جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جای سریال‌های خیابان خلوت‌کن خالی است

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 802953
در حال حاضر با نرخ فعلی بلیت سینما یک خانواده چهار نفره باید با در نظر گرفتن هزینه های جانبی ۵۰۰ هزار تومان برای دیدن یک فیلم هزینه کند. خب با این قیمت بالا چطور انتظار داریم که مردم به سینما بیایند.
جای سریال‌های خیابان خلوت‌کن خالی است
به گزارش جهان نيوز، فریبا کوثری بازیگر سریال «مختارنامه» در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه در حال حاضر مشغول بازی در پروژه خاصی نیستم، چندین پیشنهاد داشتم اما در کل ترجیح دادم که در آنها نباشم زیرا از کیفیت اثر و نقش راضی نبودم.

وی دلیل کم کاری خود در سال جاری را اینگونه تشریح کرد: به طور کلی کارها مثل قبل نیست، کیفیت آثار بسیار کم شده و در درجه اول فیلمنامه‌ها کاملا به تکرار افتاده‌اند، داستان تازه‌ای در آثار وجود ندارد، وقتی قصه جذاب نباشد و اثر هم کیفیت نداشته باشد چرا باید بازی در آن را قبول کنم.

کوثری با نقد آثار تصویری تولید شده در سالهای اخیر اضافه کرد: پیشتر ما برای هر مناسبت و فصلی سریال مخصوص به خودش را داشتیم، همین سریالهای جذاب مناسبتی مخاطبان زیادی داشت، سریالها خیابان خلوت کن بودند اما امروز نبود فیلمنامه خوب ما را به تکرار و کاهش مخاطب رسانده است. متاسفانه نمیتوانیم به قبل برگردیم اما برنامه ای هم برای آینده نداریم.

وی در همین رابطه ادامه داد: وضع سینما هم که مشخص است، سینما اهالی خودش را دارد که محدود هستند و در اکثریت آثار حضور دارند. متاسفانه سینما دچار رکودی بزرگ شده است، در سالنهای سینما خبری از تماشاگر نیست، این آمار فروش بالای آثار هم به دلیل افزایش قیمت بلیت سینماهاست.

کوثری: خانواده‌ها توان خرید بلیت سینما را ندارند
کوثری با انتقاد از گرانی بلیت سینماها اضافه کرد: در حال حاضر با نرخ فعلی بلیت سینما یک خانواده چهار نفره باید با در نظر گرفتن هزینه های جانبی ۵۰۰ هزار تومان برای دیدن یک فیلم هزینه کند. خب با این قیمت بالا چطور انتظار داریم که مردم به سینما بیایند؟

بازیگر سریال «مختارنامه» با تاکید بر تاثیر منفی کرونا بر تولیدات افزود: قطعا کرونا مشکلات فراوانی برای سینما و تئاتر به وجود آورده است، اما حالا که کرونا تمام شده است، به نظر من وضعیت فعلی ربطی به کرونا نداشته و صرفا از برنامه ریزی‌های غلط و سلیقه‌ای نشات می گیرد.

کوثری در همین رابطه تاکید کرد: متاسفانه برخی از دست اندرکاران هنر و فرهنگ بیش از آنکه به مردم اهمیت دهند به سلیقه و نظر خود اهمیت می دهند، ما باید ببینیم که جامعه‌ای که دو سال تلخ و سخت کرونایی را پشت سر گذاشته چه می‌خواهد، چگونه باید سرگرمش کنیم و چه تولیداتی برایش بسازیم.

وی با اشاره به ورود کارگردانان به شبکه نمایش خانگی اضافه کرد: ما باید فکر کنیم که چرا بسیاری از کارگردانان خوب ما به جای ساختن فیلم و سریال به شبکه نمایش خانگی رفته اند. چرا دیگر برای تلویزیون و سینما اثری نمی سازند. به نظر من مشکلات بسیاری وجود دارد که بدون پژوهش و تحقیق و دلیل یابی حل نخواهند شد.

کوثری با تاکید بر کاهش فروش سینماها اظهار کرد: متاسفانه وضعیت به نحوی شده که هزینه تولید یک فیلم چند میلیاردی بالا رفته است، تهیه کنندگان جرات سرمایه گذاری ندارند زیرا سینما فروش خوبی ندارد و مردم به دلیل قیمت های بالای بلیت ترجیح می دهند نسخه قاچاق و یا اینترنتی آثار را ببینند. در این شرایط هیچ توقعی از تهیه کنندگان نیست تا ریسک کرده و اثری را بسازند.

وی ادامه داد: متاسفانه در موسیقی هم وضع همین است، همین الان به سالنهای کنسرت بروید تا ببینید خالی هستند زیرا دیگر کسی توان خرید بلیت های ۵۰۰ هزار تومانی را ندارد، از طرفی جامعه نیازمند شادی و سرگرمی است، این وضعیت باید به دست مسئولین اصلی فرهنگی حل شود.

در هر دو سریال تاریخی مهم تلویزیون حضور دارم
کوثری درباره احتمال حضور خود در دو سریال تاریخی «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» ادامه داد: صحبت های اولیه برای حضور من در هر دو سریال صورت گرفته است، تا آنجا که می‌دانم انتخاب بازیگر سریال «موسی (ع)» هنوز آغاز نشده و از طرفی زمان فیلمبرداری نقش من در «سلمان فارسی» هم آغاز نشده است.


این بازیگر سینما درباره نحوه انتخاب بازیگران در آثار تاریخی ادامه داد: واقعیت امر در قبال سریالهای تاریخی بازیگر انتخاب شونده و نه انتخاب کننده است، به همین دلیل باید منتظر ماند تا قسمت شده و چنین سریالی به بازیگر پیشنهاد شود.

کوثری درباره اهمیت ساخت آثار تاریخی در تلویزیونی خاطرنشان کرد: ساخت آثار تاریخی در تلویزیون فارغ از ابعاد دراماتیک برای بسیاری از عوامل و بازیگران نعمت است زیرا بسیاری از بازیگرانی که سالها خانه نشین بودند سر کار می روند، این سریالها معمولا سالها تولیدشان طول می کشد و همین باعث می‌شود در بخشهای مختلف پشت صحنه افراد زیادی مشغول کار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *