پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تغییر اسکوچیچ اشتباه است/ کی‌روش می‌خواهد در ۱۷ روز آپولو هوا کند؟

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 803101
مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به زمان محدودی که تا جام جهانی مانده تغییر اسکوچیچ اشتباه است.
تغییر اسکوچیچ اشتباه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ناصر فریادشیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست دو بر یک مقابل الجزایر و انتقادات مطرح شده نسبت به دراگان اسکوچیچ اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم اسکوچیچ را محکوم کنم، ساختار فوتبال کشورمان و فدراسیون فوتبال را معیوب می‌دانم. هیات رییسه فدراسیون تفاهمی با هم کردند که منتج به حرکت خوب رفتن عزیزی خادم شد اما عدم انسجام این افراد سبب شد فوتبال ما بی صاحب شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم رییس جمهور تحت نظارت خودش کمیته ویژه ای را برای تیم ملی و با دبیری وزیر ورزش تشکیل بدهد. در این کمیته هم باید افرادی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، برخی مربیان سابق تیم ملی و روسای قبلی و سرپرست فعلی فدراسیون که مورد وثوق دولت هستند، حضور یابند. به جز میرشاد ماجدی، سایر مدیران فدراسیون فوتبالی نبوده و تصمیمات آنها در جهت منافع فوتبال کشور نیست‌. باید این کمیته را برای  جام جهانی تشکیل داد تا امور تیم ملی را پیگیری کند و فدراسیون فقط به فکر برگزاری لیگ و تیم‌های دیگر ملی باشد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: دست کم ۱۰ سرمربی سابق تیم ملی ما می‌توانند در این کمیته حضور پیدا کنند تا کارهای فنی را با اسکوچیچ پیگیری کرده و او را به جهت درست هدایت کنند نه اینکه وسط تابستان فدراسیون فوتبال ما اردو را در قطر برگزار کند و تیم ملی این کشور به اروپا برود! معلوم است در این وضعیت بازیکنان ما به دلیل شرایط اردویی خود نمی‌توانند مقابل الجزایر کیفیت لازم را داشته باشند.

فریادشیران درمورد مباحث مطرح شده نسبت به تغییر اسکوچیچ، توضیح داد: در این مقطع مطرح شدن این حرف، کار دلال ها است. افرادی که دلسوز فوتبال هم هستند اشتباه می‌کنند. اگر هم قرار باشد این اتفاق بیفتد نباید سراغ مربی خارجی برویم بلکه باید مربی ایرانی انتخاب کنیم.  تیم ملی ما برای آماده سازی فقط هفت روز اردو در شهریور و ۱۰ روز قبل از جام جهانی زمان دارد. مربی که می‌خواهد بیاید در این وضعیت فقط می‌تواند خودش را در رسانه ها نشان بدهد. عده‌ای می‌گویند کارلوس کی روش را بازگردانید. برفرض هم که چنین اتفاقی بیفتد. او چه کاری می‌تواند در این مدت کوتاه انجام بدهد؟ کل زمانی که مربی تیم ملی می‌تواند بازیکنان را در اختیار داشته باشد، ۱۷ روز است. آیا کی روش می‌خواهد در این زمان محدود، آپولو هوا کند؟

وی اضافه کرد: اسکوچیچ در کارش با تیم ملی یک گاف داده و آن هم ارتباط با یک دلال مشخص است. کمیته فنی باید روی همین عملکرد مختصر سرمربی تیم ملی نظارت داشته باشد. اگر هم برای کنار گذاشته شدن او به جمع بندی رسیده اند، مطلقا نباید مربی خارجی انتخاب کنند بلکه باید برای جایگزینی او از مربیانی مثل سرمربیان پرسپولیس، فولاد و سپاهان استفاده شود که ایرانی هستند و بازیکنان ما را می‌شناسند. تغییر دادن اسکوچیچ در این زمان محدود اشتباه است و نباید در این زمینه ورود کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: البته تیم ملی نیاز به حمایت، کنترل و نظارت بر عملکردش دارد. باید کمیته ویژه نظارت بر تیم ملی تا جام جهانی را تشکیل داد. وزارت امور خارجه هم باید برای فیفادی شهریور ۲ بازی دوستانه خوب هماهنگ کند و قطعا باید یک بازی هم در آن روزهای فیفادی آخر با یک تیم ضعیف انجام بدهیم تا بتوانیم کارهای تاکتیکی را روی آن اعمال کنیم. ۱۰ روز قبل از جام جهانی نمی‌توان بازی سنگین انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اسکوچیچ توان مربیگری ایران در بازیهای حیثیتی مقابل آمریکا و انگلیس را نداره و این بزرگترین ریسک و اشتباه تاریخ فوتبال ایران است،...