جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بنزین، جیب آمریکایی‌ها را می‌سوزاند!/ قیمت بنزین رکورد شکست

يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 802796
جنگ اوکراین و کمبود سوخت موجب شده است تا قیمت بنزین در آمریکا رکورد شکنی کند و به همین منظور رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند بنزین جیب مصرف کننده آمریکایی را می‌سوزاند.
بنزین، جیب آمریکایی‌ها را می‌سوزاند!
به گزارش جهان نيوز، جنگ اوکراین و کمبود سوخت موجب شده است تا قیمت بنزین در آمریکا رکورد شکنی کند و به همین منظور رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند بنزین جیب مصرف کننده آمریکایی را می‌سوزاند.

هم اکنون یک گالن بنزین در ایالات متحده به رکورد ۵ دلار (یک گالن معادل ۳.۷۸ لیتر) رسید و این اولین بار در تاریخ آمریکاست که میانگین قیمت سوخت به این نقطه می‌رسد.

به نظر می‌رسد کالیفرنیایی‌ها بیشترین آسیب را از این وضعیت می‌بینند، زیرا قیمت هر گالن حدود شش دلار و چهل سنت بود که تنها در یک هفته ۲۵ سنت افزایش داشت، در حالی که این افزایش در یک سال بیش از ۱.۹۰ دلار برآورد شد.

این جهش در قیمت سوخت پس از ماه‌ها ثبات صورت می‌گیرد که قدرت خرید آمریکایی‌ها را که با افزایش قیمت مواد غذایی و اجاره بها و بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر نیز مواجه هستند، بیشتر می‌کند.

وضعیتی که نشان‌دهنده پایانی قریب‌الوقوع نیست، زیرا ناظران تخمین می‌زنند که با توجه به منحنی قیمت‌ها در پمپ بنزین‌ها و سطح بشکه‌های نفت در بازارهای بین‌المللی، علاوه بر تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه، این وضعیت در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت. یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان، در نتیجه جنگ خود با اوکراین.

از سوی دیگر، ایالات متحده از کمبود ظرفیت‌های پالایشی به دلیل بسته شدن برخی از کارخانه‌ها در طول همه گیری کووید-۱۹رنج می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *