پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تقویت حافظه با طب سنتی

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 802931
در دستورالعمل‌های طب سنتی، تدابیر ویژه و البته ساده تغذیه‌ای و رفتاری وجود دارد که می‌تواند برای تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی بسیار نافع باشد.
تقویت حافظه با طب سنتی
به گزارش جهان‌ نیوز به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای و تدابیر خاص برای تقویت حافظه و پیشگیری و درمان فراموشی ضروری است .

*ورزش و پیاده‌روی روزانه لازم است، زیرا با هر قدم به خصوص در زمین‌های ناهموار، خون در مغز به حرکت درمی آید و موجب عملکرد بهتر مغز می‌شود.

*برس کشیدن سر و شانه زدن مو ماساژ سر (به صورت روزانه)، موجب ماساژ عمقی رگ‌های سر، بهبود جریان‌خون و عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه می‌شود.

*زود خوابیدن شب و سحرخیزی، در یادگیری بسیار موثر است؛ خواب صبح با افزایش بلغم، کندذهنی و فراموشی می‌آورد؛ خواب کوتاه قبل از ظهر یا همان "قیلوله" خشکی مغز را کاهش و موجب بهبود یادگیری می‌شود.

*مصرف غذا‌های خونساز (گرم و تر) مثل سوپ گندم با روغن زیتون، مغزیجات به‌خصوص بادام که بهترین غذای مغز است به صورت "شیربادام" (۱۴ عدد بادام در یک لیوان آب و عسل در مخلوط‌کن)، حریره بادام یا فسنجان بادام برای تقویت مغز و حافظه مفید است.

*مصرف انگور، سیب، استفاده از کرفس و کدو در غذا‌ها که در روایات، زیادکننده عقل هستند و مصرف روزانه ۲۱ عدد مویز بسیار مفید است.

اگر لایه‌های بیرونی مغز دچار گرفتگی شود، استشمام عطر، گرفتگی‌ها را باز و مغز را تقویت می‌کند. (عطر گل‌محمدی و گلاب برای گرم‌مزاج‌ها و عطر نرگس، مریم و دود اسفند برای سردمزاج‌ها)

*مصرف گس‌مزه‌ها برای نرم کردن و دفع اخلاط رسوب‌شده در عمق مغز مفید است مثل سرکنگبین، سرکه‌شیره، شربت زرشک و... (بخصوص برای صفراویها) مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *