کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این گیاه قاتل فشار خون است

26 خرداد 1401 ساعت 7:49

سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از بهداشت نیوز، سلسله کنفرانس علمی «فارماکولوژی قلبی عروقی سیر»به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد.

در این وبینار که با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، خواص قلبی عروقی سیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کیانبخت اظهار کرد : بسیاری از افراد به‌خاطر بوی تُند سیر از مصرف آن خودداری می‌کنند، اما دقیقا همان ترکیبات گوگردی که مهمترین آن ها آلیسین دی آلیل سولفید است و باعث بوی بد سیر می‌شود، فواید فوق‌العاده ای دارند. وی تاکید کرد: همین ترکیبات می‌توانند از تشکیل مواد سرطان‌زا در بدن جلوگیری کنند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: سیر با نام علمی allium sativum هزاران سال است که برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر سیر برای کاهش کلسترول، کاهش ریسک بیماریهای قلبی عروقی و خاصیت آنتی میکروبی کاربرد دارد.

گیاه سیر و داروهای ساخته شده از آن در کنترل و پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی عروقی و خون مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع از آن حیث اهمیت دارد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 31 درصد مرگ و میر سالیانه بر اثر بیماریهای قلبی عروقی است.

وی بیان کرد: سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.


کد مطلب: 803112

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803112/این-گیاه-قاتل-فشار-خون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com