کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور:

رای مردم در انتخابات ۱۴۰۰، رای به اجرای عدالت بود / ترجیح دادم جای سخنرانی در اجلاس سران بین مردم باشم +تصاویر

28 خرداد 1401 ساعت 12:25

رییس جمهور در جمع مردم ورامین، قرچک و پیشوا اعلام کرد: فرمانداری ورامین ویژه می‌شود تا کار مردم سریعتر حل شود.


به گزارش جهان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جمع مردم ورامین، قرچک و پیشوا تاکید کرد: «برای حل کار مردم در خود منطقه دستور دادیم راهکار ایجاد ۲ استان یکی در شرق و دیگری در غرب تهران بررسی و راهکار تشکیل آن‌ها ارایه شود و همچنین فرمانداری ورامین ویژه می‌شود.»

آیت الله رئیسی افزود: در جمع مردم پیشوا حاضر شدیم تا مشکلات این شهرستان را حل کنیم، این منطقه مشکلات و مزایایی دارد باید با کمبود‌ها و توجه به این مزایا به مشکلات رسیدگی کنیم که این امر به تمرکز در تصمیم گیری نیاز دارد.

وی در نخستین سالگرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: رای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، رای به اجرای عدالت بود. آنچه مردم از ما خواستند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود و به این عهد خود بامردم وفادار هستیم ما دولت صادق الوعدی خواهیم بود ان‌شاءالله.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: مردم پای صندوق‌های رأی اعلام نظر کردند در شرایطی پای صندوق‌های رأی آمدند که شرایط سخت کرونایی بود و بصیرت و هوشیاری مردم دشمن را ناکام گذاشت، آن روز‌ها در حالی انتخابات انجام شد که ۷۰۰ خانواده به خاطر کرونا روزانه داغدار می‌شدند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با تلاش تمام مسئولان از جان مردم حفاظت شده و آمار فوتی‌ها یک رقمی و در برخی از روز‌ها صفر است، این‌ها لطف خداوند و حضور مسئولان و مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: مشکلات کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی با کمک مردم در سال ۱۴۰۰ جبران و این سال با موفقیت بدون استفاده از قرض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشته شد.

رئیس جمهور ادامه داد: کسب و کار و دانشگاه، مدارس در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را شروع کردند، مردمی که در تمام صحنه‌ها جلودار نهضت بودند و بدون هیچ تردید از نظام حمایت کرند، ما هم موظفیم به وعده‌ها عمل و با فقر، فسار و تبعیض وفادار به مردم هستیم.

وی اظهار داشت: ترجیح دادم سالروز انتخابات ریاست جمهوری را به جای سالن اجلاس سران و شرکت در مراسم‌های شکلی، در جمع مردم و در کنار آن‌ها باشم و به طرح‌های نیمه تمام و مشکلات آن‌ها رسیدگی کنم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در جمع مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک هستم، مردمی که خوش درخشیدند و از سال ۴۲ در یاری امام بزرگوار کفن پوش و برای یاری رساندن به حقوق حقه امام دفاع کردند که این دفاع نشان از بصیرت مردم ورامین دارد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند همیشه از اول انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم هستند و البته مردم ورامین پیشوا و قرچک در این عرصه خوش درخشیدند، نشانش همین صدق شهدا، جانبازان و خانواده آنان است که در جریان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، سال ۵۷ و فتنه ۸۸ مردم ولایتمدار ورامین وارد میدان شدند و کفن پوش برای خاتمه فتنه به سمت تهران حرکت کردند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: پس از انتخابات ریاست جمهوری باید به طرح‌های نیمه تمام منطقه سر بزنیم و در جمع مردم باشیم تا مشکلات برطرف شود این برای من شیرین‌تر است که در بین مردم باشم.

رئیس جمهور تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در ورامین، قرچک و پیشوا کار‌های زیادی شده است با وجود کار‌های زیاد، کار‌هایی نیز باقی مانده، مترو از پروژه‌هایی است که باید خیلی زودتر از این‌ها به اتمام می‌رسید، مراکز درمانی در پیشوا یک درمانگاه مجهز جزو ضرورت‌ها است، مجموعه مسکونی که به خاطر اقدامات فنی و حقوقی در قرچک مانده و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت برای بازدید میدانی و بررسی مشکلات مردم، وارد دشت ورامین شد.

رئیس قوه مجریه گفت: کشور را مردم مدیریت کردند بسیج و سپاه مسائل اقتصادی را با کمک مردم حل می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: برای کشور رشد اقتصادی هشت درصد را هدف گذاری کردیم، پارسال رشد بیش از چهار درصد را داشتیم در حالی که کار شروع کردیم رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود، ولی امروز آمار حاکی از آن از است که از چهار درصد عبور کردیم کار با حضور مردم آغاز شده و برای رسیدن به رشد اقتصادی در شأن مردم و رفع تحریم‌ها و قدرتی که در دنیا بازدارندگی داشته باشد.







کد مطلب: 803433

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803433/رای-مردم-انتخابات-۱۴۰۰-اجرای-عدالت-ترجیح-دادم-جای-سخنرانی-اجلاس-سران-بین-باشم-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com