پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چگونه برند خود را معرفی کنیم؟

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 803259
چگونه برند خود را معرفی کنیم؟
ساخت برند قوی و قدرتمند با گذشت زمانی طولانی اتفاق می‌افتد. هدف اصلی هر کسب‌و‌کار نیز معرفی برند خود به بازار و جذب مشتریان بیشتر است. فرقی ندارد کسب‌و‌کار شما خدماتی باشد یا از نوع فروش کالا. اما چگونه برند خود را معرفی کنیم؟

برای موفقیت بیشتر باید جامعه هدف را شناسایی کنید و اقدامات لازم برای معرفی برند را انجام دهید. در این مقاله، ۵ قدم اصلی برای برند‌سازی و استراتژی موفق را بررسی کرده‌ایم. اگر صاحب کسب‌و‌کار هستید و قصد دارید برند شخصی خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید، این مقاله راه موفقیت را به شما نشان می‌دهد.

شناسایی جامعه هدف؛ پرسونا مشتریان خود را بشناسید
اولین قدم برای معرفی برند، شناسایی جامعه هدف است. شناخت جامعه هدف با طراحی پرسونا انجام می‌شود. پرسونا، تصویری از مشتری ایده‌آل کسب‌و‌کار شما است. این کار موجب ایجاد ارتباط احساسی قوی بین شما و مشتریان و انتخاب صحیح هدایای تبلیغاتی مناسب می‌شود. برای مثال اگر بیزینس شما فروش وسایل دکوراتیو منزل باشد، پرسونای هدف، خانم‌های خانه‌داری هستند که قصد تهیه جهیزیه یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارند. برای طراحی دقیق پرسونا باید چند سوال از خود بپرسید.

• مشتریان من چند ساله هستند؟
• کجا زندگی می‌کنند؟
• آیا متاهل هستند یا مجرد؟
• برای زندگی روزمره چه کاری انجام می‌دهند؟
• سابقه تحصیلی
• نیازشان از خدمات یا محصولات شما چیست؟
• آخرین خریدی که از شما کردند چی بوده است؟

پاسخ این سوالات شما را به جامعه هدف می‌رساند. شناخت پرسونا باعث می‌شود تا صفر تا صد بیزینس به‌صورت حرفه‌ای انجام شود. انتخاب نام تجاری یا طراحی لوگو، به‌ کمک شناخت پرسونا ایده‌آل به‌دست می‌آید.

رقبای خود را تحلیل کنید؛ شناخت تفاوت‌ها با تحلیل رفتار رقیب 
همان قدر که شناخت مشتریان و جامعه هدف اهمیت دارد، شناخت رقبا نیز مهم است. بررسی تفاوت در روش تبلیغات رقیب شما را به استراتژی مناسب برای مارکتینگ می‌رساند. برای مثال ماگ تبلیغاتی یکی از روش‌هایی است که برخی کسب‌و‌کار‌های بزرگ و برند‌های معروف مانند برگر کینگ یا استارباکس استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این، باید تفاوت‌ خدمات ارائه‌شده برند خود را با سایر رقبا بررسی کنید. بعد از آن باید تمرکز شعار برند را روی همین تفاوت‌ها بگذارید. برای مثال، اگر رقیب محصول مشابه را با قیمت ارزان‌تر به‌فروش می‌رساند، شما باید روی اهمیت استفاده از کالای با‌کیفیت نسبت به قیمت آن، تاکید کنید.

داستان برند خود را تعریف کنید؛ اثر‌گذاری بیشتر با خلق داستانی ساده
داستان برند خود را با پیامی هوشمندانه به گوش جامعه هدف خود برسانید. شعار برند، مستقیم بر ذهن و قلب جامعه هدف می‌نشیند و او را به برند کسب‌و‌کار شما وصل می‌کند. برای نوشتن داستان برند، به‌ اندازه کافی وقت بگذارید. دقیقاً مانند نوشتن یک فیلم یا داستان که شخصیت‌های مختلف، درگیری‌ها و راه حل‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. نیازی نیست که داستان خیلی حرفه‌ای و پیچیده بنویسید. نوشتن آن باید مانند داستان‌های ساده‌ای باشد که پدر‌بزرگ یا مادربزرگ‌ها در کودکی تعریف می‌کردند.

