جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشانه‌های هشدار دهنده بیماری در بدن

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۱
کد مطلب: 803103
بدن هرروزه در حال تغییر است اما برخی از این تغییرات که به آن‌ها بی توجه هستید، علائم بیماری در بدن هستند که باید قبل از حاد شدن تشخیص داده شوند.
نشانه‌های هشدار دهنده بیماری در بدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، بدن از طریق مختلف علائمی را به ما نشان می‌ دهد که نه تنها می توانید از طریق آن ها به راز های مهمی درباره سلامتی خود پی ببرید، بلکه می‌ توانید زودتر جلوی مشکلات را بگیرید؛ به طور مثال ممکن است که چشمان مان به یک باره تغییر رنگ بدهند یا جوش ها و برآمدگی هایی در نقاط مختلف به وجود بیایند.

لب های ترک خورده

لب های ترک خورده مخصوصاً در قسمت گوشه لب ها به دلایل مختلفی ایجاد می شود. گاهی اوقات نشان دهنده کم آبی بدن یا قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید است.

استفاده از بعضی از خمیر دندان ها یا رژ لب ها هم می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

زرد شدنِ رنگِ پوست

زرد شدن تناژ پوستی به خاطر یرقان یا مشکلات کبدی اتفاق می افتد.

سطح بالای بیلی روبین که یک رنگدانه در کیسه صفرا است، باعث می‌ شود تا بدن نتواند پسماند اضافه را حذف کند و در نتیجه پوست و سفیدی چشم؛ رنگ زرد پیدا می کند.

نقاط سفید روی ناخن

ممکن است بعد از آسیب دیدگی ناخن یا به خاطر جویدن زیاد، متوجه این نقاط سفید بشوید؛ اما به هر حال اگر بدونِ هیچ دلیلی این نقاط سفید روی ناخن تان ظاهر شده اند؛ نشان از مشکلی در سلامتی شما دارند.

خیلی از اوقات هم می تواند نشان دهنده کمبود زینک، کلسیم یا حتی پروتئین باشد.

تغییر شکل ناخن های دست

باد کردن و تغییر شکل ناخن های انگشتان دست اتفاقی است که به خاطر مشکلات ریه رخ می دهد؛ البته ممکن است نشان دهنده مشکلات گوارشی هم باشد که در چنین حالتی ناخن ها خیلی بزرگ می شوند.

زخم شدن داخل دهان

این زخم های دردناکِ داخل دهان می توانند علامت تغییرات هورمونی یا استرس زیاد باشند که ممکن است در یک خانواده به صورت ارثی هم اتفاق بیفتند.

کمبود ویتامین ب۱۲ یکی دیگر از علت های زخم داخل دهان است.

وجود حلقه اطراف قرنیه

اگر در آینه نگاه کردید و متوجه ایجاد یک حلقه اطراف قرنیه خود شدید که به رنگ متمایل به آبی، خاکستری یا سفید بود، ممکن است که این اتفاق به خاطر چربی زیاد در بدن تان رخ داده باشد.

سطح بالای کلسترول علائمِ خود را روی چشم نشان می دهد و ممکن است با بالا رفتن سن؛ برای هر فردی رخ دهد.

گل مژه

وجود جوش های ریز داخل پلک که به آن گل مژه می گویند، خیلی نزدیک به مژه رشد می کند و حس دردناکی را به وجود می‌ آورد و ممکن است پوست خارش هم بگیرد.

معمولاً به خاطر دیابت یا خشکی بیش از حد پوست اتفاق می افتد یا علامت این است که باید لوازم آرایشی خود را عوض کنید.

رنگ غیر طبیعی زبان

زبان قرمز نه تنها نشانه عفونت، بلکه آکنه و کمبود ویتامین است.

تب اسکارلت نیز می تواند یکی دیگر از علائم رنگ پریدگی زبان با نقطه های قرمز رنگ باشد که قطعا علامت مشکلی در بدن خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *