جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

پاسخ «رئیسی» به نامه‌ یک‌خطی پسربچه‌ اصفهانی

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب: 803340
رئیس جمهور با دیدن نامه پسربچه‌ ۸ ساله که همراه نامه‌ مادرش به‌ صورت مجزا با دستخطی کودکانه درخواستش را مطرح کرد، دستور داد در کمترین زمان به خواسته‌ «امیرحسین» به‌عنوان اولین نامه مردمی مورد رسیدگی قرار گیرد و ساعاتی بعد، نمایندگان آیت‌الله رئیسی راهی جوی‌آباد خمینی‌ شهر می‌شوند.
پاسخ «رئیسی» به نامه‌ یک‌خطی پسربچه‌ اصفهانی
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود همراه با جمعی از اعضای کابینه‌اش به اصفهان سفر کرد.

در این سفر هم مانند دیگر سفرهای استانی رئیس جمهور تعداد زیادی از مردم با ارسال نامه‌های خود برای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به بیان گزارش‌ها و درخواست‌های خود از بالاترین مقام اجرایی کشور پرداختند اما در میان نامه‌ها، نامه‌ای کودکانه همان اول نظر آیت‌الله رئیسی را جلب کرد.

خانمی از اهالی جوی‌آباد خمینی‌شهر که همسرش کارگر و البته به‌دلیل درآمد اندک اجاره‌نشین هستند، نامه‌ای برای آیت‌الله رئیسی می‌نویسد و به‌جای طرح درخواست‌های مادی از رئیس‌جمهور، خواستار آن می‌شود که دولت شرایط سفرشان به مشهد برای زیارت امام مهربانی‌ها را فراهم کند.
 
همراه این نامه، تکّه‌ کاغذی بریده شده از یک دفتر مشق قرار داشت که روی آن با خطی کودکانه و متنی بی تعارف و تکلُّف نوشته شده بود:

«با سَلام خدمت رئیس جمهور. از شما درخاست یک دُچَرخه دارَم. دوستون دارَم. امیرحسین...». 
 
 

هنگامی که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نامه را به آیت‌الله رئیسی می‌دهند، با دیدن نامه لبخندی بر لبانش می‌نشیند و می‌گوید: «شاد کردن دل این کودک نیاز به گذراندن مراحل پیچیده اداری ندارد و از ساده‌ترین کارهاست؛ اگر همین امروز هم می‌توانید این کار را انجام دهید، تأخیر نکنید».

حجت‌الاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی هم بلافاصله دستور لازم برای تهیه و تحویل دوچرخه را صادر می‌کند و تیمی از این مرکز پس از هماهنگی‌های لازم با مسئولان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان برای تهیه دوچرخه، عصر همان روز و در فاصله‌ای کمتر از نصف روز برای تحویل هدیه‌ی رئیس جمهور به «امیرحسین» راهی خمینی‌شهر شدند و البته با توجه به بررسی وضعیت اقتصادی خانواده‌ی او قرار شد تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

خانواده‌ی «امیرحسین» که از دیدن نماینده رئیس جمهور غافلگیر شده بودند، ضمن تشکر از توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به درخواست‌ فرزندشان که اولین نامه‌ای بود که در جریان سفر رئیس جمهور مورد رسیدگی قرار گرفت، تقاضا داشتند به خواسته‌های همه‌ی کسانی که برای رئیس جمهور نامه نوشته‌اند با همین فوریت توجه شود که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی به آنها اطمینان دادند همه‌ی نامه‌های مردمی در در یک فرایند زمانی کوتاه بررسی و پاسخ داده می‌شوند.

در حاشیه سفر روز گذشته رئیس جمهور به اصفهان، شماری از وزرا و معاونان آنها به‌عنوان نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور در ۳۰ نقطه از استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهره‌به‌چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته‌ها و نامه‌های مکتوب مردمی را نیز دریافت کردند که این نامه‌ها ظرف یک‌ هفته ثبت و کد رهگیری به متقاضیان اعلام خواهد شد و سپس ظرف مدت یک ماه ارجاعات به دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بوی احمدی نژاد میاد!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
این دو خط نامه پسر بچه دو غلط املایی دارد کاش رییس جمهور دستور دیگری می دادند و وضعیت ساختار اموزش و پرورش منطقه را بررسی میکردند.اگرچه امروز در اموزش عالی ما هم همین وضع است.
Iran, Islamic Republic of
هر کاری که خدمت به مردم باشه از نظر بعضی ها بده و فقط باید به اهالی منطقه یک تهران خدمت کرد تا بعضی ها راضی بشن
Iran, Islamic Republic of
کار خوب خوبه و قابل تحسین و بعضی ها فقط میخوان با هر چیزی مخالفت کرده باشن و اصلا خوشحالی یه هموطنون براشون مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی از این کارها رو اون رئیس جمهور اصلاحطلبتون انجام میداد و یکبار یه قدمی برای مردم برمیداشت که امثال تو حداقل یه کار خوب توی پروندتون برای دفاع از روحانی داشتید
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فقط نشستن ببینن رئیسی چی کار میکنه تا فقط ایراد بگیرن و اصلا براشون مهم نیست اون کار خوب بوده یا بد . البته بهشون حق میدم چون ارز 4200 برداشته شده و از نون خوری مفتی افتادن÷
Iran, Islamic Republic of
سلام بر نظر دهندگان عزیز ،...
Iran, Islamic Republic of
جالبه آقای ساداتی نژاد به عنوان نماینده رئیس جمهور اومده کاشان حتی اجازه داده نشده خبرنگاران بومی در جلسه حضور داشته باشند حالا مردم پیش کش