کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکات مهم در زمان طراحی و چاپ تراکت

28 خرداد 1401 ساعت 10:26


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، طراحی و چاپ تراکت به صورت اصولی نیازمند رعایت نکاتی ساده و در عین حال، بسیار مهم است که اگر به آسانی از کنار آنها عبور کنید، قطعا بازخورد لازم را از سوی مخاطبان دریافت نخواهید کرد. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از کار خود بگیرید، حتما به 10 نکته طلایی که در ادامه بیان می‌کنیم، توجه کنید.

در ضمن برای چاپ تراکت ارزان در تهران می‌توانید به وب سایت تیم گرافیک مراجعه نمایید.

نکاتی طلایی که هنگام طراحی و چاپ تراکت باید در نظر بگیرید

رعایت استانداردها و توجه به نکات مهم هنگام طراحی و چاپ تراکت می‌تواند بازده کار را چندبرابر کند؛ اما این نکات چیست؟

1. مشخص کردن هدف اصلی

پیش از شروع کار، هدف‌تان از طراحی را مشخص کرده و یک استراتژی برای آن تعریف کنید. چه کسانی قرار است تراکت شما را ببینند؟ تراکت در چه مکان‌هایی توزیع می‌شود؟ هدف اصلی از طراحی تراکت چیست؟ فقط بعد از پاسخ دادن به این سوال‌هاست که می‌توانید پیام‌تان را آن‌گونه که باید، به گوش مخاطبان برسانید.

یکی از اشتباهات شایع در طراحی بسیاری از تراکت‌ها این است که طراح فکر می‌کند قرار دادن تمام اطلاعات در یک تراکت کوچک، امکان‌پذیر است؛ برعکس، برای افزایش بازده، لازم است رویکردی استراتژیک داشته و به جای صحبت در مورد تمام محصولات یا شاخه‌های کسب‌وکارتان، روی یک موضوع کلیدی تمرکز کنید. 

2. در نظر گرفتن تضاد رنکی

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و چاپ تراکت، استفاده از رنگ‌های متضاد است؛ با این رویکرد، توجه مخاطب با یک نگاه به تراکت جلب می‌شود. بر خلاف سایت‌های اینترنتی که لازم است کاربر برای دیدن محتوا روی بخش‌های مختلف کلیک کنند، یک تراکت تبلیغاتی این قابلیت را دارد که در یک لحظه، مخاطب را مثل یک آهنربا جذب کند. پوسترهای تبلیغاتی که پشت برخی شیشه‌ها نصب می‌شوند و با یک نگاه، شما را متوجه خود می‌کنند، نتیجه استفاده درست از تضاد رنگی هستند.
 

3. استفاده از فونت‌های جذاب

استفاده هم‌زمان از چندین فونت در طراحی تراکت، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. سعی کنید حداکثر از دو یا سه فونت برای چاپ تراکت استفاده کرده و سراغ نمونه‌هایی بروید که خواندن آنها از فاصله نزدیک، ساده باشد.  

4. تاکید روی کلیدواژه ها

استفاده به‌جا از برخی کلیدواژه‌ها یا عبارت‌ها می‌تواند تاثیر طراحی و چاپ تراکت را دوچندان کند؛ این واژه‌ها باید بولد شده یا به شکلی مشخص، در متن برجسته شوند. عبارت‌هایی مثل رایگان، مجانی، آسان، جدید، تضمین و فرصت محدود، برخی از این موارد هستند.

5. درگیر کردن مخاطب با استفاده درست از Call to Action

اینکه نمی‌توان هیچ لینکی را از روی هیچ تراکتی باز کرد، به این معنی نیست که موقع چاپ تراکت نباید مخاطب را برای انجام کاری خاص تشویق کرد. اگر خواسته‌ای از مردم ندارید، چرا اقدام به طراحی تراکت می‌کنید؟ برای تعامل بیشتر می‌توانید از مخاطب بخواهید که بعد از مطالعه تراکت، وب‌سایت شما را باز کرده یا برای دریافت اطلاعات بیشتر، به شماره‌ای که قید می‌کنید، پیامی ارسال کند. فقط به یاد داشته باشید که درخواست شما، تا جای ممکن باید آسان باشد.

