جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ماجرای زندگی رهبر انقلاب در کانکس چه بود؟

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 803596
برادر عروس رهبر معظم انقلاب می‌افزاید: داخل کانکس نشسته بودیم؛ ناگهان یک صدای تکان دهنده از سقف فلزی به گوشمان رسید که همه جا خوردیم.
ماجرای زندگی رهبر انقلاب در کانکس چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، در یکی از برنامه‌های شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران، مساله‌ای در مورد محل سکونت حضرت آیت الله خامنه ای در اوایل ایام انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب مطرح شد.

در این برنامه تلویزیونی، میهمان برنامه به نقل از یکی از محافظان امام خمینی(ره) نقل می‌کند: «رهبر انقلاب در ساختمان دولتیِ متعلق به ریاست جمهوری زندگی می‌کردند، عده‌ای می‌خواستند برای آقا ساختمانی احداث کنند که با مخالفت رهبری مواجه شدند و آقا سه، چهار سال اول رهبری را در کانتینر (کانکس) زندگی می‌کردند»

نقل این موضوع، واکنش‌هایی را در پی داشت. محمد هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما درباره اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند سال ابتدای رهبری‌شان را در کانکس زندگی می‌کردند، گفت: بنده اصلاً به یاد ندارم که رهبری در کانکس زندگی کرده باشد؛ اصلا نمی‌توانم چنین چیزی را تایید کنم! بنده اطلاع دقیقی از این ماجرا ندارم اما تا جایی که مطلعم اصلاً چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

به همین علت به بازخوانی خاطرات محمدحسین خوشوقت فرزند آیت الله خوشوقت در مورد مراسم ازدواج دختر آیت‌الله و پسر مقام معظم رهبری که در منزل حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد پرداختیم:

فرزند آیت الله خوشوقت در مورد این مراسم می‌گوید: در مراسم بله‌بران همشیره که در منزل مقام معظم رهبری برگزار شد، حضور داشتم. بستگان درجه یک دو طرف هم حضور داشتند. از آن طرف هم فرزندان مقام معظم رهبری و برادر همسر ایشان بودند. آقای حجازی و چند نفر دیگر هم بودند.

وی می‌افزاید: این مراسم در یک خانه پیش ساخته ساده برگزار شد! منزل مقام معظم رهبری در همین کانکس بود! غرب منطقه ریاست جمهوری در خیابان آذربایجان، یک فضای خالی بود که در آن جا با کانکس یک ساختمان یک طبقه ای درست کرده بودند. محل کار مقام معظم رهبری هم در همین سازه قرار داشت.

برادر عروس رهبر معظم انقلاب می‌افزاید: داخل کانکس نشسته بودیم؛ ناگهان یک صدای تکان دهنده از سقف فلزی به گوشمان رسید که همه جا خوردیم. یک میوه کاج رها شده بود و روی سقف فلزی کانکس افتاده بود. پیش خود گفتم، این سازه، در عین سادگی بیش از حد، نا ایمن هم هست. نکند خدای ناخواسته، اتفاقی برای رهبری و خانواده‌شان بیفتد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *