جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چند علامت بسیار مهم اعتیاد

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۸
کد مطلب: 803007
بیماری خطرناک اعتیاد که همه ی افراد از تاثیرات مخرب آن آگاه هستند اما باز هم گرفتارش میشوند، علامت های دارد که بسیاری از ما به آن بی توجه بوده ایم.
چند علامت بسیار مهم اعتیاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، تحقیقات نشان می دهند افرادی که معتاد می‌ شوند، به خیال خود فوایدی به بدن شان می‌ رسانند؛ اما در واقع اینگونه نیست؛ مصرف هر گونه ماده ای که باعث ایجاد اعتیاد شود، برای بدن آسیب زننده است و ممکن است باعث کاهش توانایی مغزی و یا مشکلاتی مانند جنون، آلزایمر، سکته و حتی بیماری‌ های قلبی شود.

در این قسمت از نمناک قصد داریم علائمی از اعتیاد را به شما بگوییم که شاید خیلی به آن ها توجه نکرده اید.

ناتوانی در تصمیم گیری

یکی از علائم رایج اعتیاد می تواند ناتوانی در تصمیم گیری باشد.

در کنار آن علائمی مانند حالت تهوع و عرق هم ایجاد می شود اما به طور کل اعتیاد عاملی برای کاهش قدرت تصمیم گیری است.

شاید حتی باعث یک رفتار خشونت آمیز یا یک تجربه بد هم بشود که در طول زندگی فرد را درگیر خواهد کرد، زیرا فعالیت در قسمت های مختلف مغز افت پیدا کرده و تصمیم گیری و تفکر منطقی را مختل می کند.

عکس العمل کُند و آهسته

اعتیاد باعث می شود که مغز تولید انتقال دهنده های عصبی را بیش از حدِ نیاز افزایش دهد و همین؛ عامل مشکلات مختلفی از جمله عکس العمل آهسته خواهد شد که ضربان قلب را تغییر داده، فشار خون را هم پایین آورده و باعث می شود که واکنشِ کاملی نداشته باشید یا خیلی کند و آهسته عکس العمل نشان دهید.

لرزش بدن

علل زیادی برای لرزش دست ها وجود دارد که برخی از آن ها جدی هستند؛ مانند بیماری پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس، در حالی که دلایل دیگر کم تر نگران کننده می باشند؛ مانند استرس، کمبود خواب، مصرف کافئین بیش از حد و...؛ اما اگر این لرزش در پاها، بازو یا حتی تار های صوتی باشد؛ نشان دهنده اعتیاد به الکل یا حتی مرحله مربوط به ترک آن است.

افسردگی

افسردگی یکی دیگر از علائم احتمالی اعتیاد است.

مواد مخدر می تواند دوپامین و سروتونین را که هر دو تقویت کننده خلق و خو هستند، افزایش دهد که کاملا موقتی و زودگذر است؛ و بالعکس استفاده از مواد مخدر در مدت زمان کوتاهی باعث افسردگی هم خواهد شد.

از طرفی وقتی ماده مخدر مصرف شود، احتمال تصمیمات اشتباه افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه، ممکن است حساب بانکی خود را خالی کنید، شغل خود را از دست بدهید یا یک رابطه را خراب کنید که چنین اتفاقاتی به راحتی می تواند منجر به افسردگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *