طرح، رنگ و نقش نیستند و به راحتی می‌توانید انواع طرح و نقشی که مورد نظر شما است و با دکوراسیون محل زندگی شما مطابقت دارد را چاپ کنید. پوسترها به طور کلی به دو دسته پوستر آماده و پوستر اختصاصی یا سفارشی تقسیم می‌شوند.  پوسترهای دیواری دارای شیت یا قسمت‌های مختلفی هستند که آن‌ها را بر روی دیوار در کنار هم نصب می‌کنند. امروز پوسترهای سه بعدی نیز تولید شده و یک فضای خیال انگیز را در خانه تداعی می‌کند. اگر از پوستر آماده استفاده کنید اندازه‌ها در 4 سایز مشخص است و شما باید از میان آن‌ها سایزی که به محل نصب شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید. اما در پوستر سفارشی طرح و شیت‌ها مناسب با محل نصب طراحی و چاپ می‌شوند.
 

نکته‌ای که در استفاده از کاغذ پوستر آماده باید در نظر داشته باشیم این است که اگر سایز انتخابی از سایز محل نصب بزرگ‌تر باشد، طرح را برش زده و امکان ناقص شدن طرح وجود دارد. در نتیجه در هنگام انتخاب پوستر دقت لازمت را انجام دهید تا با فضای نامناسب در خانه روبه‌رو نشوید. اگر به جای پوستر آماده از پوستر سفارشی استفاده کنید با این مشکل مواجه نمی‌شوید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از نظر طرح و اندازه محدودیت دارد و شما نمی‌توانید طرحی را سفارش بدهید؛ بلکه تنها می‌توانید از بین طرح‌های موجود و ابعاد مشخص دست به انتخاب بزنید.

قیمت و برند پوستر و کاغذ دیواری

پوستر و کاغذ دیواری دارای برندها و قیمت‌های مختلف هستند و موارد بسیاری مانند متریال مورد استفاده، کیفیت، میزان طرح، نوع رنگ، برند و... در قیمت بسیار تاثیرگذار هستند. برندهای معروف زیادی چه در داخل و جه در خارج از ایران به تولید کاغذ دیواری و پوستر پرداخته‌اند و جنس ایرانی از نظر کیفیت تقریبا با جنس خارجی برابری می‌کنند. همچنین متراژ پوستر و کاغذ دیواری نیز بر قیمت تمام شده تاثیر گذار هستند. عموما پوسترها آماده در بازار 1 تکه، 2 تکه، 4 تکه و 8 تکه هستند و 8 تکه برای دیوارهای بزرگ مناسب است.
 

شرح تفاوت‌ها

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد: با توجه به آنچه که گفته شد و تفاوت پوستر و کاغذ دیواری قبل از اقدام به سفارش چاپ پوستر بهتر است همه جوانب و بودجه خود را بسنجید و متناسب با آن نوع پوستر یا کاغذ دیواری را انتخاب کنید. برای مشاوره و چاپ پوستر می‌توانید با چاپخانه‌های معتبر با تجهیزات به روز نیز مراجعه کنید و یا تماس بگیرید.
https://irankohan.ir/


کد مطلب: 803618

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803618/تفاوت-پوستر-کاغذ-دیواری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com