کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای استخری که ناپدید شد

26 خرداد 1401 ساعت 12:29

یکی از سه استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران سال هاست از چشم ها پنهان و از دسترس قهرمانان خارج شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نزدیک پنج دهه از زمان ساخت مجموعه ورزشی آزادی می گذرد.

این مجموعه علاوه برای استادیوم بیش از ۷۸ هزار نفری آزادی که هر مراجعه کننده به این بخش را مات و مبهوت خود می‌کند، سازه‌های شگفت انگیز دیگری نیز در دل خود جای داده است. از سالن والیبال، کشتی، پیست دوچرخه سواری اش گرفته تا استخر قهرمانی که ستون هایش سر به فلک کشیده اند و همین خاص بودن سازه اش باعث شده تا در طول سال‌های اخیر هنوز هم به عنوان پنج استخر برتر قاره آسیا نامش به میان آورده می‌شود.

استخر قهرمانی آزادی تهران است جایی که زمانی دارای ۳ استخر بود و با ساختمان‌های استخر‌ شنا شامل استخر قهرمانی، استخر شیرجه و استخر تمرینی، اما در دوران ریاست هاشمی‌طبا بر مسند مدیریت ورزش استخر تمرینی بادیواری از دیگر استخر ها جدا و برای همیشه این بخش برای ورزش قهرمانی غیر قابل دسترس شد.

جایی که شناگران تیم‌های ملی می‌گویند باید از لحاظ حرفه‌ای ابتدا در آن قرار بگیرند و  سپس وارد استخر قهرمانی و یا شیرجه بشوند.

پس از این دیوار کشی، اکنون ورودی مجموعه تمرینی از سمت چپ خیابان اصلی مجموعه روبه روی سالن دوازده هزار نفری است، مکانی که دفتر ریاست این مجموعه در آن جا مستقر شده، ابعاد این استخر تمرینی ۵۰×۱۱ متر و عمق متغیر ۱ متر الی ۵/۳ متر است. شواهد نشان می‌دهد که دیوار دفتر ریاست و سازه اصلی باعث جدایی این مجموعه شده است.

جایی که زمانی بخشی از محل تمرینی ورزشکاران تیم‌های ملی این رشته بوده، حالا اکثر اوقات یا دربش بسته است و یا بدون اطلاع خیلی از  ورزشکاران در سایت‌های مختلف چوب حراج می‌خورد. 

 
باید دید شرکت توسعه و تجهیز ورزش کشور پس از دو دهه دیوار کشی نادرست، این بخش از استخر قهرمانی را به ورزشکاران این رشته برخواهدگرداند یا همچنان آن را زیر دفتر ریاست مدفون نگه می دارد، آن هم درست زمانی که ما مدعی هستیم ورزش پایه نیاز به حمایت دارد اما قهرمانان شنای ایران حتی استخری برای تمرین ندارند .

برای شنای کشور این روزها اگر نجات غریقی دست به کار نشود در استخر بی برنامگی و بی درایتی مدیران غرق خواهد شد.


کد مطلب: 803269

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803269/ماجرای-استخری-ناپدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com