پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 802882
مادر شهیدان دباغ‌زاده مادر چهار پسر برومند بود؛ پسرانی که برایش حکم جواهر داشتند و روحیه سلحشوری را از پدر بزرگشان به ارث برده بودند؛ اما منافقان کوردل سه فرزندش را شهید کردند.
شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در قطعه ۲۶ ردیف ۴۴ بهشت زهرا، در میان قبور شهدا، مدفن سه شهید تهرانی با مزارهایی شبیه هم توجه زائران شهدا را به خود جلب می‌کند. سه برادر شهیدی که هر یک از آن‌ها توسط گروه منافقین به شهادت رسیده‌اند.

رضا برادر بزرگ‌تر است. او در هشتم مهرماه سال ۱۳۳۴ دیده به جهان گشود. حبیب هم نزدیک سومین سالروز تولد برادرش در هفتم مهرماه سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد. اما شهادت این ۲ برادر در یک روز آن هم در روز نهم مهرماه ۱۳۶۱ هنگام بازگشت از  جلسه اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی در اثر بمب‌گذاری منافقان در میدان امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد.


 

مجید پسر دیگر این خانواده نیز در ۲۴ مردادماه سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او نیز در ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۶۹ در کرمان به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.

اعظم فغفوری مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده این گونه به روایت فرزندان شهیدش پرداخته است: آقا حبیب از کلاس نهم کار می‌کرد. شبانه درس می‌خواند و قبل از انقلاب دیپلم گرفت. در زمینه فعالیت‌های قبل از انقلاب، تلاش بسیاری داشت. اعلامیه و نوار می‌گرفت و پخش می‌کردند.

مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده

آقا مجید بسیار مؤمن بود و در عین ایمان بسیار شوخ طبع بود. در کربلای ۵ زخمی شد. پرده گوشش آسیب دید و چهار ترکش خورد. نمی‌توانست راه برود، ولی با این حال می‌گفت: هنوز لایق شهادت نشده‌ام. سال ۱۳۵۹ عضو رسمی سپاه شد. ۲ سال محافظ آقای موسوی تبریزی بود. پس از آن ۲ سال در قسمت حراست فرودگاه بود و بعد کارمند نخست وزیری شد.

دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید دباغ‌زاده

همراه خواهران جنوب شهر به دیدار امام (ره) رفتیم و جواهراتمان را به ایشان هدیه دادیم. وقتی برگشتم، اقوام گفتند: چرا این کار را کردید؟ شما چند فرزند پسر دارید و باید به فکر آینده آن‌ها باشید و سرمایه‌ای را برایشان پس‌انداز کنید. به آن‌ها گفتم: من چهار جواهر و الماس دارم؛ رضا گردنبند الماس، حبیب دستبند الماس، مجید گوشواره الماس و حمید انگشتر الماس من هستند. خدا به من چهار زینت داده که هر چهار تای آن‌ها مؤمن و نمازخوان‌اند و من زینت دیگری نمی‌خواهم. قبل از شهادت رضا خواب دیدم گردنبند الماسم پاره شد و به زمین افتاد. فهمیدم که رضا شهید می‌شود.

پدربزرگ «شهیدان دباغ‌زاده» از یاران «ستارخان» و از مشروطه خواهان بود. حتی پسرانش نیز در زمان انقلاب به شهادت رسیدند.
 
برچسب ها: شهادت شهید شهدا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
🌷نثار ارواح طیبه همه شهدا، در طول همه زمانها ،صلوات:

🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ‌ وَ رُوحَهُمْ وَ

رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ

الْجِنِّ وَ الْإِنس..🌷