کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودروسازان ده‌ها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند

25 خرداد 1401 ساعت 14:35

نماینده مجلس با بیان اینکه چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم؟ گفت: والله این شرکت‌ها ده‌ها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه 25 خرداد پارلمان در نطق میان دستور خود  با بیان اینکه منشا مشکلات کشور تصمیم‌های غلط، ناشی از گزارشهای غلط یا انسان‌های نا بلد است اظهار داشت: برخی از مسئولان این کشور بارها نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند ولی مردم جلو آنها ایستادند و با شهادت حاج قاسم‌ها، زاده اکبرها، رضایی ها و فخری زاده ها کشتی انقلاب طوفان ها را پشت سر گذاشت و با هدایت امامین انقلاب تاکنون حفظ شده و ان‌شاءالله این عَلم که در اختیار مرجع اعلم است به دست حضرت حجت (عج) خواهد رسید.

وی افزود: چند مگا پروژه برای کشور در نظر بگیرید چرا که آب و برق و اشغال و معیشت، راه و ریل مهم ترین معضلات کشور است. مشکل اشتغال و معیشت با مدیریت در حوزه آب، کشاورزی و برق صنایع قابل حل است اما از دولت به تنهایی کاری پیش نمی‌رود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس عنوان کرد: خواهشمندم از ایرانیان داخل و خارج  کشور کمک گرفته و مرزها را بازکنید، همه ایرانیان خارج کشور معاند نیستند، سرمایه های آنها بیش از هزار میلیارد دلار است، از آنها دعوت کنید. این سرمایه ها هم ارز را میآورند و هم فکر و اندیشه.

این نماینده مردم در مجلس گفـت: خودکفایی در عرصه های مختلف بسیار مهم بوده اما عرصه مهم خودکفایی در صنایع استراتژیک کشور، یعنی صنایع دفاعی، نظامی، غذایی و دارویی است که در صنایع دفاعی و نظامی موفق هستیم اما در حوزه صنایع دارویی و غذایی این گونه نیست.

وی گفت: در کالاهای غیر استراتژیک لزومی ندارد که ما خودکفا شویم. چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم. والله این شرکت‌ها دها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند، چرا نمی‌فهمیم ؟ چرا با گزارش‌های غلط کارهای غلط تری انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون قطعات هواپیما توسط کشور تولید می‌شود چه دلیل دارد ما با انحصار جلوی رقابت را بگیریم. شورای رقابت هم بیشتر شورای رفاقت است. در حوزه دارویی اگر طرحی که درحوزه نان انجام شد و نه هفت قلم بلکه هفصد قلم کالا را گران کرد در حوزه دارو انجام دهیم قطعا تن نیمه جان مردم بی جان می‌شود. اگر روند انتقال دارو به بیمه، عاقلانه نباشد اتفاقات غیر قابل جبرانی رقم می‌خورد.

نیک بین تصریح کرد: هم اکنون بیمه کمتر از 30 درصد یک نسخه را به بهانه های مختلف از جمله اینکه فلان دارو خارجی بوده و یا فلان دارو وارداتی بوده و یا آن یکی تقویتی و دیگری در فارماکوپه دارویی قرار ندارد؛ نمی پذیرد. بیمه آمپول را قبول کرده اما سرنگ را قبول نمی‌کند! قرص سرماخوردگی برای بالای 12 سال را نمی‌پذیرد. وضعیت بیمه درست نیست، انتقال یارانه دارو نیازمند نظارت بوده و راهکار آن افزایش سهم تعهدات بیمه از 70 درصد به 90 درصد، کاهش سهم بیمار و حذف شروط غیر منطقی و غیر اجرای است.

مسعود خاتمی نماینده مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود در خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: 10 ماه از آغاز به کار دولت شما گذشته که در این مدت دستاوردهای قابل توجهی هم داشته اید از جمله مهار همه گیری کرونا، فعال کردن برخی از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت دیون به جا مانده از دولت قبل، عضویت در پیمان های بین المللی از جمله پیمان شانگهای و مهمتر از همه تغییر رویکردهای دولت، این دولت به جای تسلیم در برابر کدخدای دهکده جهانی نگاهی متکی به ظرفیت های داخلی و تعامل با سایر کشورهای جهان خصوصا باشگاه تحریمی ها دارد، این دولت با حضور میدانی خود درمناطق مختلف نشان داد از جنس مردم است و برای حل مشکلات عزمی جدی دارد.