6. توجه به چیدمان محتوا

همه مردم، تراکت‌ها را از بالا به پایین می‌خوانند و موقع طراحی و چاپ تراکت، حتما باید به این موضوع هم توجه شود. سعی کنید مهم‌ترین اطلاعات در مورد برند، خدمات یا کسب‌وکارتان را در بخش بالایی صفحه قرار دهید تا پیش از آنکه مخاطب از مطالعه ادامه تراکت صرف‌نظر کند، با محصولات یا خدمات شما آشنا شده باشد. تصاویر مهم یا نکات بااهمیت، باید در یک‌سوم بالایی صفحه قرار بگیرند و مسائلی که از اهمیت پایین‌تری برخوردارند، در بخش‌های انتهایی ذکر شوند.
 

7. استفاده از تصاویر مرتبط و جذاب

هیچ چیزی به اندازه استفاده درست از تصاویر جذاب و مرتبطی که مقصود شما را بیان کنند، نمی‌تواند یک تراکت را جذاب کند. تصاویری که استفاده می‌کنید، باید به اندازه کافی، ساده و قابل درک باشند تا مخاطب بتواند در یک لحظه با آن ارتباط برقرار کرده و به مقصود شما از طراحی و چاپ تراکت برسد. به علاوه، کیفیت بالای تصاویر، جذابیت کار را دوچندان خواهد کرد.

8. زبان برندتان را فراموش نکنید

تراکتی که طراحی می‌کنید باید مثل برند شما منحصربه‌فرد باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه می‌توان از رنگ‌ها، فونت‌ها، جلوه‌های بصری و به صورت کلی، زبانی مشترک با آنچه مخاطب از محصول یا شرکت شما در ذهن دارد، استفاده کرد. تراکت‌ها هم بخشی از ابزارهای مفید برای برندسازی هستند که می‌توانند به شما و کسب‌وکارتان هویت ببخشند. 

9. حفظ تعادل در طراحی و چاپ تراکت

طرح کلی و قالبی که برای تراکت در نظر می‌گیرید، به اندازه رنگ‌ها و فونت‌ها اهمیت دارند. اگر تراکت شما بیش از حد شلوغ باشد، شانس دور انداختن آن توسط مخاطب نیز افزایش پیدا خواهد کرد! برای ایجاد تعادل، شاید بد نباشد رنگ‌های روشن یا سفید را هم در نظر بگیرید. فاصله دادن میان جملات و استفاده از قلم‌های سبک‌تر، به خواناتر شدن محتوا نیز کمک زیادی می‌کند.

10. ذکر اطلاعات تماس در بخش پایانی

اگر همه‌چیز درست پیش رفته باشد و مخاطب به انتهای صفحه برسد، باید بتواند اطلاعات تماس شما مثل آدرس وب‌سایت و شماره تماس را پیدا کند. این مسئله در بسیاری از موارد، فراموش می‌شود و گاها طراحان آن را جایی از صفحه قرار می‌دهند که پیدا کردنش دشوار است. 

سخن پایانی

طراحی و چاپ تراکت یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات و همچنین رساندن صدای برند به گوش مخاطبان است؛ اما بسیاری از افراد بدون توجه به اهمیت طراحی اصولی، اقدام به چاپ تراکت در تیراژهای بالا کرده و بازخورد خوبی را هم از آن دریافت نمی‌کنند. اگر حتی با رعایت مواردی که در بالا گفتیم نمی‌توانید طرح دلخواه خود را پیاده کنید، بهتر است سراغ افراد متخصص رفته یا از تراکت‌های برندهای دیگر، ایده بگیرید.


کد مطلب: 803409

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803409/نکات-مهم-زمان-طراحی-چاپ-تراکت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com