کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودروهای بدون قرعه کشی را اصلا تولید نمی‌کنیم

24 خرداد 1401 ساعت 10:46

طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، قرار است ساینا F و کوییک F از فرآیند قرعه کشی خارج شوند، اما خودروسازی سایپا اعلام کرده، چنین خودرو‌هایی تولید نمی‌کند.


به گزارش جهان نیوز، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی و صفحه شخصی خود در فضای مجازی، خبری جدید از حذف قرعه کشی داد.

او اعلام کرد، آماده ایم تا پس از تعیین تکلیف خودرو‌هایی که قرار است عرضه شوند، از ۲۵ خرداد در قالب‌های مختلف فروش، مثل فروش فوق العاده یا پیش فروش و مشارکت، بدون قرعه کشی، اما با سامانه یکپارچه، خودرو‌هایی مانند شاهین، ساینا، ساینا F، کوییک F و کوییک R را از طریق سامانه یکپارچه عرضه کنیم.

پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان درباره این موضوع از گروه خودروسازی ساپیا نشان می‌دهد، خودرویی به نام ساینا F و کوییک F اصلا وجود ندارد.


دانلود فیلم
 
آنطور که آقای قالیباف گفته، مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، اختیار تنظیم بازار را به  وزارت صمت داده و این وزارتخانه هم با عرضه دو خودروی سمند و تیبا در بورس کالا مخالفت کرد؛ زیرا باید تمامی عرضه و تقاضا در یک بستر تجمیع شود و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هم به همین دلیل راه اندازی شده است.
 
او گفت: این مصوبه محرمانه بوده و وزارت صمت اجازه نداشت آن را اطلاع رسانی کند. البته علاوه بر این قانون، قانون بورس هم وجود دارد و هیئت پذیرش وقتی تصمیم بگیرد، کالای خاصی می‌تواند در بورس عرضه شود.


با تصمیم وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا که از ۱۸ اردیبهشت آغاز شده بود، ممنوع شده است که به گفته آقای جهرمی قائم مقام بورس کالا، این سازمان با تصمیم وزارت صمت مخالف است، زیرا شفافیت را از بین می‌برد.

آقای جعفر توحیدی مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو به باشگاه خبرنگاران جوان گفته قرعه کشی برای برخی از خودرو‌ها دائمی است و تنها تعدادی خودرو از این فرآیند خارج می‌شوند.
 

 
تصویر بالا نشان دهنده تمامی مدل های خودرو در گروه سایپاست که ساینا F و کوییک F در آن دیده نمی‌شود و مشخص نیست که وزارت صمت قرار است این دو خودرو را از قرعه کشی حذف کند، یا ساینا S و کوییک S.


کد مطلب: 803029

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803029/خودروهای-بدون-قرعه-کشی-اصلا-تولید-نمی-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com