وی افزود: همین ویژگی ها باعث شده دلسوزان جریان انقلاب و جبهه مقاومت به دولت شما امید ببندند اما کاستی هایی هم وجود دارد که باید هر چه زودتر تدبیری برای آنها بیاندیشید.

نماینده مردم خوانسار در مجلس عنوان کرد: پس از حدود 10 ماه از آغاز به کار دولت شما هنوز تعداد زیادی از بانیان وضع موجود عهده دار امور هستند، این موضوع قابل توجیه نیست؛ بسیاری از مشکلات نتیجه ضعف و بی تدبیری همین مدیران میانی است و روند کند تغییرات در این دولت حل مشکلات را به تعویق انداخته است.

خاتمی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در فسادستیزی شما شکی نیست؛ یکی از شعارهای راهبردی جنابعالی راه اندازی گشت ارشاد برای مدیران بود که البته هنوز کاملا محقق نشده است.

وی ادامه داد: فساد سفره های مردم را کوچک تر کرده و اگر قاطعانه و ملموس با آن مبارزه نشود کمر دولت شما را خم خواهد کرد.

خاتمی در انتقاد به تیم رسانه ای دولت گفت: ساختار رسانه ای دولت شما در جنگ تبلیغاتی امروز ضعیف است که این نقطه ضعف در وقایع اخیر کاملا مشاهده شد.

* اشد مجازات عاملان متروپل موجب التیام دردهای مردم آبادان می‌شود
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس نیز در نطق میان دستور با  سلام و درود به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی خمینی کبیر(ره) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و درود بر شهیدان8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم؛ گفت: ضمن تسلیت حادثه دلخراش متروپل درود و رحمت می‌فرستیم به تمام در گذشتگان این اتفاق تلخ و همچنین  سه نماینده سفر کرده آبادان و خرمشهر  ایرج صفاتی، حاج عبداله سامری و یونس محمدی و بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند مسئلت دارم.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به التیام دردهای مردم آبادان گفت: داغ و زخم مردم آبادان زمانی التیمام پیدا می‌کند که تمام ذینعفان مدیران خاطیان اجرایی، مجریان، ناظران حقوقی و قضایی، وکلای حقوقی، قضایی و سیاسیونی که با حمایت‌های نابجا و فاسدانه بذر فساد را در شهر آبادان کاشتند به اشد مجازات به صورت علنی بدون مسامحه محاکمه شوند. التیام زخم مردم آبادن زمانی ممکن است که حادثه دلخراش متروپل به عبرتی برای همگان تبدیل شود تا دیگر مافیاهای آهن وبتن سایر شهرها را ماتم زده نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر کشور گفت : آقای وحیدی با وجود پیگیری‌های بنده در وزارت کشور و اعلام اعتراض به تذکر جهت ترفیع شهردار مستعفی و جلسه‌ای  که با مدیر کل تبصره امور شوراهای اسلامی شرق روستاهای وزارت کشور  به دلیل داشتن سابقه استیضاح و سوء مدیریت شهری در دوره قبل و گزارش تحقیق و تفحص۱۹ /۳ /۱۴۰۰ به کمیسیون مربوطه،دال بر تخلفات  فنی و مهندسی شهرداری در آبادان و متنبه کردن اعضای شورای اصلاح شهر آبادان در  خصوص عدم انتخاب مجدد ایشان داشتم، چرا از صدور حکم ایشان در وزارت کشور ممانعت نکردید؟چرا از تخلفات گزارش  شده تحقیق و تفحص کمیسیون امور داخلی و شوراها و وزارت مذکور اقدام موثری صورت نگرفته است؟


کد مطلب: 803185

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803185/خودروسازان-ده-ها-متروپل-پلاسکو-رقم-می-زنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com