پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

فواید نماز از نظر غرب +عکس

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 803567
خداوند به‌ عنوان موجود دارای حکمت مطلق، هر آنچه را که برای انسان و کل مخلوقات فرض کرده قطعا در سلامت معنوی و جسمی وی موثر است، زیرا خداوند بدون حکمت امری را بر انسان واجب نمی‌کند.
فواید نماز از نظر غرب +عکس
به گزارش جهان نيوز، پژوهشگران هلندی مردم را به انجام حرکاتی در مراکز ورزشی تشویق می‌کنند که کاملاً با حرکات در نماز مسلمانان‌ها مطابقت دارد. مربیان ورزشکار این کشور می‌گویند: این حرکات که در نماز مسلمانان وجود دارد، برای سلامت بدن انسان بسیار مفید است.
 
 

فواید نماز از نظر غرب
این تصاویر را هلند در مراکز ورزشی و عمومی قرار داده است و از مردم خواسته که حتما از این حرکات را روزی سه بار و هر بار ۱۰ دقیقه همراه با حرف‌های آرامش دهنده یا خواندن شعر انجام دهند، اما در واقع این‌‌ همان حرکاتی است که خداوند بر مسمانان واجب کرده است.

اگرچه نگاه ما به اعمال عبادی فقط از جنبه تاثیرات فیزیکی محض آن نیست، ولی محققان اروپایی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از تاثیرات نماز می‌تواند فواید فیزیکی باشد و البته مطمئنم که این تاثیرات فیزیکی را مرتبط با تاثیرات روحی و روانی آن بر انسان دانسته‌اند.

خداوند به‌ عنوان موجود دارای حکمت مطلق، هر آنچه را که برای انسان و کل مخلوقات فرض کرده قطعا در سلامت معنوی و جسمی وی موثر است، زیرا خداوند بدون حکمت امری را بر انسان واجب نمی‌کند.
 

نماز در زندگی امروزی
در واقع وقتی فردی سر به سجده می‌گذارد، سیستم گردش خون و حوزه مغناطیسی بدنش بهتر عمل کرده و بارهای الکتریکی منفی و عوامل بروز سرطان از او تخلیه می‌شوند. سجده کردن گذشته از اینکه حداقل نشانه بندگی است، از منظر علمی هم جای بحث دارد، درواقع وقتی فردی سر به سجده می‌گذارد، سیستم گردش خون و حوزه مغناطیسی بدنش بهتر عمل کرده و بارهای الکتریکی منفی از او تخلیه می‌شود.به جرأت می‌توان گفت علم بشر با تمام نقص‌هایی که دارد به این نتیجه رسیده که بشر با سر به سجده گذاشتن می‌تواند بارهای الکتریکی منفی بدن خود را تخلیه و عواملی که باعث بروز سرطان‌ها می‌شوند را خارج کند.

افرادی که اهل نماز شب هستند افراد سالم‌تری‌اند و یکی از علت‌های آرامش بخشی نماز شب همین تخلیه بارهای الکتریکی است.


گفتن ذکر و دعا در نماز یعنی ارتباط با یک خالق که کمک می‌کند انسان توکل بیشتری داشته باشد و اضطراب و نگرانی او به حداقل برسد و حتی اگر فرد احساس تنهایی می‌کند کسی را در کنار خود ببیند؛ وقتی که فرد در حال رکوع است خود را در محضر بزرگی می‌بیند که غیر او بزرگی نیست، پس به رسم ادب، احترام و اطاعت اقامه‌ای می‌بندد که با او صحبت کند و اقرار به سخنانی می‌کند که در گفت‌وگو با هیچکسی این سخنان را به کار نمی‌برد.

یافته‌های پژوهشگران غربی نشان از این است که آن‌ها به دنبال یافتن جدید‌ترین روش‌ها برای آرامش‌بخشی انسان‌ها و درجستجوی ایده‌های مختلف هستند؛ در بین ادیان مختلف آرامبخشی بین مسلمانان بیشتر تلالو را دارد؛ اما معمولا هیچ‌گاه اروپاییان منبع یافته‌های خود را بیان نمی‌کنند و‌‌ همان ایده را در قالب یک یافته جدید علمی و با ثبت آن به نام خودشان ارائه می‌دهند.
 


تاثیر نماز بر سلامتی
نمونه‌های مشابه این چنینی زیاد است؛ امام محمد باقر(ع) فرموده‌اند؛ هر سوالی دارید بپرسید، ما پاسخ آن را از قرآن برای شما می‌آوریم، قرآن کتاب مکتوبی است که نسخه جاودانه برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها را دارد.

ورزش‌های مختلف هر یک تاثیرات مثبتی برای ورزشکار دارند، اما از نگاه خداوند ورزش کامل در نماز تداعی شده است، گرچه نگاه اصلی خداوند، طاعت و عبادت است اما نماز دارای آنچنان اثرات مثبت برای سلامتی است که می‌بینیم دانشمندان اروپایی بعد از ۱۴۰۰ سال به این موضوع رسیده‌اند.
برچسب ها: نماز فواید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
عکسهایی که گذاشته اید جالب است..