پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تماس رئیس رژیم صهیونیستی با اردوغان درباره ایران

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 803592
رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه بر همکاری دو جانبه در خصوص آن‌چه «تروریسم» می‌نامید تأکید کرد.
تماس رئیس رژیم صهیونیستی با اردوغان درباره ایران
به گزارش جهان نيوز؛ «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار کرد.
 
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی در راستای فضاسازی‌های اخیر این رژیم علیه ایران، مدعی شد: «تهدید ایران علیه شهروندان اسرائیلی‌ در ترکیه هنوز پایان نیافته است. ما از تلاش ترکیه برای ناکام گذاشتن حمله تروریستی در خاک ترکیه تشکر می‌کنیم.»
 
طبق بیانیه دفتر هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه بر تلاش‌های مشترک دو طرف در راستای مبارزه با آن چه «تروریسم» می‌نامید، تأکید کرد.
 
مدتی است که رسانه‌های عبری زبان ادعا می‌کنند که گردشگران اسرائیلی حاضر در ترکیه در معرض خطر قتل و ربایش توسط ایران قرار دارند و به همین دلیل باید فورا این کشور را ترک کنند.
 
با این حال روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی نوشت که علی‌رغم این هشدارها، امروز (یکشنبه) حدود ۴۴۰۰ اسرائیلی با ۲۶ پرواز از فلسطین اشغالی راهی ترکیه شده‌اند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گزارش خود گفت که اسرائیلی‌ها به هشدارهای پی در پی و توصیه‌ها در خصوص عدم سفر به ترکیه گوش نمی‌دهند.
 
وبگاه رأی الیوم نیز امروز در گزارشی در این باره نوشت: «درباره هدف صهیونیست‌ها از این هیاهوی رسانه‌ای باید گفت که روابط ایران و ترکیه مستحکم است و تهران هیچ گاه به خاطر ضربه زدن به این رژیم، به روابط خود با ترکیه خدشه وارد نخواهد کرد. افزون بر اینکه ایران می‌تواند در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها را شکار کند و به آنان ضربه بزند و نیازی به تعقیب آنان در خارج از این رژیم ندارد.»

این وبگاه همچنین یکی از اهداف چنین ادعاهایی را تحریک ترکیه علیه ایران و متشنج کردن روابط دو کشور با القای این که ایران، منافع اقتصادی ترکیه را تهدید می‌کند دانست و اینکه تهران در حال به بازی گرفتن امنیت ملی ترکیه است و بدون هیچ مانع و بازدارندگی در این کشور فعالیت می‌کند. به عقیده این وبگاه در پایان این داستان به این جا ختم نخواهد شد؛ بلکه اگر رژیم صهیونیستی موفق شود ترکیه را وارد این ماجرا کند، پای این کشور را به ماجراهای دیگری خواهد کشاند.
 
در این راستا «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود از تلاش‌های آنکارا در محافظت از صهیونیست‌ها در ترکیه تشکر کرد.
 
بر اساس این گزارش، مقامات رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه از شهروندان خواستند که فوراً شهر «استانبول» را ترک کنند و در سفرهای غیرضروری به دیگر مناطق ترکیه تجدید نظر کنند. آن‌ها هشدار دادند که عوامل دولت ایران آماده ربودن یا کشتن اسرائیلی‌ها در آنجا هستند زیرا تهران به دنبال انتقام از قتل‌هایی است که تل آویو مقصر آن است.
 
مقامات رژیم موقت صهیونیستی همچنین به حدود دو هزار تبعه صهیونیست که در ترکیه حضور دارند هشدار داده و از آنها خواسته‌اند که فورا این کشور ترک کنند. به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقام‌های این رژیم در پی هراس از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید، به اتباع خود درباره سفر به کشورهای منطقه بارها هشدار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *