پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

این گیاه قاتل فشار خون است

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 803112
سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.
این گیاه قاتل فشار خون است
به گزارش جهان نيوز به نقل از بهداشت نیوز، سلسله کنفرانس علمی «فارماکولوژی قلبی عروقی سیر»به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد.

در این وبینار که با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، خواص قلبی عروقی سیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کیانبخت اظهار کرد : بسیاری از افراد به‌خاطر بوی تُند سیر از مصرف آن خودداری می‌کنند، اما دقیقا همان ترکیبات گوگردی که مهمترین آن ها آلیسین دی آلیل سولفید است و باعث بوی بد سیر می‌شود، فواید فوق‌العاده ای دارند. وی تاکید کرد: همین ترکیبات می‌توانند از تشکیل مواد سرطان‌زا در بدن جلوگیری کنند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: سیر با نام علمی allium sativum هزاران سال است که برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر سیر برای کاهش کلسترول، کاهش ریسک بیماریهای قلبی عروقی و خاصیت آنتی میکروبی کاربرد دارد.

گیاه سیر و داروهای ساخته شده از آن در کنترل و پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی عروقی و خون مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع از آن حیث اهمیت دارد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 31 درصد مرگ و میر سالیانه بر اثر بیماریهای قلبی عروقی است.

وی بیان کرد: سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


M.sh
United Kingdom
از نظر طب سنتی دونوع فشار هون بالا داریم. که در مورد یک نوع ان، خوردن سیر باعث افزایش فشار خون میشود