چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

فرکی: نباید انتظار بالایی از تیم ملی داشت

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 803323
باید ببینیم کسانی که موضوع نقش دلالان در تیم ملی را مطرح می‌کنند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟
فرکی: نباید انتظار بالایی از تیم ملی داشت
به گزارش جهان نيوز ، حسین فرکی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و برگزاری‌ دیدار دوستانه با الجزایر اظهار داشت: چون تیم ملی چند وقتی بازی دوستانه و تدارکاتی نداشت، نباید انتظار بالایی در مورد نتیجه به دست آمده داشته باشیم. تیم در این اردو برنامه نداشت و همه درگیر عدم برگزاری اردو و بازی تدارکاتی کانادا بودند.

وی افزود: برگزاری دیدارهای تدارکاتی می‌تواند به بازیکنان و کادر فنی کمک کند تا روی نقاط ضعف کار کنند. اردوی قطر با اینکه شرایط نامناسبی داشت، اما باید هر طور شده از روزهای فیفا به نحو احسن استفاده کنیم و با انجام بازی تدارکاتی بیشتر نقاط ضعف و کمبودهای تیم ملی به چشم بیایید.

*تیم ملی حمایت نشود، نباید انتظار نتیجه‌گیری داشت
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه حمایت باید از تیم ملی فوتبال همه جانبه باشد، عنوان کرد: برای آماده‌سازی تیم ملی همه باید دست به دست هم بدهند تا به بهترین شکل راهی مسابقات جام جهانی شوند. بر همین اساس مسئولان وزارت ورزش و جوانان در اردوی قطر حاضر شدند و حمایت خودشان را برای حضور پرقدرت تیم ملی در جام جهانی اعلام کردند. باید حمایت همه جانبه باشد و تمامی کمبودها از سر راه تیم ملی برداشته شود، در غیر این صورت نتایج خوبی در آنجا نخواهیم گرفت.

فرکی در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی تیم ملی با نظر دلال‌ها بازیکنان را دعوت می‌کند، تاکید کرد: از نظر شخصی با این موضوع مخالف هستم. باید ببینیم کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ هر کسی تهمت می‌زند باید در این مورد دلیل، مدرک و سندی ارائه دهد. هم اکنون اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران است و این تیم را هدایت می‌کند و با این تیم به جام جهانی صعود کرده است. در نبود شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان، سرمربی تیم ملی، عارف آقاسی و مجید حسینی را در پست دفاع وسط گذاشته است و این دو بازیکن باید خودشان را ثابت کنند.

این کجایش نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی با دلال‌ها در ارتباط است؟

*سرمربی تقصیری در نبود بازی تدارکاتی ندارد
مربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه سرمربی هیچ تقصیری در نبود بازی تدارکاتی ندارد، تصریح کرد: برای انجام بازی تدارکاتی سرمربی تیم ملی برنامه می‌دهد و مسئولان فوتبال باید بازی دوستانه و تدارکاتی برای تیم ملی مهیا کنند. چرا از مجموعه تیم ملی ایراد می‌گیرند. این آماده سازی برای انجام بازی دوستانه بر عهده چه کسی است نه اینکه بر عهده فدراسیون فوتبال است؟

فرکی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط سخت و مشکل اقتصادی فقط برای فوتبال ایران وجود ندارد و از همه طرف به ایران فشار می‌آوردند و نمی‌گذارند تا کارها به صورت روال عادی پیش برود. وقتی شرایط مملکت این گونه است چه کسی در عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی است؟ باید همه صبوری کنند و با از این امکاناتی که داریم بیشترین استفاده را ببریم. اگر اتفاق خوبی هم در جام جهانی رخ داد، مطمئن باشید روی غیرت و تعصب بازیکنان‌مان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *