کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقایقی درباره انگور قرمز و سبز

29 خرداد 1401 ساعت 4:31

مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند به محافظت در برابر سرطان، مشکلات چشم، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر شرایط سلامتی کمک کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رسوراترول یک ماده مغذی مهم در انگور است که خاصیت انگور را چند برابر می‌کند و این میوه تابستانی منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر است.

حتی افراد مبتلا به دیابت اگر با یک برنامه‌ریزی متناسب از انگور استفاده کنید می‌توانند به خوبی از فواید انگور بهره‌مند شوید.

تفاوت میان انگور قرمز و انگور سبز

بیشتر کارشناسان تغذیه و دست‌اندرکاران حوزه سلامت، مصرف انگور قرمز را بیشتر از انگور سبز توصیه می‌کنند چرا که انگور قرمز در مقایسه با انگور سبز از آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری برخوردار است.

همچنین مقدار کالری موجود در انگور قرمز کمتر از انگور سبز است.

انگور سبز فاقد ترکیب آنتوسیانین است، ولی این ترکیب در انگور قرمز به وفور یافت می‌شود در حالیکه انگور قرمز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید مانند ریزوراتول، کاتچین‌ها و کوئرستین است در حالی که انگور سبز تنها دارای مقدار اندکی کاتچین‌ها است.

آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید ترکیباتی هستند که موجب ایجاد رنگ قرمز در انگور قرمز می‌شوند و هرچه رنگ قرمز انگور، تیره‌تر باشد تمرکز این آنتی‌اکسیدان‌ها در انگور بیشتر است.

در این میان ریزوراتول و کوئرستین مهم‌ترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که از خواص سلامتی بالایی از جمله کاهش فشارخون، پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی، حفظ کلسترول خوب، برخوردارند. ریزوراتول، به درمان بیماری آلزایمر کمک کرده و خواص ضدسرطانی نیز دارد.

فواید انگور یاقوتی

انگور قرمز یا یاقوتی حاوی رسوراترول بسیار بالایی است. رسوراترول ترکیبی است که می‌تواند فواید سلامتی مختلفی داشته باشد.

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلاء به شرایط مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی می‌شود. مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات، انگور نیز منبع خوبی از فیبر و آب است.

آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند خواص انواع این میوه خوشمزه و آب‌دار را از نظر سلامتی افزایش دهند، اگرچه برای تأیید برخی از خواص انگور تحقیقات بیشتری لازم است.

خواص انگور در درمان سرطان

انگور حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که به پلی فنول معروف است. این آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضد التهابی دارند و می‌توانند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند.

خواص انگور برای سلامت قلب

انگور حاوی فیبر و پتاسیم است که هر دو از سلامت قلب حمایت می‌کنند.

خواص انگور برای درمان فشار خون

افزایش مصرف پتاسیم می‌تواند به کاهش اثرات منفی سدیم بیش از حد در رژیم غذایی کمک کند.

انگور از پتاسیم بالایی برخوردار است.

این نشان می‌دهد که ترکیبات انگور می‌توانند به کاهش اثرات سدیم در افرادی که فشار خون دارند، کمک کند.

فیبر برای حفظ یک سیستم قلبی و عروقی سالم از جمله سلامت قلب و فشار خون بسیار مهم است.

انگور نیز منبع خوبی از فیبر برای این افراد است.

خواص انگور برای درمان یبوست

انگور حاوی آب و فیبر فروانی است.

هردوی این مواد به افراد کمک می‌کنند تا هیدراته بمانند، حرکات روده را منظم نگه داشته و خطر یبوست را کاهش می‌دهد.


کد مطلب: 803026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803026/حقایقی-درباره-انگور-قرمز-سبز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com