کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

بررسی نمایش مخاطب در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور مسئولان ارشاد/ تقدیر از مطالبه گری مردم و رسانه ها برای برخورد با تئاتر غیر اخلاقی

28 خرداد 1401 ساعت 23:18

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابعاد نمایش مخاطب در جلسه آتی این کمیسیون خبرداد و از مطالبه گری و روشن گری مردم و رسانه های جبهه انقلاب نسبت به این اثر غیر اخلاقی تشکر کرد.


به گزارش سراج24؛ سید علی یزدی خواه در گفت و گویی درباره تئاتر مخاطب اظهارداشت: 

کسانی که این تئاترها را روی صحنه می برند، مجوز می گیرند که خود همین بحث مسئولانی که مجوزها را صادر می کنند، کاملا روی این موضوعات، متون و دیالوگ هایی که عنوان می شود در صحنه که به صورت زنده هم پخش می شود، چقدر اشراف دارند، دقت و توجه دارند، خودش جای سوال است.

وی افزود: به لحاظ ساختاری نیز تئاتر چون به صورت زنده اجرا می شود، ممکن است آنچه که روی صحنه اجرا می شود با متنی که قبلا ارائه کرده اند و تصویب شده است، تفاوت داشته باشد که ما به لحاظ ساختاری نیازمند توجه و نظارت جدی و ویژه در این عرصه هستیم که اگر چنین موضوعی اتفاق افتاد، ما باید در بخش های نظارتی چگونه برخورد کنیم ؟

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث سینما شورای اکران داریم که دقت نظر دارند، ممیزی می کنند که چه فیلم هایی در سینماهای کشور روی پرده به نمایش در آید و در عرصه تئاتر هم باید این نظارت ها را دقیق تر کنیم.

یزدی خواه افزود: این تئاتری که افرادی اجرا کردند که بنده از بردن نام آن ها نیز اکراه دارم، ارزش های ملی، مذهبی و اسلامی ما را زیر سوال برد که  از این منظر، فضای یله و رهاشدگی موجود در فضای مجازی و در حوزه عفاف و حجاب داریم که شاهد نوعی رهاشدگی در جامعه احساس میکنیم، متاسفانه این موضوع تسری پیدا می کند و در حوزه تئاتر هم نوعی رهاشدگی مشاهده می کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این اقدامان مطرود است و غاطبه مردم ارزشمدار و متدین و معتقد ما این اثر نمایشی را محکوم کردند و ضمن اینکه ما قبلا نیز آن را محکوم کرده ایم، مسیولان وزارت ارشاد را مورد سوال قرار دادیم و ما هنوز نسبت به پاسخ معاون پارلمانی وزارت ارشاد متقاعد نشدیم.

 وی افزود: تذکر به مسولان راجع به این تئاتر هنجارشکن در تذکرات کمیسیون فرهنگی به مسولان قرار گرفته و این موضوع در جلسات آتی این کمیسیون در هفته جاری  با حضور  مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت،

یزدی خواه تاکید کرد: ما ضمن محکومیت شدید اجرای این نمایش خواهان برخورد با عوامل هنجار شکن آن و هم تمهید مقدمات برای عدم تکرار آن هستیم، از حساسیت دینی و انقلابی و مذهبی آحاد جامعه نیز تشکر می کنیم چراکه مطالبه عمومی از مسئولین خودش ضامن اجرای برنامه هاست، اگر این موضوع مورد مطالبه عمومی قراز بگیرد و اعتراضات مستمری صورت بگیرد به بخش های مختلف نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر بخش های فرهنگی، درباره این موضوعات برای آینده نیز مصون سازی می شود تا از این مباحث جلوگیری شود،  تکرار نشود و با متخلفان برخورد شود و خود تهیه کنندگان، بازیگران، کارگردانان و عوامل نمایش و سالن هایی که این تئاترها برای اجرا روی سن می رود، همه این ها می توانند این موضوع را مدیریت کنند.


کد مطلب: 803482

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803482/بررسی-نمایش-مخاطب-کمیسیون-فرهنگی-مجلس-حضور-مسئولان-ارشاد-تقدیر-مطالبه-گری-مردم-رسانه-برخورد-تئاتر-غیر-اخلاقی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com