کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمضانی‌فر: بازیگران باید آموزش‌ حقوقی ببینند

29 خرداد 1401 ساعت 11:37

سینما سالهاست از نبود فیلمنامه خوب، داستان و قصه تازه و همچنین نبود تنوع برای مخاطبان رنج می‌برد، سینمای امروز دیگر قصه گو نیست، اکثر فیلمها براساس یک ایده ساخته می شوند، ایده‌ای که در فیلمنامه به خوبی پرداخته نمی شود و به همین دلیل در ساخت هم به مشکل می خورد.


به گزارش جهان نیوز، عزت‌الله رمضانی‌فر در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین ‌فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی فیلمبرداری سریال تلویزیونی «داستان یک شهر» را به پایان رسانده‌ام، این سریال تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا آهنج روایت تازه‌ای را از تلاش ۲۶ ساله تیم برنامه‌سازی در شهر شبکه ۵ سیما به تصویر می‌کشد.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری اضافه کرد: فعلا چند فیلمنامه برای سینما و تلویزیون پیشنهاد شده که در حال مطالعه آنها هستم و در صورتی که هر کدام قطعی شود می‌توانم درباره آنها حرف بزنم.

رمضانی فر درباره مشکلات کنونی سینما در دوران بعد از کرونا اضافه کرد: مشکلات اخیر سینما از جمله کاهش شدید فروش و همچنین افت مخاطبان نشان داد که اینکه بخواهیم همه مشکلات را بر گردن کرونا بندازیم درست نیست، سینما مشکلات بنیادین دارد، طبیعتا کرونا این مشکلات را دو چندان کرد اما با کاهش چشمگیر این بیماری متوجه شدیم که باید فکر تازه ای برای سینما داشته باشیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: سینما سالهاست از نبود فیلمنامه خوب، داستان و قصه تازه و همچنین نبود تنوع برای مخاطبان رنج می‌برد، سینمای امروز دیگر قصه گو نیست، اکثر فیلمها براساس یک ایده ساخته می شوند، ایده‌ای که در فیلمنامه به خوبی پرداخته نمی شود و به همین دلیل در ساخت هم به مشکل می خورد.

رمضانی فر: گرانی قیمت بلیت تنها دلیل کاهش مخاطبان سینما نیست
رمضانی فر درباره دلیل کاهش مخاطبان سینما اضافه کرد: قطعا گرانی بلیت در کاهش مخاطبان بی تاثیر نیست، اما به نظر من نبود تنوع در فیلمنامه ها و همچنین تکراری شدن آثار به خصوص در سینمای موسوم به اجتماعی و همین طور سینمای کمدی باعث شده تا مخاطب اتفاق تازه ای برای کشف در سینما نداشته باشد.

 
بازیگر فیلم سینمایی گاو در همین راستا تاکید کرد: به نظر من باید در یک برنامه بلند مدت به کشف استعدادهای فیلمنامه نویسی بپردازیم. می‌توان یک فراخوان عمومی داد تا فیلمنامه نویسان به کار راغب شوند، مطمئن باشید با یک فراخوان در سطح کشور تعداد بالایی فیلمنامه تازه و جدید به دستمان می رسد که می تواند برای چند سالی بانک فیلمنامه را غنی کرده و به کارگردانان و همینطور بازیگران کمک شایانی کند.
رمضانی فر در همین رابطه ادامه داد: وقتی فیلمنامه جدید باشد ما در تنوع ژانر هم رشد می‌کنیم، سینمای امروز نیازمند نسل جوان است، نسل جوان با سینمای روز دنیا آشنا است، به دلیل مطالعه در بسیاری از موارد آگاهی دارد و شوق و شورش برای دیده شدن به سینما کمک می کند زیرا تماما انگیزه دارد و می‌خواهد قدمی مثبت در سینمای کشور بر دارد.

نیاز اساسی هنرمندان به آگاهی نسبت به مسائل حقوقی
رمضانی فر درباره نیاز اساسی هنرمندان به آگاهی نسبت به مسائل حقوقی اضافه کرد: به نظر من این طرح خوبی است که هنرمندان نسبت به مسائل حقوقی در حدی که کارشان را راه بیندازد آشنا شوند. مطمئنم اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از سوءتفاهمات و مشکلات که در حین عقد قراردادها و یا گرفتن دستمزدها پیش می آید از بین می‌رود.

این بازیگر پیشکسوت سینما در همین رابطه خاطرنشان کرد: نیاز نیست که بازیگر کارشناس مسائل حقوقی شود، همینکه در حد یک شهروند با مسائل حقوقی آشنا باشد کافی است، به نظر من در جامعه نیز این آموزش نیاز است، آموزشی که زندگی شهروندی را آسانتر کرده و گاها بسیاری از مسائلی که برای ما بزرگ به نظر می رسند را کوچک و قابل حل می کند.


کد مطلب: 803542

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803542/رمضانی-فر-بازیگران-باید-آموزش-حقوقی-ببینند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com