با طراحی لوگو متمایز باشد؛ خلق لوگو اختصاصی متناسب با برند
لوگو مانند کارت شناسایی برند است. پس می‌توان گفت که لوگو، قلب مراحل برند‌سازی و معرفی برند است. نکته مهم در طراحی لوگو اختصاصی، نشان دادن هویت و شخصیت برند است. مقیاس‌پذیر، دومین فاکتور مهم در طراحی لوگو است. لوگو طراحی‌شده باید در مقیاس کوچک و بزرگ کاملاً مفهوم باشد و پیام برند را نشان دهد. 
 

ارتباط دائمی با مشتری؛ استفاده از روش‌های تبلیغاتی گسترده
یکی از روش‌هایی که می‌توان در ذهن مشتری باقی ماند، استفاده از روش‌های تبلیغاتی سودمند است. وب‌سایت و صفحات مجازی جذاب و کاربردی یکی از اصلی‌ترین روش‌های برند مارکتینگ است. علاوه‌بر طراحی وب‌سایت‌ها و صفحه‌های مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام، پیامک‌های تبلیغاتی انبوه یا هدیه سازمانی نیز کاربرد بسیاری دارند. برای این کار باید نیاز جامعه هدف را بشناسید. برای مثال اگر بیزینس شما مربوط به رستوران است، با ارسال پیامک انبوه در زمان ناهار، مشتریان قدیمی یا جدید را تشویق به خرید کنید. یکی دیگر از روش‌های موثر ارتباط با مشتری، هدایای تبلیغاتی خاص است.

هدیه‌های تبلیغاتی؛ جذب هوشمندانه مشتری جدید 
هدیه‌های تبلیغاتی را می‌توان به‌عنوان بهترین راه برای جذب مشتریان جدید یا تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار برای برند‌های تازه تاسیس معرفی کرد. هر برند جدید با استراتژی موفق، در ابتدای کار خود نمونه‌ای از محصولات را به صورت رایگان در اختیار مردم یا سازمان‌های دیگر می‌گذارد. هدیه تبلیغاتی را می‌توان در موقعیت‌های خاص، مانند سالگرد تاسیس شرکت برای مشتریان ارسال کرد. تنوع این هدیه‌ها بسیار گسترده است. برای مثال، ساعت دیواری یا رو‌میزی با نام برند یا شعار سازمانی، باعث می‌شود تا نام برند شما در نا‌خود‌آگاه مشتری حک شود. تقویم رومیزی، دفترچه یا لیوان‌های تبلیغاتی نیز به‌ عنوان بهترین هدایای نمایشگاهی شناخته شده‌اند که باعث جذب مشتری‌های جدید می‌شود.

برای هدایای تبلیغاتی نیز باید استراتژی هدفمند و بودجه مشخص تعیین شود تا شما را به هدف اصلی یعنی معرفی برند برساند.
 

هدیه توکا‌گیفت ساخت استراتژی موفق برای معرفی برند گسترده
در این مطلب، سوال چگونه برند خود را معرفی کنم؟ را به‌طور کامل پاسخ دادیم. در قدم اول شناخت جامعه هدف بسیار اهمیت دارد. زیرا نام برند، داستان برند و روش‌های تبلیغات انبوه با شناخت پرسونا دقیق، صورت می‌گیرد. 

دومین قدم، شناخت رقبا و تفاوت‌ها است. با کمک شناخت این تفاوت‌ها می‌توانید مزایای رقابتی خود را به‌ شکل شعار سازمانی عرضه کنید. پس از شکل‌گیری برند، باید با روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک انبوه و هدایای تبلیغاتی، نام برند را در ذهن و جان مشتریان خود حک خواهید کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از هدایای مختلف مانند، ساعت، تقویم، دفترچه، تابلو، ماگ یا لوازم الکترونیک است. با هدیه‌های رایگانی که نام برند روی آن حک شده است، ارتباط موثر را با مشتری جدید و وفادار خود حفظ خواهید کرد. 

توکا‌گیفت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده هدایای تبلیغاتی در ایران است. بهترین هدایای تبلیغاتی با تنوع بالا را برای معرف برند‌های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای مشاهده انواع هدایای سازمانی توکاگیفت به سایت tokagift.com مراجعه کنید یا با شماره‌ 02188395093 تماس بگیرید تا کارشناسان توکا‌گیفت شما را برای خریدی به‌صرفه و با‌کیفیت راهنمایی کنند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *