پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

محمودی: بازیگران تئاتر مشکل معیشت دارند

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 803322
غیر قابل مقایسه بودن مسئله اقتصادی و دستمزد‌ها در شبکه‌های نمایش خانگی نسبت به تلویزیون یکی از موارد اصلی این گرایش‌ است که به سوق دادن تولیدکنندگان آثار و همچنین بازیگران به سمت رسانه‌های خانگی دامن زده است.
محمودی: بازیگران تئاتر مشکل معیشت دارند
به گزارش جهان نيوز، حسام محمودی بازیگر سریال «نوار زرد۲»در گفت‌وگو با میزان پیرامون راز ماندگاری یک بازیگر در عرصه سینما و تلویزیون گفت: آنچه که سهم بسزایی در موفقیت و ماندگا‌ی یک بازیگر دارد فیلمنامه و کاراکتری است که توسط بازیگر و ابزار‌هایی که در اختیار او قرار داده شده است جان داده می‌شود و به حرکت در می‌آید و به طور کل یک بازیگر درصد بالایی از ماندگاری و موفقیت خود را مدیون فیلمنامه و کاراکتری است که در آن شکل گرفته و خلق می‌شود.
محمودی در همین راستا اظهار کرد: نوع کارگردانی، ارتباط گروه و مجموعه سازنده، زمان و مدیوم پخش و مخاطبینی که اثر را به تماشا خواهند نشست از مولفه‌های هستند که هر کدام به نوبه خود سهم قابل توجهی را در تضمین موفقیت و ماندگاری یک بازیگر خواهند داشت.

محمودی: بازیگری معجونی از سلیقه شخصی و مخاطب است
محمودی در همین رابطه ادامه داد: از آنجا که امروزه بیشتر از یک یا دو پارامتر در مانا شدن یک نقش آفرین و به دنبال آن ماندگاری آثار نمایشی موثر است پس می‌طلبد به مولفه سلیقه و ذائقه مخاطب و همچنین مدیومی که قرار است تولیدت نمایشی از طریق آن ارائه شود نیز مورد توجه قرار گیرد و در این میان گاهی امکان دارد آثاری که وارد چرخه نمایش می‌شوند و به ماندگاری دست می‌یابند آنچنان از فاکتور‌های کلاسیک در راستای ماندگاری برخوردار نباشند و تنها به واسطه توجه و بهره‌گیری از زمان مناسب تولید و پخش و سازنده کار بلد به موفقیت و ماندگاری دست یافته باشند.

محمودی در همین راستا ابراز کرد: وقتی مخاطب به لحاظ اعمال پروتکل‌های بهداشتی و هزینه مورد نیاز به‌ جهت تهیه بلیط برای تماشای آثار نمایشی در سالن سینما دغدغه فکری و یا مالی نداشته باشد قطعا به سمت تماشای فیلم در سالن‌های سینما ترغیب می‌شود.
 
این بازیگر جوان سینما ادامه داد: به نظرم در شرایط کنونی آنچه که بیش از نوع سبک و ژانر آثار در استقبال تماشاگر از سالن‌های سینما نقش اساسی ایفا می‌کند میزان امنیتی است که باید در زمینه رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما صورت گیرد، عدم انتشار ویروس کرونا و همچنین تعیین و تعریف سقف مناسب و متناسب با سبد اقتصادی جامعه برای بهای بلیط نکات بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بازیگر سریال «نوار زرد۲» پیرامون علل گرایش هنرمندان و سازندگان آثار نمایشی به سمت شبکه‌های نمایش خانگی ادامه داد: غیر قابل مقایسه بودن مسئله اقتصادی و دستمزد‌ها در شبکه‌های نمایش خانگی نسبت به تلویزیون یکی از موارد اصلی این گرایش‌ است که به سوق دادن تولیدکنندگان آثار و همچنین بازیگران به سمت رسانه‌های خانگی دامن زده و در این میان اصلی‌ترین بحران زمانی شکل می‌گیرد که هرکسی سعی می‌کند از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کند و آن را به گردن دیگری بیندازد.

محمودی در همین رابطه افزود: نمونه بارز این موضوع سریالی است که هم‌اکنون مشغول بازی در آن هستم که حدود ۳ماه است که تلویزیون هیچ بودجه‌ای را برای این پروژه پرداخت نکرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «اگزما» بیان کرد: مهمترین دغدغه‌ام در زمینه سینما مختص به مشاغلی است که امکان حضور و فعالیت همزمان در چند پروژه برایشان وجود ندارد که حرفه بازیگری در زمره اینگونه مشاغل به حساب می‌آید و وقتی یک بازیگر در پروژه‌ای مشغول فعالیت می‌شود معمولا دیگر امکان حضور در کار دیگری را ندارد یا به ندرت می‌تواند همزمان در پروژه جدیدی فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: گاهی حتی نه تنها تا مدت‌ها پولی دریافت نمی‌کند بلکه مجبور می‌شود برای گذران زندگی از جیب خود خرج کند پس در اینجا می‌طلبد توجه و حمایت بیشتری به بازیگران و وضعیت معیشتشان صورت گیرد.

محمودی در همین راستا تاکید کرد: همچنین در عرصه بازیگری این روزها کسانی هستند که مدتهاست بدون دریافت ریالی فعالیت می‌کنند و یا دستمزد‌های حداقلی می‌گیرند، در این بین افرادی هم هستند که برای حضور در پروژه‌ای از شهرستان به تهران آمده‌اند و به امید اینکه دریافتی خواهند داشت خانه‌ای اجاره کرده اند در صورتی که متاسفانه پیش آمده حتی ماه‌ها هیچ مبلغی را دریافت نمی‌کنند.
 
محمودی افزود: این مسئله معضل دردمندانه‌ای است که باید در راستای حل و فصل آن تمهیداتی اساسی گرفته شود، از رئیس جدید صدا و سیما درخواست دارم نسبت به خواسته‌ها و قراردادهایی که رسانه ملی با فعالان عرصه هنر انعقاد نموده در حین پایبندی توجه همه جانبه داشته باشد.

بازیگر سریال‌ «کلبه‌ای در مه» بیان کرد: گاهی شنیده می‌شود برخی فعالان عرصه هنر ابراز می‌کنند با تلویزیون همکاری نخواهند کرد که معتقدم این گفته گاهی فقط جنبه تبلیغاتی و طرح یک ادعاست، اما وقتی می‌بینیم دستمزدها در شبکه‌های نمایش خانگی مطلوب و یاحتی چند برابر است وهمین طور به موقع و بدون هیچ تاخیری پرداخت می‌گردد قطعا شاهد گستره روزافزون به این رسانه‌ها خواهیم بود.

محمودی در همین رابطه تاکید کرد: بنابراین از تلویزیون به عنوان یک رسانه ملی انتظار می‌رود در ارتباط با پرداخت به موقع دستمزد‌ها که عملکردی حداقلی است توجه و نگاه جدی تری داشته باشد و از آنجا که شرایط اقتصادی و معیشت مردم که ناشی از دوران کروناست به گونه‌ای شده که خیلی از خانواده‌ها توانایی سینما رفتن، تئاتر رفتن و یا کنسرت رفتن را ندارند پس درحال حاضر تلویزیون ارزان‌ترین سرگرمی مردم به حساب می‌آید که نباید باعدم توجه به کیفیت تولیدات خود این سرگرمی وت فریح ارزان را از مردم دریغ کند.

محمودی که بازی در آثاری همچون «رمانتیسم عماد و طوبی»، «استیگمات» ، «مرگ ماهی» و «سد معبر» را در کارنامه هنری خود دارد اظهار داشت: ادغام یا جداکردن جشنواره عملکردی سلیقه‌ای است و آنچه که در برگزاری جشنواره مهم و تاثیرگذار خواهد بود این است که تخمین بزنیم به اهدافی که در برپایی جشنواره ملی و جهانی فجر بصورت جدا و یا ادغام شده داشتیم رسیده ایم یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنری که نتونه هزینه هایش را دربیاورد بهتره تعطیل بشه .
شجاع
Iran, Islamic Republic of
با بیلطهای یک و یکو نیم میلیونی چطور باید وضعشان خوب نباشد