کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میرتاج الدینی: ایران پاسخ قاطع به آژانس خواهد داد

24 خرداد 1401 ساعت 8:37

پاسخ‌ قاطع ایران بر سیاست‌های کشورهای طرف مقابل مذاکرات و مجامع بین‌المللی اثر گذاشته است و اگر لازم باشد قاطع‌تر از این نیز اقدام خواهیم کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با واکنش دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی ایران در مواجهه با صدور قطعنامه دیگری از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی علیه کشورمان، گفت: در پاسخ به صدور قطعنامه‌ای که علیه کشورمان صادر شده است باید اقدامات عملی و جدی انجام دهیم که البته بخشی از آنچه که باید و شاید عملیاتی شده است. یکی از این اقدامات این بوده که سطح همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پایین آورده‌ایم؛ این کاهش سطح همکاری‌ها را از قطع کردن دوربین‌های فراپادمانی و نظارتی آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: آنچه ما انجام می‌دهیم اقدامی متقابل در برابر رویکردها و سیاست‌های نهادهای بین‌المللی است. اگر این نهادهای بین‌المللی در روابط با ما مثبت رفتار کنند طبیعی است که ما نیز مثبت رفتار خواهیم کرد و اگر آنها بخواهند ایران را با اعمال چنین فشارهایی اذیت کنند و در شرایط سخت قرار دهند ما نیز راهی که خودمان در نظر داشته‌ایم را ادامه می‌دهیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند واکنش ما در رابطه با آن اتفاق بیفتد نیز موضوع ان‌پی‌تی است.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال که اثرگذاری پاسخ‌های قاطعانه ایران بر روی سیاست‌های کشورهای طرف مقابل مذاکرات و مجامع بین‌المللی مربوطه چگونه است؟ گفت: با توجه به اینکه گروسی مدیرکل آژانس خواهان آن شده که مجدداً به کشور ما بیاید این اثرگذاری اتفاق افتاده است. اگر لازم باشد ایران قاطع‌تر از قطع کردن دوربین‌های فراپادمانی نیز عمل خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: غرب باید بداند ما در دفاع از حقوق مسلم ملت ایران کوتاه نمی‌آییم و آنچه که از جمله حقوق مسلم مردم ایران است اول، برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دوم، رفع تمامی تحریم‌های ظالمانه‌ای است که در طول این سال‌ها اعمال شده است. این‌طور نمی‌شود که ما به همه قوانین بین‌المللی و تعهداتی که داده‌ایم عمل کنیم و از طرف دیگر نیز تحت فشار تحریم‌ها باقی بمانیم.


کد مطلب: 803000

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/803000/میرتاج-الدینی-ایران-پاسخ-قاطع-آژانس-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com