کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلیک موشک به عسقلان اشغالی

28 خرداد 1401 ساعت 22:09

کارشناسان فلسطینی تأکید دارند که شلیک موشک مقاومت فلسطین به شهر عسقلان اشغالی نشان می‌دهد که دوره آرامش صهیونیست‌ها به پایان رسیده است و همه جبهه‌های فلسطین از نگاه مقاومت، یکی است.


به گزارش جهان نیوز، جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی بامداد امروز شنبه چند منطقه را در طور مرزهای شرقی نوار غزه بمباران کردند؛ اقدامی که صهیونیستها گفتند در واکنش به شلیک موشک از غزه به سمت شهر اشغالی عسقلان صورت گرفته است.

شلیک موشک از غزه که فقط چند ساعت پس از شهادت شماری از نیروهای مقاومت فلسطین توسط صهیونیستها صورت گرفت، پیامهای بسیاری برای تل‌آویو به همراه دارد؛ از جمله اینکه مقاومت از معادله‌ای که در عملیات «شمشیر قدس» رقم زد، کوتاه نخواهد آمد و همه جبهه‌های عملیاتی را متحد خواهد کرد.

«مومن مقداد» کارشناس فلسطینی مسائل صهیونیستی در این زمینه به پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گفت: «ارتباط روشنی بین رخدادهای امروز نوار غزه و حوادث شهر جنین و اردوگاه آن در روز جمعه وجود دارد. پیام مقاومت روشن است، مبنی بر اینکه مقاومت، شیوه و زمان مناسب برای پاسخگویی را تعیین خواهد کرد».

مومن با بیان اینکه شلیک موشک از غزه، دولت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد، ادامه داد، این حمله در حالی صورت گرفت که مقاومت فلسطین به ویژه جنبش جهاد اسلامی بارها تأکید کرد که در قبال رخدادهای کرانه باختری و فلسطین اشغالی، سکوت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد، این حمله موشکی ثابت کرد که مقاومت تعیین می‌کند چه زمانی به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. در حال حاضر نیز دولت صهیونیستی با درگیریهای سیاسی و بحران داخلی عمیقی روبروست.

این کارشناس فلسطینی بر این باور است که اگر گروههای مقاومت در برخی موارد در برابر حملات صهیونیستها سکوت کرده‌اند، نشانه ضعف نیست، بلکه نشانگر این است که در حال آماده شدن و برنامه‌ریزی هستند. لذا غزه نیز آماده است که معادله شمشیر قدس را حفظ کند؛ معادله‌ای که مبتنی بر اتحاد و ارتباط همه جبهه‌های فلسطین است. شلیک موشک به عسقلان هم ثابت کرد که این معادله به قوت خود باقی است.

دوران آرامش صهیونیست‌ها به سر رسید

«حسن لافی» کارشناس مسائل صهیونیستی هم در این زمینه گفت: «رخدادهای صبح امروز در نوار غزه نشان داد که تلاش برای کنترل غزه به دور از رخدادهای سایر جبهه‌های عملیاتی به ویژه در کرانه باختری و اردوگاه جنین و آنچه اسرائیل از آن تحت عنوان دوران آرامش یاد می‌کرد، به پایان رسیده است».

لافی تصریح کرد، آرامشی که پس از مراسم صهیونیستی موسوم به «راهپیمایی پرچم» حکمفرما شده بود، کم کم در حال از بین رفتن است. لذا حواث امروز سرآغاز متحد کردن همه جبهه‌ها در فلسطین است. بنابراین رخدادهای جنین، قدس و اراضی اشغالی، بر روی غزه تأثیر می‌گذارد و تل‌آویو دیگر قادر نیست فشار خود را بر روی یک جبهه فلسطینی متمرکز کند.
وی خاطر نشان کرد، شلیک موشک امروز نشان داد که مقاومت فلسطین، مواضعی درباره اتحاد جبهه‌های عملیاتی دارد که از آن هرگز عدول نخواهد کرد. بنابر این بر اساس برآورد خود، هر زمان که بخواهد وارد عمل می‌شود.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس هم امروز، در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تصریح کرد: بمباران  نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، تداوم تجاوز علیه سراسر سرزمین فلسطین در قدس، سرزمین اشغالی و کرانه باختری هدف قرار می دهد که آخرین آن، ترور سه مبارز مقاومت از شهر جنین بود.

قاسم تأکید کرد: رژیم اشغالگر با این تجاوز در حال تلاش بیهوده و ناکامی برای توقف تشدید اقدام انقلابی در سراسر فلسطین است. مقاومت همیشه سپر حفاظتی برای مردم فلسطین در هر مکان و شمشیر آن خواهد بود که با آن دشمن خود را بزند. با وجود این تجاوز، ما به مبارزه و جنگ مشروع خود علیه اشغالگر تا تحقق اهداف ملتمان در آزادی و استقلال ادامه خواهیم داد. 

این در حالی است که وضعیت رژیم صهیونیستی از نظر امنیتی، بسیار سست و ناپایدار شده است. در کنار این حملات موشکی، باید به حملات انفرادی مبارزان فلسطینی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست اشاره کرد؛ به گونه‌ای که پس از تجاوزات صهیونیستها در مسجدالاقصی و قدس اشغالی، دامنه عملیات مبارزان فلسطینی افزایش یافته است؛ به نحوی که در فواصل زمانی کوتاه، صهیونیست‌ها شاهد تیراندازی‌ها و عملیات‌های جدید هستند.


کد مطلب: 803479

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803479/شلیک-موشک-عسقلان-اشغالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com