کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه به رسمیت شناختن ۴ کشور را لغو می‌کند

مهر , 24 خرداد 1401 ساعت 15:02

یک عضو مجلس دومای روسیه اعلام کرد: مسکو در نظر دارد به رسمیت شناختن ۴ کشور لیتوانی، لاتویا، استونی و اوکراین را لغو کند.


به گزارش جهان نیوز، «یوگنی فیودوروف» عضو مجلس دومای روسیه از طرح لغو به رسمیت شناختن ۴ کشور در شرق اروپا خبر داد.

وی در این باره گفت: دومای روسیه در حال حاضر در حال بررسی طرح لغو به رسمیت شناختن کشور لیتوانی است و در آینده نزدیک همین طرح را درباره لاتویا، استونی و اوکراین نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی که پیش‌نویس لغو تصمیم مجلس حاکمیتی جماهیر شوروی در زمینه به رسمیت شناختن لیتوانی را به دومای روسیه تقدیم کرده در این باره گفت: با توجه به اینکه تصمیم به رسمیت شناختن این کشور از سوی یک نهاد خارج از چارچوب قانون اساسی اتحادیه جماهیر شوروی صادر شده، فاقد اعتبار است و باید لغو شود.

وی افزود: در قانون اساسی اتحادیه جماهیر شوروی، چارچوب خاصی برای استقلال کشور لیتوانی در نظر گرفته شده که رعایت نشده است، بر همین مبنا به رسمیت شناختن استقلال این کشور اقدامی غیرقانونی بوده است.

عضو مجلس دومای روسیه تاکید کرد: همین مساله درباره کشورهایی نظیر استونی، لاتویا و اوکراین نیز صادق است و آنها چارچوب قانونی برای اعلام استقلال را طی نکرده‌اند، بر همین مبنا طرح لغو به رسمیت شناختن این کشورها نیز در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است روسیه در شرایط کنونی در جنگ علیه اوکراین قرار دارد و لغو به رسمیت شناختن این کشورها در شرق اروپا می‌تواند شرایط را وارد مراحل بغرنج‎‌تری نماید.


کد مطلب: 803068

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803068/روسیه-رسمیت-شناختن-۴-کشور-لغو-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com